Forum > Muziek

BUMA

(160 reacties. Pagina 12 van 17)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-1-2007 20:56

ivo2 schreef:

Dan heb ik een vraag, waar betaal je buma/stemra voor?
Staat wel op de site. (Waarom betalen en wanneer wel/niet betalen)
https://www.buma.nl/nl-NL

Martin.
kvm entertainment
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
18-1-2007 21:24
Dus voor het afspelen in gelegenheden en het verveelvuldigen van DOOR BIJ DE BUMA aangesloten artiesten, right....
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
19-1-2007 00:10
Volgens mij nog niet gezien of gezegd, ook lekker off-topic.
Heeft iemand de slogan van de BUMA al gezien onderaan de website:
"Goed geregeld klinkt beter" laugh :D laugh :D laugh :D .
Toen mijn oog erop viel, schoot ik werkelijk van mijn stoel van het lachen laugh :D .
Vooral na het lezen van dit topic wink ;) .
DJ WillyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 19-1-2008
Berichten: 4
27-1-2007 20:43
Als je met CD's draait is het praktisch onmogelijk om niet met gekopieerde MP3's te draaien. Op verzamel CD's staat lang niet alles, singles zijn steeds minder goed verkrijgbaar en daarnaast te duur (nog steeds). Vooral nieuwe muziek is onmogelijk op een legale manier te krijgen. Ik koop overigens behoorlijk wat legale CD's.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
27-1-2007 20:46
Nieuwe muziek is zeker wel legaal te krijgen! (Legaal!!!) Downloaden komt steeds meer op, en de nieuwste muziek is daar zeker al op te vinden. Het is niet helemaal duidelijk of je legale mp3's mag gebruiken, maar totdat de BUMA daar duidelijke regels over opstelt, gebruik ik ze ook gewoon (huidige regelgeving laat daar voldoende ruimte voor).
DJ WillyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 19-1-2008
Berichten: 4
28-1-2007 18:12

SebasVD schreef:

Nieuwe muziek is zeker wel legaal te krijgen! (Legaal!!!) Downloaden komt steeds meer op, en de nieuwste muziek is daar zeker al op te vinden. Het is niet helemaal duidelijk of je legale mp3's mag gebruiken, maar totdat de BUMA daar duidelijke regels over opstelt, gebruik ik ze ook gewoon (huidige regelgeving laat daar voldoende ruimte voor).
Ik vind het nogal discutabel wat je stelt. Draaien met (legale) downloads - bijv op een CD'tje in MP3 - is voor zover ik weet nog altijd niet legaal. Het gebeurt op grote schaal, zelfs bij de grote DJ's, dat wel. Maar ik vraag me af hoe je dan onderscheid kan maken tussen legale en illegale MP3'tjes. Misschien als je rechtstreeks van je laptop draait is het onderscheid nog te maken, maar vanaf CD heb ik zo m'n ernstige twijfels.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
28-1-2007 18:54
Van mij mogen ze me komen controleren. Van elk mp3'tje dat ik legaal aangekocht heb heb ik het aankoopbewijs netjes bewaart. Die krijg je gewoon per email toegestuurd.
Zoals ik al gezegd heb, de huidige regelgeving is een grijs gebied en meld niks over het soort audiodrager, enkel dat je auteursrechten moet hebben betaald. Dat heb ik dus gedaan.
DJ WillyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2005
Laatste: 19-1-2008
Berichten: 4
29-1-2007 23:16

SebasVD schreef:

Van mij mogen ze me komen controleren. Van elk mp3'tje dat ik legaal aangekocht heb heb ik het aankoopbewijs netjes bewaart. Die krijg je gewoon per email toegestuurd.
Zoals ik al gezegd heb, de huidige regelgeving is een grijs gebied en meld niks over het soort audiodrager, enkel dat je auteursrechten moet hebben betaald. Dat heb ik dus gedaan.
Dus je moet kunnen aantonen dat je auteursrechten hebt betaald (en niet andersom)? Ik ben benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft. Dus of je al dan niet legaal gedownloade tracks op een CD'tje hebt gegooid en hoe daarop wordt gecontroleerd.
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
20-2-2007 17:49
Ik heb vandaag een brief van de sena binnen gekregen met de vraag of ik muziek ter gehore breng. Ik weet dat iedereen die muziek te gehore brengt buiten huishoudelijke kring hier rechten voor moet betalen. Ik heb echter wel in mijn contract staan dat de opdrachtgever hier verantwoordelijk voor is.

Moet ik op het forumlier dan invullen dat ik geen muziek er gehore breng?

Ik vraag me af hoe andere dit opgelost hebben.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
20-2-2007 19:06

SoundExperience schreef:

Ik heb vandaag een brief van de sena binnen gekregen met de vraag of ik muziek ter gehore breng. Ik weet dat iedereen die muziek te gehore brengt buiten huishoudelijke kring hier rechten voor moet betalen. Ik heb echter wel in mijn contract staan dat de opdrachtgever hier verantwoordelijk voor is.

Moet ik op het forumlier dan invullen dat ik geen muziek er gehore breng?

Ik vraag me af hoe andere dit opgelost hebben.
Heb denk ik dezelfde brief gehad, lees hem eens goed door dan kom je tot de conclusie dat het puur is voor de muziek die je hoort binnen het bedrijf, dus je bedrijfsruimte.
Maar als je de brief goed door leest kun je dit er ook uit halen net zoals er in staat wat er allemaal onder verstaan word, zoals onder andere tijdens een wachtstand van een telefoon.
Als je dus nergens in de brief de genoemde muziek ten gehore brengt, kun je gewoon invullen dat je op geen enkele wijze muziek openbaar maakt. Natuurlijk kun je ook gewoon eventjes SENA bellen.
Nu ook via de .eu te bereiken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)