Forum > Geluid

Subjes en vocht

(79 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
21-10-2006 13:45
Door de hoezen kan het vocht van de muur niet meer bij de speakers komen. Of je hetzelfde verhaal krijgt maar dan tussen het zeil en speaker zou best kunnen, dat weet ik zo niet. Ik zal straks eens maten opnemen van de subs. Als dat niet al te gek wordt timmer ik daar ook wel een kistje voor. shut up :X
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
21-10-2006 18:52

Martijn schreef:

Door de hoezen kan het vocht van de muur niet meer bij de speakers komen.
???

Denk niet "vocht van de muur", denk koud/warm/koudebrug (zie ook eerder in dit topic).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
22-10-2006 23:25

Martijn schreef:

Vandaag de speakers uit hun vertrouwde hoekje gehaald aangezien ze morgen weer aan het werk moeten, en wat zien we dan......dit. AAAARGH! Schimmel. Gelukkig was het makkelijk af te zuigen, dus nu is er niks meer van te zien. Binnenkort de zeilmaker eens bellen over 2 hoezen. Dat wilde ik sowieso nog wel een keer doen, maar nu gaat er dus wat vaart achter. Toppen zijn niet vies geworden (Omdat ze niet strak tegen de muur staan), maar daar timmer ik nog wel een kistje voor. Was ik sowieso al van plan. ashamed :$ razz :p

Malle Pietje schreef:

Ik zag afgelopen week nog bij iemand 2 toppen en 2 subjes van Dynacord staan: ook strak tegen een muur in een onverwamde werkplaats.
En die kasten zijn bekleed, dus dat wordt al helemaal schimmel als er vocht op komt terwijl het niet weg kan.
Richard als nieuwe Jomanda?
Shit joh!, was er al bang voor.
Jomanda? nee. Ervaring hiermee? ja! sad :(
Alles komt goed....
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
13-11-2006 11:17
Dit topic toch nog een keer omhoog kicken als het kan.

Ik ben van plan een aanhanger te gaan kopen die ik bij ons in een keer de schuur in kan rijden. hier wil ik eigenlijk alles in opslaan behalve mijn draaisetje (mijn amprack wel dus)

Nu zit ik te twijfelen tussen een dichte (staal, betonplex, trespa) aanhanger of een zeilaanhanger. Qua diefstal maakt het in zoverre veel uit dat ik alleen me zorgen moet maken op een klus. Maar omdat ik dan toch alles binnen heb staan kan ik opzich best goed met een zeilaanhanger af, dit scheelt ook veel geld in aanschaf (zeil is goedkoper).

Zoals al gezegd zet ik deze aanhanger thuis achter slot en grendel. De ruimte waarin ik deze aanhanger ga zetten is echter niet verwarmd. Het kan er dus erg koud worden.

Wat zouden jullie doen:
Een zeil aanhanger nemen met vochtvreters erin. (goedkoper)
Een dichte aanhangers met vochtvreters erin.

Moet ik dan de deur van een dichte aanhanger open of dicht laten?
en heeft het zin om een vochtvreter in een zeilaanhanger te zetten of is dit dweilen met de kraan open omdat hij toch gewoon vocht door de kieren/naden naar binnen trekt (vocht uit de opslag zelf dus).

De ruimte waarin ik hem zet is ongeveer 90 kuub (6*6*2.5) qua inhoud en is niet supergoed geisoleerd. (gewoon stenen muren)
Ikzelf zou het liefst een zeilaanhanger kopen omdat dit voordeliger is en ik dus met mijn budget een jongere en nettere aanhanger kan kopen.

Als laatste vraag:
Laten jullie de deksels van je amprack erop of eraf (IVM vocht) of op een kiertje oid? ik heb ze er nu op zitten.

