Forum > Muziek

Tiësto geen trance meer?

(85 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
25-5-2007 23:42
De playlist van het concert in België.
De playlist van het concert in Polen. Veel beter dan die van België als je 't mij vraagt.
Ik heb al die filmpjes op Youtube nu wel gezien en ik herken Tiësto niet. Had 'ie er geen zin in? Hij staat erbij als een stijve hark, normaal gaat 'ie helemaal los op een goeie climax of laat 'ie het publiek klappen bij een goede opbouw. Geen één keer gezien... sad :(
Hé, jou ken ik nog nergens van
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
27-5-2007 12:38
Wat grappig dat je zegt dat je Tiesto wat harkerig vond. Afgelopen vrijdagavond luisterde ik namelijk naar 538 naar dat clublive avondje van m. Het viel me op hoe zijn stem klonk qua intonatie en geluid, namelijk erg ongelukkig. Hij klonk voor mijn gevoel heel moe, en alsof hij echt geen zin meer had.

Overigens draaide hij een nummertje van TWD & Royksopp met werkelijk zo'n idioot hoog pitch percentage dat er niets van t nummer overbleef.

Tijs, als je dit leest...Neem eens de tijd voor jezelf en ga genieten van lekkere muziek. sad :(
niet nodig
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-5-2007 15:03

mutz schreef:

Afgelopen vrijdagavond luisterde ik namelijk naar 538 naar dat clublive avondje van m. Het viel me op hoe zijn stem klonk qua intonatie en geluid, namelijk erg ongelukkig. Hij klonk voor mijn gevoel heel moe, en alsof hij echt geen zin meer had.
Ik heb sowieso nog nooit zo'n slechte radio-presentator gehoord als toen ik Tijs voor het eerst bij 538 hoorde. Alle eigenschappen waaraan je toch wel moet voldoen voor je uberhaupt als presentator op de radio fatsoenlijk aan het werk kunt, ontbreken. M'n neefje van 12 kan nog beter en overtuigender (... de door anderen geschreven ...) teksten voorlezen.
Light Image
Dj-timmehStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-2-2007
Laatste: 17-10-2007
Berichten: 3
29-5-2007 17:31
nou wat ik vandaag kreeg te horen slaat tog echt alles sad :( tiesto die met de dood wordt bedreigt dat slaat nergens op angry
JaspervaniperenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-10-2004
Laatste: 19-7-2013
Berichten: 51
29-5-2007 18:11

dj-timmeh schreef:

nou wat ik vandaag kreeg te horen slaat tog echt alles sad :( tiesto die met de dood wordt bedreigt dat slaat nergens op angry
Bron
Hé, jou ken ik nog nergens van
**JJ**Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2007
Laatste: 30-1-2010
Berichten: 6
4-6-2007 12:54
Ik moet toegeven dat ik niet wist of Tiësto nog wel zo goed was als een paar jaar geleden. Zeker toen ik hoorde dat de kaartverkoop voor zijn Elements of Life-concert niet echt goed liep en er 2 shows werden afgelast. Het album is wel OK, maar echte knallers van het kaliber lethal industry of adagio for strings zijn er niet op te vinden. Zijn remix voor Pirates of the Caribbean, de single In the Dark en het Dance 4 Life Anthem met maxi Jazz van Faithless zijn de nummers die het in de hitlijsten goed hebben gedaan, maar verder bestaat het album uit vrij rustige trance, soms zelfs met een knipoog naar House. Elements of Life was wat mij betreft met afstand de beste plaat van het album.

Wat moet je dan van zo'n concert verwachten? In ieder geval zouden de hits van het nieuwe album voorbijkomen, maar hoe zou het zijn met de rest van de tracks? Dat zijn namelijk niet echt tracks waar je meteen helemaal op uit je dak gaat.

Zaterdag 2 juni was het dan zover. En wat een geweldige show werd er neergezet!!!! Als opwarmertje kregen we een live optreden van Jes (de zangeres die de vocals inzong voor When the Rush Comes van Motorcycle) voorgeschoteld. en meer dan een opwarmertje was dat ook niet. De gebrachte nummers leken erg veel op elkaar en in haar stem zat weinig variatie. Maar goed, het was ook maar een opwarmertje.

Daarna 'the main event'!!! Op een scherm achter de DJ-booth hing een reusachtig scherm van 50m breed (even breed als een voetbalveld!!) met LED-lampen erin. Gedurende het hele concert waren hierop schiterende graphics en beelden te zien. Complimenten dus ook aan de VJ, want het zag er heel gelikt uit allemaal. De visuele ervaring werd aangevuld met fonteinen, vuurwerk, vlammenwerpers, en een fantastische lasershow.

