Forum > PC related Forum

Laptop kopen.

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-4-2007 23:20
De wereld bestaat uit meer dan alleen "normale" computergebruikers, en zeker de doelgroep van dit forum zal net even wat meer doen dan Office en de Adobe pakketten. En de pakketten die die doelgroep gebruikt, worden mijn insziens ook door "degelijke programmamakers" gemaakt..
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-4-2007 00:49
Mooi voorbeeld is Autocad, draait niet op een mac en zo zijn er nog meer programma's op te noemen. De meeste dj software is ook alleen geschikt voor de pc (al word dat steeds meer gelijk getrokken), dus de keuze om NIET voor een mac te kiezen is ook begrijpelijk.

Ik koop ook alleen aan macbook omdat er ook Vista op gedraaid kan worden. Was dat niet mogelijk geweest dan was er GEEN mac meer gekomen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
13-4-2007 08:45
wil je een laptop die lijkt op een MAC, kijk dan eens naar de Sony Vaio VGN N11S. Een zeer strak gedesignde laptop. De buitenkant is spierwit en van binnen is hij grijs en heeft witte toetsen. Ik heb m zelf ook en ben er meer dan tevreden mee. Krijg regelmatig de vraag of ik een MAC heb. Overigens bijna alle vaio's zijn zeer mooi qua design.

Sony begrijpt hoe je laptops moet maken. Zo heeft die van mij geen sluitmechanisme en toetsen die gruwelijk lekker typen. Zo heeft de duurdere serie een sluitmechanisme wat je kunt uitschakelen/inklappen. En schuift het scherm net als bij een MAC achter de onderkant.

Qua prestaties heb ik Sony ook best hoog zitten. En qua geluid is hij praktisch geruisloos en wordt bijna niet warm.

Ze zijn iets duurder, maar je mag er mee gezien worden.

Ohja, de schermen van de vaio's zijn subliem!!

Eigenlijk is een laptop kopen net zoals een auto kopen. Het is een verlengstuk van je ego* en moet bij je passen. laugh :D

groet

mutz

(*indien nodig vul hier ander woord in)
niet nodig
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
13-4-2007 10:10
Dan verschillen wij van mening wat betreft degelijke softwaremakers. Ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer je een programma maakt en hiervoor geld gaat vragen, dat deze dan meerdere besturingssystemen ondersteunt.
Het zou hetzelfde zijn als een webdesign bedrijf. Ik zou nog geen cent aan ze kwijt willen als ze mij een website leveren die alleen geschikt is voor Internet Explorer. Nog steeds zijn maken de meeste mensen gebruik van IE, maar er zijn ook genoeg die overgestapt zijn op bijvoorbeeld FireFox of Opera. Deze mensen zouden dan deze website's niet kunnen gebruiken?

Uiteraard zijn er nog steeds programma's die alleen werken met windows (AutoCAD, had ik nog niet aan gedacht btw ashamed :$), maar ik weet zeker dat ook deze software binnen een niet al te lange tijd ook beschikbaar komt voor de mac. Apple is steeds meer terrein aan het winnen; de verkoop van mac's stijgt enorm.

Ik wil overigens niet zeggen dat er geen andere goede laptops bestaan dan de mac. Er zijn zeker wel andere goede laptops (o.a de Vaio serie van Sony), alleen zit hier naar mijn mening vaak een nog duurder prijskaartje aan dan een macbook.
Ik ben simpelweg niet zo'n fan van Windows. Ik vind dat het tijd is dat windows een beetje zijn alleenrecht kwijtraakt op het gebied van besturingssystemen. Dat aldi ook eens mac's gaat verkopen ipv de medion computers (bijv wink ;))

Maargoed, als je voor een macbook gaat omdat je er ook Vista op kunt draaien, ga dan minimaal voor 1 gieg geheugen.
Carpe noctem
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
13-4-2007 10:38
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 13-4-2007 11:08

djsteev schreef:

Dan verschillen wij van mening wat betreft degelijke softwaremakers. Ik vind het niet meer dan normaal dat wanneer je een programma maakt en hiervoor geld gaat vragen, dat deze dan meerdere besturingssystemen ondersteunt.
Probleem is dat jij niet bepaalt wat een softwaremaker doet, dat bepaalt de softwaremaker zelf, vrijwel altijd aan de hand van de markt (en dan met name waar het gaat om kosten/baten).
Uiteraard zijn er nog steeds programma's die alleen werken met windows (AutoCAD, had ik nog niet aan gedacht btw ashamed :$), maar ik weet zeker dat ook deze software binnen een niet al te lange tijd ook beschikbaar komt voor de mac. Apple is steeds meer terrein aan het winnen; de verkoop van mac's stijgt enorm.
Een jaar of 12 geleden riep iedereen hetzelfde over de Atari ST (een van de betere bakken van die tijd, gevuld met de 68000 processor). Deze zou de PC van de markt vagen. Nu, 12 jaar verder, is de ST dood en de PC levender dan ooit.

