Forum > Licht

Twinscan laser

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
27-2-2006 19:16
Ik heb overlaatst voor de eerste keer met m'n laser op stap geweest. Het was een fuifje voor een 300 man, dus was ik een beetje bang dat hij niet toereikend zou zijn na de vele reacties die ik hoorde dat hij niet sterk genoeg zou zijn.
Het ging echter perfect... Hij hing bij 4 parren (300W) en een paar effectjes (stormbird, mushroom, strobo, super scimitar). Ik moet zeggen dat het echt zeer vlotjes ging.
Hoe komt het dan eigenlijk dat er zoveel 'negatief' commentaar op de output wordt gegeven?
Fun is serious business!
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 8-5-2024
Berichten: 1855
27-2-2006 19:22
Ik neem aan dat je het over de Twinlaser van JB hebt?

Voor het geld is het echt geen verkeerd apparaat. Maar sinds de grote opkomst van de lowbudget lasers zoals Big Dipper die meer milliwats bieden voor minder geld, is de laser van JB in verhouding gewoon erg duur. Toen de Twinlaser en Stealthlaser van JB-Systems uitkwamen waren er maar weinig concurrenten die voor deze prijs een gangbare laser op de markt konden brengen. Voor het eerst was een groene laser gewoon betaalbaar.

Wel is het jammer dat er maar één diode in het apparaat zit. Door middel van spiegels word de bundel gesplitst waardoor je wel twee stralen hebt van ieder 15mW. Een ander minpunt aan het apparaat is het ontbreken van de DMX aansluiting. De laser is alleen te besturen via optionele sturing of sound-to-light.

Overigens is zowel de Stealth als de Twinlaser uit het assortiment gehaald.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
27-2-2006 20:30

Max schreef:

Ik neem aan dat je het over de Twinlaser van JB hebt?

Voor het geld is het echt geen verkeerd apparaat. Maar sinds de grote opkomst van de lowbudget lasers zoals Big Dipper die meer milliwats bieden voor minder geld, is de laser van JB in verhouding gewoon erg duur. Toen de Twinlaser en Stealthlaser van JB-Systems uitkwamen waren er maar weinig concurrenten die voor deze prijs een gangbare laser op de markt konden brengen. Voor het eerst was een groene laser gewoon betaalbaar.

Wel is het jammer dat er maar één diode in het apparaat zit. Door middel van spiegels word de bundel gesplitst waardoor je wel twee stralen hebt van ieder 15mW. Een ander minpunt aan het apparaat is het ontbreken van de DMX aansluiting. De laser is alleen te besturen via optionele sturing of sound-to-light.

Overigens is zowel de Stealth als de Twinlaser uit het assortiment gehaald.
idd, maar ik denk ook dat het is net zoals je zeg omwille van de prijs en het ontbreken van de dmx aansluiting. Maar ik vind dat het eigenlijk zeer goede lasers zijn! ik heb overigens de kans gehad het toestel te kopen voor 380 euro nieuw mét lc-1 inbegrepen dus de prijs is voor mij nog het minste.
Fun is serious business!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-2-2006 22:31

viero schreef:

Ik heb overlaatst voor de eerste keer met m'n laser op stap geweest. Het was een fuifje voor een 300 man, dus was ik een beetje bang dat hij niet toereikend zou zijn na de vele reacties die ik hoorde dat hij niet sterk genoeg zou zijn.
Het ging echter perfect... Hij hing bij 4 parren (300W) en een paar effectjes (stormbird, mushroom, strobo, super scimitar). Ik moet zeggen dat het echt zeer vlotjes ging.
Hoe komt het dan eigenlijk dat er zoveel 'negatief' commentaar op de output wordt gegeven?
Met alle respect, maar een feest voor 300 personen met 4 300-watt parren en een paar effectjes is natuurlijk bijzonder karig. Vind het dan ook niet zo gek dat de laser er "doorheen prikt" want er is amper iets om doorheen te prikken...
Light Image
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
28-2-2006 06:33
Het heeft naar mijn idee vooral te maken met het feit dat je er zelf enorm op let. Logisch dat je 'm dan goed ziet, maar of dit voor het publiek ook zo is?? Daarnaast spelen verwachtingen natuurlijk een rol... Zie je het als bij-effect of als echte blikvanger.

Tijdje terug eens een 150 mW van hoge kwaliteit gehuurd. Leuk ding en het komt mee met een paar MSD-scanners, echter vond ik het nou ook weer niet mega heftig. Kan me dan ook niet voorstellen dat een lagere kwaliteit 30 mW voor een werkelijke (!) 300 man een hoofdattractie is.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
28-2-2006 12:05

Janbo schreef:

Het heeft naar mijn idee vooral te maken met het feit dat je er zelf enorm op let. Logisch dat je 'm dan goed ziet, maar of dit voor het publiek ook zo is?? Daarnaast spelen verwachtingen natuurlijk een rol... Zie je het als bij-effect of als echte blikvanger.

Tijdje terug eens een 150 mW van hoge kwaliteit gehuurd. Leuk ding en het komt mee met een paar MSD-scanners, echter vond ik het nou ook weer niet mega heftig. Kan me dan ook niet voorstellen dat een lagere kwaliteit 30 mW voor een werkelijke (!) 300 man een hoofdattractie is.
320 wink ;)
Kmerkte toch dat als ie ingeschakelt werd, het volk er toch zéér enthousiast op reageerde...
Ik zal eens proberen aan foto's te raken, maar weet niet of de fotograaf er heeft genomen.
Fun is serious business!
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
16-12-2006 11:08
ik heb net een twinscan laser gekocht voor 250 euro ;) nieuw !!!
was een jongen die dringend geld nodig had :)

gr.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
DJ-RidooStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 7-6-2008
Berichten: 38
16-12-2006 18:24
Wij hebben morgen eindelijk onze laser binnen:
Merk: Wanshi
RGY - laser 140 mW
Diode: Solid State Laser (DPSS)
happy :)
X-Plosion Events DJ's - Party's - Karaoke
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-12-2006 23:01

DJ-Ridoo schreef:

Wij hebben morgen eindelijk onze laser binnen:
Merk: Wanshi
RGY - laser 140 mW
140mW klinkt stoer. Totdat je bedenkt dat het het optelsel is van de groene en rode diode.

140mW RGY betekent dan ongeveer:
50mW groen
90mW rood

En da's nou niet echt spectaculair te noemen wink ;)
Light Image
DJ/LJ NostraStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-9-2006
Laatste: 30-3-2008
Berichten: 37
17-12-2006 23:06
ik moet zegge, ik heb eens de twinscan op een grotere party (lees rond de 8000 man) zien hangen en daar kwam begot veel licht uit shocked 8O (voor het wattage)

hing achter dj booth die in halve cirkel van 6 m diameter vol hing met ledtubes en in de zaal zelf hingen rond de 40 MH's.

verschoot er tog even van

om het even op de 3 kleurenlaser (big dipper model waarover hier gesproken wordt) te hebben: de nieuwe rgy kleurenlaser van jb is echt vet en geeft mits beetje rook echt een vet effect (zelfs bij gewoon daglicht)
sl 1200 mk II/DJM 500/C.304/sl 1210 mk II

Terug naar forum Reageer (zonder quote)