Forum > Algemeen Forum

vraagje voor de belgen

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
12-12-2006 14:26
Als hij een zaak heeft kan je toch controleren of hij daar echt eigenaar van is, moet je wel eerst even achter zijn naam komen. via zoiets al KVK o.i.d. (om eerlijk te zijn niet zoveel ervaring mee). verder zou ik dan afspreken dat je het komt neerzetten en komt afbreken. En dan natuurlijk nog al het papierwerk regelen.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
12-12-2006 14:32
Maar... als je het niet vertrouwt (een tentfeestje van 5 dagen, kan voorkomen, maar niet echt geloofwaardig), waarom zou je dan het risico nemen en de set verhuren. Als je die verduisterd wordt, kun je die natuurlijk niet verhuren met nieuwjaar. En daarbij weet ik niet of jij er rond de kerstdagen gespannen bij wilt zitten omdat je het niet vertrouwt met je setje. Ik snap jouw redenatie ook wel, geld is geld, maar moet je voor die "paar euro" dan het risico nemen als je er geen lekker gevoel bij hebt?
Ook hier kan úw reclame staan!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
12-12-2006 15:03

djtim schreef:

Maar... als je het niet vertrouwt (een tentfeestje van 5 dagen, kan voorkomen, maar niet echt geloofwaardig), waarom zou je dan het risico nemen en de set verhuren. Als je die verduisterd wordt, kun je die natuurlijk niet verhuren met nieuwjaar. En daarbij weet ik niet of jij er rond de kerstdagen gespannen bij wilt zitten omdat je het niet vertrouwt met je setje. Ik snap jouw redenatie ook wel, geld is geld, maar moet je voor die "paar euro" dan het risico nemen als je er geen lekker gevoel bij hebt?
heb idd ook nog niet toegezegd omdat ik 't niet vertrouw. Heb gewoon volle pot gerekend en ie deed er helemaal niet moeilijk over shocked 8O
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
12-12-2006 15:51
Een feest van 5 dagen voor 60 man klinkt al niet geloofwaardig.
Als hij de boel wil verduisteren kom je daar pas na 5 dagen achter (want eerder verwacht je het niet terug) en dan kan het al weet ik waar zijn.

Ik zou het niet doen.

René
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
12-12-2006 16:06
1 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 12-12-2006 16:12
Typische kenmerken van oplichters:
1. tis kortdag en moet snel geregeld worden
2. prijs is geen probleem, eventuele borg ook niet (gezien de nieuwwaarde van zo'n set is het dan nog steeds een koopje)
3. heeft vaak specifieke wensen qua spul
4. belt vanaf GSM of anoniem nummer

Kortom lijkt me duidelijk een zaakje oplichterij. Been there, done that....

En als je dan toch wil verhuren:
1. Beginnen met vragen van alle gegevens (adres, naam, VAST telefoonnummer)
2. Gesprek aangaan, watvoor zaak, waar etcetc
3. Contract per post opsturen en laten retourneren (adrescontrole 1)
4. Dubbele legitimatie
5. Recent bankafschrift laten meenemen (adrescontrole 2)
6. Indien mogelijk borg en huurbedrag laten pinnen bij afhalen (rek.nr controle)
7. Kenteken auto noteren

En dan ben je bij de echte oplichters nog niet safe (ik ben indertijd met KVK inschrijving, 3 adressen, telefoonnummer, faxnummer, kenteken, legitimatie en de hele rataplan op niks uitgedraaid).
Vooral stap 2 bij de controle is overigens een hele goeie, gesprek aangaan: ja onze huidige verhuurder heeft problemen etc. O bij wie huurt u normaal dan? ....... euuuuhhhhhh.......
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
12-12-2006 16:10
Ik zou even afwachten, niet allerlei spookverhalen naar boven laten komen, angsten uitzitten om de evt verdwijnende apparatuur en rustig wachten op een 2de telefoontje.

Mocht iemand daadwerkelijk wat willen huren dan is 1 uit beleefdheids fatsoen zowieso bij aanvang van het gesprek duidelijk je naam te noemen.
2 er wordt gebabbeld over de te willen huren apparatuur
3 er zal in verloop van het gesprek duidelijk worden om wat voor soort feest het zal gaan en wat de wensen van de beller zijn
4 de algemene voorwaarden en de extra voorwaarden die jij stelt zullen aan bod komen
5 meneer reageerd hierop zoals het hoort en is niet vaag
6 er kan misschien wel eens worden overgegaan tot het maken van een schriftelijke overeenkomst.

Mocht een van bovengenoemde punten niet duidelijk door de beller worden opgevat, cq beantwoord dan is het geheel makkelijk en ga je verder met andere werkzaamheden.

Maar een eerste indruk geeft meestal al wel aan om wat voor een persoon het gaat, deze indruk kan worden bijgestelt na een 2de indruk. Mocht deze nog vaag en niet geheel vertrouwend overkomen,...... dan niet doen naar mijn bescheiden mening.

EDIT
Cyberdance is me net voor met goede uitleg happy :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
12-12-2006 20:11

CyberDance schreef:

Typische kenmerken van oplichters:
1. tis kortdag en moet snel geregeld worden
2. prijs is geen probleem, eventuele borg ook niet (gezien de nieuwwaarde van zo'n set is het dan nog steeds een koopje)
3. heeft vaak specifieke wensen qua spul
4. belt vanaf GSM of anoniem nummer

Kortom lijkt me duidelijk een zaakje oplichterij. Been there, done that....
3. dat nou nét niet, hij wist amper hoe het allemaal noemde - laat staan dat hij merken of types begon te eisen

weet ondertussen dat hij Eric noemt, maar da's ook alles...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
13-12-2006 09:10
When it looks like duck,
when it walks like a duck,
when it kwacks like a duck,

maby it is a duck.......

als je water zegt: zit niet lekker, dan zit het meestal ook niet lekker.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Billy67Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-11-2006
Laatste: 24-1-2007
Berichten: 4
13-12-2006 22:20
Je zou de eerste niet zijn waarbij dit gebeurt. In mijn vorige leven ben ik nog even politieman in België geweest en heb ik een paar keer met zulke feiten geconfronteerd geweest.
Wat hierboven al werd aangehaald komt overeen met de modus operandi, of beter gezegd, de handelswijze waarop zulke oplichters werken. Ten eerste, een feest in een tent in de winter voor maar een beperkt publiek en dat dan nog 5 dagen lang, dat heb ik als DJ zelf nog nooit meegemaakt, of het was in Ibiza.
Ten tweede, hier in België zijn er zo veel bedrijven waar men dit kan huren, waarom zo moeilijk doen?
Al bij al kan het zijn dat deze man helemaal geen verkeerde bedoelingen heeft, maar mijn gezond verstand en wantrouwen zegt me dat dit stinkt!
Dj's zijn pas DJ's wanneer ze leren te luisteren naar muziek
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
14-12-2006 00:32
En zeker ook niet te graag willen verhuren en je rot staren op een paar centen die je waarschijnlijk nooit krijgt (en je spullen ook nog eens kwijtraken!).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)