Forum > Newbie Forum

Crossfader probleem

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-2-2007 21:00

René Eppink schreef:

Dit systeem gebruikt blijkbaar geen scratchamp (zie link eerder in dit topic).
Had bij nader inzien inderdaad beter het woord geluidskaart kunnen gebruiken (aangezien een scratchamp ook niets anders is dan een geluidskaart) ;-)

Draaitafel naar geluidskaart van pc en die weer terug met een line out naar de mixer in dit geval. Overigens een lastig systeem om mee te werken naar mijn idee omdat je altijd met interne 5.1 geluidskaarten aan het klootviolen bent of met 1 stereo in/uitgang zit, veel makkelijker is gewoon 2 keer stero in en 2 keer stereo uit zoals een ESI U46DJ heeft om maar een voorbeeld te noemen en dat hoeft je de kop niet te kosten.

Darbe schreef:

ok ik begrijp nu alles behalve 1 ding :

hoe kan ik de grounding wire op mn laptop(Acer Aspire 5612) aansluiten?? want hij heeft niet zo een knopje net als bij de mixer.. kan iemand dat uitleggen.. niet te vergeten ik ben een newbie razz :p

(ASIO4ALL driver had ik al dinsdag geinstalleerd en ingesteld)
Die sluit je gewoon aan op je mixer.

Ik weet niet wie er zo slim is geweest bij Virtual DJ om te bedenken dat je die aan je pc moet knopen (als de regel van René Eppink tenminste uit de documentatie komt, heb het zo 1-2-3 niet bij de hand en er staat ook nog geen acrobat op de vista pc dus kan het zo 1-2-3 ook niet nakijken met hetgeen wat ik heb aan documentatie) maar dat lijkt me niet echt verstandig gezien het feit dat er nog wel eens een zwakstroompje op een kast wil staan als de pc niet goed geaard is.

En behalve dat.... a) daar is een aarde snoer nooit lang genoeg voor b) waar zou je hem aan willen aarden als je met een laptop draait die voorzien is van een plastic behuizing.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
3-2-2007 23:09
ik heb het geprobeerd met een normale plaat.. daar doen de faders het gewoon.. dus ik moet een geluidskaart met een line in en een line out hebben.. die moet ik verbinden met 2x RCA + 2x RCA kabels met de mixer toch?
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-2-2007 00:47
Mijn god (excuses voor de bewoording).... hoe moeilijk kan het zijn na al deze tekst.

Draaitafel naar de line ingang van je geluidskaart op de PC en vanaf daar weer met de line uitgang van je geluidskaart (welk kanaal op je 5.1 kaart zul je software matig in moeten stellen) naar je mixer en daar aanpluggen op een line ingang

Lees een handleiding of leer eens begrijpend lezen en nadenken, iedereen die een klein beetje in staat is zijn hersens te gebruiken had dit al lang en breed goed aangesloten en werkend kunnen hebben.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DarbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2006
Laatste: 4-11-2007
Berichten: 16
4-2-2007 11:02

Reind schreef:

Mijn god (excuses voor de bewoording).... hoe moeilijk kan het zijn na al deze tekst.

Draaitafel naar de line ingang van je geluidskaart op de PC en vanaf daar weer met de line uitgang van je geluidskaart (welk kanaal op je 5.1 kaart zul je software matig in moeten stellen) naar je mixer en daar aanpluggen op een line ingang

Lees een handleiding of leer eens begrijpend lezen en nadenken, iedereen die een klein beetje in staat is zijn hersens te gebruiken had dit al lang en breed goed aangesloten en werkend kunnen hebben.
je kan wel zeggen dat ik de handleiding moet lezen.. maar de duitse taal ken ik niet en engels gaat niet zo makkelijk.