Ik denk dat Apple hééél blij is met de I-pod EN het feit dat een aantal van hun producten de trend goed aangevoeld hebben (een Macbook schijnt vaker gekozen te worden vanwege het mode aspect dan vanwege functionaliteit...). Of dat echter een garantie zal zijn voor de toekomst... De toekomst zal het zeggen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
13-4-2007 10:47
Dré ik weet dat je van rookdozen houdt, maar bedenk dat er een verschil zit tussen een
Atari en een Antari ST laugh :D
niet nodig
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-4-2007 10:50
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 13-4-2007 10:56

djsteev schreef:

ga dan minimaal voor 1 gieg geheugen.
Minimaal 2 zul je bedoelen... anders maak je nog geen volledig gebruik van wat windows Vista je kan bieden. Dingen als een superfetch vereisen veel geheugen (logisch want er worden complete apps in de parkeerstand gezet) dus met een gig draait het vlekkeloos, maar met 2 of meer draait het nog een klap beter. En geheugen hoeft je ook de kop niet te kosten dus de macbook gaat vol met 2 gigabyte aan geheugen.

Waarom ik niet voor een Vaio kies, specs zijn overeenkomstig met die van een macbook, allemaal Intel chipsets 945GM, allemaal een 950GMA graphic card en allemaal een core2duo... alleen de mac heeft een betere accu en een robuustere afwerking dan de Sony's en een C2D processor die een beetje sneller is. Ik heb daarnaast een aantal vaio's rond de 1200 euro in handen gehad en ik heb toch meer vetrouwen in de mac qua behuizing. Niet dat de vaio slechts is maar aangezien mijn laptop de hele dag tas in tas uit gaat en er ook nog wel eens ge-oepst wil worden kies ik toch voor de mac.

Om bovenstaand kies ik bijvoorbeeld ook geen Macbook Pro, alu behuizing is leuk maar wel behoorlijk snel krom of er zit binnen no time een buts in. Polycarbonaat is wat dat betreft een stukje duurzamer naar mijn mening... als ik mijn iBook naast de powerbook van een maat van me leg ziet mijn iBook er nog het beste uit terwijl we beiden niet de meest nette gebruikers zijn en zijn powerbook EN krom is EN een paar flinke putten in zijn top deksel heeft zitten.

Scherm van de Vaio's is overigens een klap beter dan die van de mac, echter is de laptop voor mij een mobiel apparaat en is accu tijd + draagbaarheid (Vaio is ook 15,4") + duurzaamheid een erg belangrijk iets en is het scherm daaraan ondergeschikt.

Voor mij dus een dual boot macbook... Vista om mee te werken, Leopard om mee te showen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 75
13-4-2007 10:53
1 x bewerkt. Laatst door EddyC op 13-4-2007 11:47
Ben al jaren PC Notebook en Mac gebruiker. Op het werk PC en thuis Mac. Vind OS X cooler en toch meer dan net iets prettiger werken dan Windows. En met de komst van de Intel processoren in de MacBooks is het voor thuis ook wel iets makkelijker geworden.

Gebruik nu een MacBook met 2 GB geheugen. Voor de applicaties die alleen onder Windows XP draaien gebruik ik op de Mac Parallels als emulator. En naar volle tevredenheid. Ik mis nu op mijn MacBook niets wat ik niet op PC zou kunnen. Parallels vind ik net iets handiger om mee te werken dan BootCamp. Sinds een 2-tal maanden gebruik ik onder Windows XP - Parallels de applicatie om de Behringer DCX2496 te beheren en sinds een 14-tal dagen ook de USB-DMX adapter van Velleman met Freestyler DMX. En dit werkt zonder problemen.

En de discussie of een PC beter is dan een Mac voer ik al meer dan 20 jaar. Maar beide systemen moet je gebruiken waar ze goed in zijn en je moet de systeem(en) gebruiken waar je je goed bij voelt. en voor mij is dat al jaren een Mac happy :) . Maar dat zal wel aan mijn karakter liggen denk ik Think Different is altijd al een slogan die op mijn lijf geschreven is happy :) .
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
13-4-2007 11:07

mutz schreef:

Dré ik weet dat je van rookdozen houdt, maar bedenk dat er een verschil zit tussen een
Atari en een Antari ST laugh :D
Oeps. Typo, fixed. ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
14-6-2007 15:49
zo en nu in t juiste topic ashamed :$

nog even voor wat betreft de stevigheid van laptops

ik kwam dit tegen :
https://www.pcmweb.nl/page.jsp?id=1977177

wellicht kan dit nog enige keuzes ondersteunen.
niet nodig

Terug naar forum Reageer (zonder quote)