Maar uiteindelijk kom je voor de muziek. Een show van een artiest met zo'n grote naam en een gelikte aankleding doen er niet toe als de muziek tegenvalt... In dit geval was het niveau gelijk aan dat van de visuals: in één woord fantastisch! En om antwoord te geven op de vraag waarmee dit topic werd geopen: energieke trance tracks die (voor de mensen die de titeltrack van het album kennen) qua geluid vergelijkbaar zijn met Elements of Life. Sterke live-optredens van o.a. Christian Burns (in the dark), julie thompson (do you feel me), BT (break my fall) en de Blue Man Groep waren hoogtepunten, maar de climax van het concert kwam tussen half vier en vijf uur. Alle knallers kwamen voorbij: flight 643, lethal industry, suburban train, adagio for strings, he's a pirate, dance 4 life, Silence, Love comes again, traffic en ga zo maar door. Ook Gouryella kwam nog eens voorbij, een plaat die je (logischerwijs) bijna nooit meer hoort. Noem het commercieel, maar het publiek (dat overigens behoorlijk mainstream was, dus eens een keertje niet alleen maar extravagante ordinare types met nog extravagantere kleding) ging wel helemaal los en de sfeer was geweldig.

Meestal heb ik tijdens een danceparty wel ergens een keer een dipje, of een moment dat ik de muziek even niet goed vind. Dat biedt dan altijd mooi de gelegenheid om wat te eten, naar het toilet te gaan, je kent 't wel. Deze keer had ik een probleem: zodra je even weggaat is de kans groot dat je weer een hoogtepuntje mist en dus wil je niet van je plek. We hebben al met al 20 minuten op de tribune gezeten om even te rusten en wat te eten. Afgezien van die 20 minuten heb ik de hele nacht staan springen (niet jumpen ;-), hoewel er ook idioten waren die dat wel deden - dan heb je het toch niet helemaal begrepen).

Conclusie: Tiësto zette een geweldig audiovisueel spektakel neer en dit concert staat bij mij in ieder geval op nummer 1 (en ik heb toch al een redelijk aantal feesten op die lijst staan). Beter en mooier dan de vorige edities in 2003 en 2004, ook al leek het af en toe alsof Tijs de touch-sensitive platter van 1 van zijn 4 pioneers CDJ 1000 een aantal keer per ongeluk raakte waardoor de muziek even haperde. Ik heb een hele gave avond gehad en wat mij betreft is Tiësto echt nog niet over zijn top heen!!! Ik hoop heel erg dat hij over een paar jaar weer een concert geeft en ik ben benieuwd of en hoe hij zichzelf nog kan overtreffen.

En dan nog over zijn radioshow. Mensen, als je ooit fatsoenlijk hebt gekeken naar publieke optredens van Tiësto waarin hij iets moet zeggen (interviews en dergelijke), of naar de manier waarop hij bijvoorbeeld een speech houdt als hij weer eens een award gewonnen heeft, dan zie je heel snel dat hij een hele bescheiden normale en verlegen bredase knaap is. Ik had in ieder geval nooit verwacht dat hij een radioshow zou gaan doen. Misschien moet hij zich houden aan het aan elkaar mixen van platen in plaats van het aan elkaar kletsen ervan, maar ach, voor hem is het vast een leuke snabbel voor erbij. In ieder geval blijft hij wel voor hem nieuwe dingen uitproberen, en dat kan ik wel waarderen, ook al is het niet altijd even succesvol.
succes is een keuze
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
4-6-2007 14:14
De woorden die hij sprak na zijn concert in het Gelredome in 2003:

"Ik ben niet zo'n prater, ik draai meestal platen".

Zegt genoeg lijkt me.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
DjdiamondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 46
4-6-2007 20:08
Tiesto in Concert 3 was echt het beste feest wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt!

Mocht je een review en wat foto's willen lezen/zien, kijk dan ff hier wink ;)
Review

Sorry, wel in het Engels wink ;)
hier staat niks
StefanthiessenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2004
Laatste: 19-9-2007
Berichten: 34
18-6-2007 22:47
**JJ** ik geef je helemaal gelijk

tiesto - eol was 1 van zijn beste concerten.
ik vond het concert in 2003 ook geweldig.
helaas was dit het laatste concert wat tiesto gaat geven in de gelredome.

en over zijn radioshow.
de meeste mensen die tiesto volgen weten allemaal dat tiesto geen prater is.

tiesto nogmaals bedankt voor de geweldige show in de gelredome
my style is tiesto style
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
23-6-2007 10:27
Tiësto vindt Nederlanders verwend
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)