Peace
ik doe maar wat wat ik doe doe ik op gevoel
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
4-2-2007 12:31
Maar naast die handleiding is er onderhand in dit topic ook al (minstens) een stuk of 4 keer gezegd hoe het moet. sneaky :V

@Reind:
Dat van die groundwire aan het computerchassis had ik inderdaad even klakkeloos overgenomen uit die handleiding(...)
De theorie erachter lijkt me echter dat je ervoor wilt zorgen dat de apparaten waartussen het zwakke signaal loopt (phono) geen last krijgen van groundloop. Als je de groundwire aan de mixer bindt, dan zou je toch alsnog een groundloop kunnen krijgen tussen draaitafel en computer? (bij Final Scratch zal het misschien anders liggen, maar die scratchamp is in tegenstelling tot een computer dan ook galvanisch gescheiden van het net (trafo) en heeft geen aarde)
Zoveel weet ik er echter ook weer niet vanaf, dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ik het wel goed heb zo.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-2-2007 17:55
Dan 100 keer liever een groundloop dan een mogelijke bron waar een stroompje op staat. Daarnaast is het praktisch onmogelijk om een draaitafel te aarden aan een laptop aangezien die in 999 van de 1000 gevallen een plastic behuizing hebben.

Gewoon aan de mixer knopen dus dat ding.

Darbe schreef:

je kan wel zeggen dat ik de handleiding moet lezen.. maar de duitse taal ken ik niet en engels gaat niet zo makkelijk.
Peace
Toch beter zoeken want er zijn complete aansluit schema's te vinden op de website van virtual dj, deze bijvoorbeeld had ik binnen 1 minuut gevonden op de website.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
4-2-2007 19:04

Reind schreef:

Dan 100 keer liever een groundloop dan een mogelijke bron waar een stroompje op staat. Daarnaast is het praktisch onmogelijk om een draaitafel te aarden aan een laptop aangezien die in 999 van de 1000 gevallen een plastic behuizing hebben.

Gewoon aan de mixer knopen dus dat ding.
Dat het hier over een laptop gaat was ik even vergeten mee te nemen in mijn post. Het leuke is volgens mij dat een computer een klasse 1 apparaat is en een laptop klasse 2, wat weer betekent dat een laptop galvanisch gescheiden is van het lichtnet. Dan geldt dus in principe hetzelfde als bij zo'n FS scratchamp, je kunt hem dus inderdaad direct aan de mixer knopen. (Correct me if I'm wrong...)
Op een PC chassis dat geaard aangesloten is (zoals het hoort) staat als alles goed is natuurlijk sowieso geen spanning.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-2-2007 00:02

René Eppink schreef:

Op een PC chassis dat geaard aangesloten is (zoals het hoort) staat als alles goed is natuurlijk sowieso geen spanning.
Helaas is het vaak niet zoals het hoort, dat betekent dus dan mensen hem OF niet aarden OF dat er cheap ass voedingen in zitten met alle problemen van dien. Ik kreeg vorige maand nog een fikse opdonder van de pc die bij mijn ouders staat (budget kastje en een 400 watt voeding er in die nog niet eens in staat is een 12 volts lijntje op 12 volt te krijgen maar wel een complete kast onder stroom zet) en die toch echt netjes aan een werkende muurdoos zat met randaarde.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
5-2-2007 00:09

Reind schreef:

Ik kreeg vorige maand nog een fikse opdonder van de pc die bij mijn ouders staat (budget kastje en een 400 watt voeding er in die nog niet eens in staat is een 12 volts lijntje op 12 volt te krijgen maar wel een complete kast onder stroom zet) en die toch echt netjes aan een werkende muurdoos zat met randaarde.
Lijkt me toch stug dat als de kast goed geaard is, deze alsnog onder spanning komt te staan. Dan zou namelijk de hele aarde onder spanning moeten staan. En aangezien die zelfde aarde het referentiepunt voor de 0V op jouw stopcontact is* lijkt dat me nogal lastig

*scheidingstrafo's buiten beschouwing gelaten wink ;)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)