Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 65 van 219)
Moderator(s): Dré
MikedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2006
Laatste: 15-1-2010
Berichten: 53
14-7-2007 13:24

Dj pacific schreef:

nope, met een BE rijbewijs mag je zoveel trekken als je auto maximaal aankan (staat op een plaatje naast de trekhaak).
haha das bij ons dan wel heel veel.want al licht er 3kub zand in de kofferbak en in de aan hanger merk je er niets van met optrekken.
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
14-7-2007 13:31
Op de pakkedrager van je puch-maxi zeker sneaky :V laugh :D
brabantse nachten zijn lang
MikedjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2006
Laatste: 15-1-2010
Berichten: 53
14-7-2007 13:36
zou wel gaaf zijn
DJErikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2003
Laatste: 12-9-2013
Berichten: 21
15-7-2007 21:48

Watt-Xtra schreef:

dj wireless:

met en BE combinatie mag je max treingewicht 7,5 ton rijden.
dit houdt in dat je dikwijls een trekker hebt die een 2000 kg weegt en zodoende 5,5 ton mag rijden achter deze trekker.
Dit klopt niet, in Nederland is er geen wettelijk bepaald maximaal treingewicht voor BE combinaties. Dit betekent dat je zo zwaar mag zijn, als de fabrikant toestaat. Iveco staat bijvoorbeeld voor de Daily (als 3500kg. trekker) tot 15 ton treingewicht toe (afhankelijk van de uitvoering). Kijk maar eens wat je af en toe aan BE combinaties met graafmachines, trekkers enzo op 3-assige opleggers voorbij ziet komen.
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
16-7-2007 15:00
Ach jullie stoer te doen met je aanhangers en BE combinaties, dit is pas stoer laugh :D
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
16-7-2007 15:02
Ideaal voor on the road laugh :D
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
16-7-2007 16:52

Tim versteeg schreef:

Ach jullie stoer te doen met je aanhangers en BE combinaties, dit is pas stoer laugh :D
Dit spaart mij erg veel diesel uit, tijd dat wij eens gaan praten over een contract! laugh :D
Vergeet niet te lachen
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-7-2007 20:34

DJErik schreef:

Watt-Xtra schreef:

dj wireless:

met en BE combinatie mag je max treingewicht 7,5 ton rijden.
dit houdt in dat je dikwijls een trekker hebt die een 2000 kg weegt en zodoende 5,5 ton mag rijden achter deze trekker.
Dit klopt niet, in Nederland is er geen wettelijk bepaald maximaal treingewicht voor BE combinaties. Dit betekent dat je zo zwaar mag zijn, als de fabrikant toestaat. Iveco staat bijvoorbeeld voor de Daily (als 3500kg. trekker) tot 15 ton treingewicht toe (afhankelijk van de uitvoering). Kijk maar eens wat je af en toe aan BE combinaties met graafmachines, trekkers enzo op 3-assige opleggers voorbij ziet komen.
idd je hebt helemaal gelijk.. Het gaat idd alleen om de maximale massa van het trekkende voertuig, deze mag niet meer als 3500kg bedragen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
19-7-2007 10:04
Vervoer gebeurt hier meestal met Ford focus clipper met geremde aanhanger 1500kg 3m20x1m30.
Voor de grotere klussen komt er nog een bakwagen mee van 4x2m met laadlift (nadeel: laadvermogen van slechts 500kg! ).

Bedoeling is dat er nu een nieuwe bestelwagen komt, genre renault trafic/opel vivaro om de aanhanger te trekken. En op termijn overschakelen op een grotere aanhanger.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
19-7-2007 14:30
Ik heb een Citroën Evasion en een Mitsubishi Canter in gebruik.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)