Forum > Off-Zone

iPod erin en mixen maar! De nieuwe iDJ2 van Numark

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-7-2007 21:14
De nieuwe revolutie laugh :D Grapjas die auteur! Leuk speelgoed voor bij iemand op de slaapkamer die valt voor de marketingpraat van Numark (want ik denk stiekum dat Interstate/Numark best wel iets betaald heeft voor dit artikel in de Metro), maar echt serieus kan ik dit apparaat niet nemen. In de professionele wereld zul je dit apparaat dan ook nooit tegenkomen. Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat digitale muziek de toekomst is, maar niet op deze (wat omslachtige) manier. En al helemaal niet met een Ipod.

Kortom: misschien leuk voor iemand op de slaapkamer, maar meer ook echt niet.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 387
13-7-2007 10:10

SebasVD schreef:

De nieuwe revolutie laugh :D Grapjas die auteur! Leuk speelgoed voor bij iemand op de slaapkamer die valt voor de marketingpraat van Numark (want ik denk stiekum dat Interstate/Numark best wel iets betaald heeft voor dit artikel in de Metro), maar echt serieus kan ik dit apparaat niet nemen. In de professionele wereld zul je dit apparaat dan ook nooit tegenkomen. Begrijp me niet verkeerd, ik denk zeker dat digitale muziek de toekomst is, maar niet op deze (wat omslachtige) manier. En al helemaal niet met een Ipod.

Kortom: misschien leuk voor iemand op de slaapkamer, maar meer ook echt niet.
Zelf denk ik er precies het zelfde over. Want je klant zie je al aan komen met dat ding. En dan heb je de kans dat ook je klant nog gaat denken dat alles net even gedownload is voor dat je hierheen kwam. Leuk voor thuis, Maar daar blijft het dan bij.
Dj marcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2006
Laatste: 2-4-2011
Berichten: 42
13-7-2007 10:17
zoals wel vaker gezegt is op het forum...de klant snapt er hoogst waarschijnlijk niks van wat het is, al zet je er een koelkast tussen ist ok. het is gewoon een kweste van eerlijk zijn tegen de klant. de klant betaald jou dus heeft hij het recht legale diensten terug te krijgen.

ik denk dat het 2 kanten op kan gaan met de iDJ, of het wordt een MEGA succes, of de GROOTSTE flop van Numark. ik denk niet dat ik hem ooit in mn assortiment zal krijgen, tenzij de vraag er naar is natuurlijk, maar dat betwijfel ik laugh :D, we zullen zien.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 387
13-7-2007 12:52
ik denk dat het 2 kanten op kan gaan met de iDJ, of het wordt een MEGA succes, of de GROOTSTE flop van Numark. ik denk niet dat ik hem ooit in mn assortiment zal krijgen, tenzij de vraag er naar is natuurlijk, maar dat betwijfel ik , we zullen zien.
Juist,

Met de drive-in show's en evenementen geen succes. Home, doe het zelf mixen misschien succes.

Zelf denk ik dat jongeren de nieuwe numark (veel) eerder gaan gebruiken dan ouderen. Ouderen blijven gewoon bij wat ze hebben. Jongeren juist niet.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
14-7-2007 02:40
Leuk voor de thuismixers en studentjes die een feestje geven. De mixen zullen wel 9van de 10keer niet aan te horen zijn, maargoed wink ;) Echter of de gewone mens even 800 euro neerlegt? Niet snel denk ik, en of (danwel niet ervaren) DJ's geld uitgeven aan zoiets? ... Precies wink ;)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
14-7-2007 08:13
dit is m dus

Gek is dat, als er pioneer op had gestaan was de mening over het apparaat een stuk gunstiger geweest.
In addition to USB connectivity, the iDJ2 comes complete with line inputs for audio sources including a microphone, CD players and turntables. This extraordinary mixing console and portable DJ system is also the perfect “Podcasting" workstation. DJs can easily manage their music library using the iDJ2's highly–intuitive graphic interface: the oversized LCD screen offers visual track–profiling.

IDJ2 supports multiple file formats including MP3, Ogg–Vorbis, AAC, and FLAC (unprotected).
En dat terwijl het apparaat best heel erg veel mogelijkheden biedt. Ik ga m in ieder geval zeker een keer uitproberen.

Mr. Edie schreef:

Leuk voor de thuismixers en studentjes die een feestje geven. De mixen zullen wel 9van de 10keer niet aan te horen zijn, maargoed wink ;) Echter of de gewone mens even 800 euro neerlegt? Niet snel denk ik, en of (danwel niet ervaren) DJ's geld uitgeven aan zoiets? ... Precies wink ;)
En die geven het wel aan CDJ1000 mk3 spelers en djm 800 mixers uit? shocked 8O
Laten we eerlijk wezen, het is de 2e keer dat dit gezegd word, en dat het nergens op slaat. Dj equipment is altijd goed aan de prijs. En de mening over de spullen is merkgevoelig.
Ik werk al een aantal jaar met spullen van Numark, net spul, goed geluid en innovatief.
Het apparaat biedt mogelijkheden voor downloads (legaal heb ik het dan over) en kan dan ook nog gebruikt worden voor de gebruikelijke audio hardware.

Laten we even uit gaan van het feit dat niet het apparaat maar de mens er achter een goede mix produceert en een goed feest bouwt, ongeacht de apparatuur die er staat sneaky :V
(vooropgesteld dat hij er wel mee om kan gaan uiteraard)
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
14-7-2007 10:26
Je begreep mn zin verkeerd geloof ik, de 'ervaren' DJ zal eerder een Pioneer nogwat kopen dan dít dingetje wink ;)
Dj compactStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2004
Laatste: 22-11-2007
Berichten: 117
14-7-2007 11:10

Mr. Edie schreef:

Je begreep mn zin verkeerd geloof ik, de 'ervaren' DJ zal eerder een Pioneer nogwat kopen dan dít dingetje wink ;)
Oja? Waarom?
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
14-7-2007 11:25

Mr. Edie schreef:

Leuk voor de thuismixers en studentjes die een feestje geven. De mixen zullen wel 9van de 10keer niet aan te horen zijn, maargoed wink ;) Echter of de gewone mens even 800 euro neerlegt? Niet snel denk ik, en of (danwel niet ervaren) DJ's geld uitgeven aan zoiets? ... Precies wink ;)
Dat zeg je niet i.i.g. wink ;)
En ik zie nog steeds je punt niet. Heb je echt al eens gekeken wat dit ding allemaal kan? Ik denk dat de meeste dj gear van Numark zwaar word onderschat, en dat geld voor meer merken
Net als de pioneerspullen wel eens zwaar overschat worden, zeker gezien de ontelbare kleine doch kostbare mankementen die ik op meerdere fora terug vind.
Even er buiten gelaten dat ik wel dankbaar gebruik maar van de pioneerhype door er een aantal in de verhuur te hebben staan sneaky :V
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
14-7-2007 12:13
Het gaat er niet om wat dit apparaat allemaal kan. Want dat zal ongetwijfeld een hele waslijst zijn. Maar waar het vooral om gaat in de professionele wereld is de feeling van een apparaat en het gemak van de bediening. Nu zie ik al gelijk iets wat ik liever anders had gezien op deze Numark, namelijk de plaating van de pitchfaders en de play/cue knoppen. Mensen zijn dit nu eenmaal anders gewend op de gangbare apparaten.

Ook denk ik niet dat een 'alles-in-één' combi de toekomst is. Niet flexibel genoeg! Gewoon losse apparaten fabriceren en nadenken over de opbouw, pas dan denk ik dat de professionele wereld heel langzaam overstag gaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)