Bedankt alvast!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
13-11-2006 11:44
Absoluut een aanhanger met vaste wanden (veel duurder maar ook veiliger in alle opzichten). Kisten gewoon dicht laten, aanhanger op een kier zetten in de opslag (ontluchting).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
13-11-2006 11:49
als de aanhanger toch binnenstaat zou ik gaan voor een zeilaanhanger, je geeft het zelf al aan, het is goedkoper. Echter een ander bijkomend voordeel: Doordat een zeilaanhanger niet geheel dicht is kan het vocht ook redelijk goed weg omdat er geventileerd wordt. Ik heb sinds mei ook een zeilenbak en ben er zeer tevreden mee. Alhoewel ik hem waarschijnlijk wel ga ombouwen tot dichte aanhanger maar dan met isowandpanelen. Hiervoor heb ik een dichte aanhanger gehad waar dus elke keer het vocht in bleef staan en een 2kg vochtvreter om de 4 dagen kon legen.
In een zeilaanhanger ventileerd het vele malen beter.

Enigste nadeel is op lokatie altijd alles uitpakken en niet effe je aanhanger aan de kant van de straat kunnen laten staan om uitgebreid te gaan snacken!! happy :)
Ben je op lokatie zorg er dan voor dat het zeil ook daadwerkelijk makkelijk open kan en ga niet met staalkabels en ander ongein kloten, dit alleen voor het behoud van het zeil en niet dat er een debiel met mes in de verleiding komt om het zeil eens te voorzien van een extra deurtje!!

Verder vind ik het erg fijn een zeilenwagen. Heb hem zelfs al als podium gebruikt, zijkantje los, stroom erheen en gaan.

voorbeeldje: https://www.mijnalbum.nl/Foto=F3BJZTOI
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
20-11-2006 13:41
Afgelopen weekend naar Leidschendam geweest om daar een aanhanger te bekijken en gekocht!
Ik heb een gookar gekocht, niet al te jong meer maar nog helemaal netjes qua plaat materiaal. Moet alleen geschilderd worden.
Is dus een dichte stalen aanhanger die ik prima op slot kan doen (alles is open te maken natuurlijk maar hier moet toch wel een slijptol / betonschaar gebruikt gaan worden)!
Er zit een fijne laadklep op die dmv gasveren "geremd" wordt zullen we maar zeggen zodat ik niet al te zwaar hoef te tillen.
Voorin zit ook een deurtje zodat ik ook snel effe iets voorin kan pakken mocht dit nodig zijn!

Net ongeremd enkelassertje dus ik kan er gewoon met mij B-rijbewijs mee rijden.
maten zijn 250 diep/lang 170 hoog en 150 breed. vooral dat laatste is erg handig omdat je niet zo vaak aanhangers vindt die zo breed zijn (in combinatie met de lengte en hoogte bedoel ik, meestal is dat 120 a 130)

Ik ben er erg content mee!
Bedankt iedereen voor de adviezen dus!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
19-10-2010 15:36
Ik schop dit topic toch weer eens omhoog!

Wij maken doorgaans gebruik van een geïsoleerde opslag, maar er zijn niet veel ventilatie-openingen.

Daarnaast hebben we onlangs een ruimte afgetimmerd met rabatdelen, waarin met name de speakers staan. Dit omdat de bovenstaande ruimte niet afdoende is om alle spullen op te slaan. Deze ruimte is niet geïsoleerd, maar er zitten wel veel "gaten en kieren". Ik was eerst van plan om al deze gaten en kieren te dichten, de ruimte zo lichtdicht mogelijk te maken. Ik begrijp dat dit niet de bedoeling is? In principe zou je dus het beste één wand volledig open kunnen laten (even afgezien wat voor nadelen dat met diefstal e.d. met zich meebrengt, of is er een optimum tussen afsluiten/ventileren. Als laatste vraag, die met name betrekking heeft op eerstgenoemde ruimte: Heeft isoleren tot gevolg dat er minder ventilatie nodig is?

In welke ruimte zou nu de luchtvochtigheid het laagst zijn (dit moet ik gewoon gaan meten natuurlijk), de geïsoleerde, minder geventileerde, of de ongeïsoleerde, meer geventileerde.

Ik heb, zoals misschien duidelijk is, weinig kaas van deze materie gegeten...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
19-10-2010 16:45
Voor goede ventilatie heb je luchtstroom nodig, dus lijkt me sowieso dat er openingen/roosters/oid in 2 wanden moeten zitten, liefst tegenoverstaand.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
19-10-2010 17:03
Allright, maar is die ventilatie nodig in geïsoleerde ruimtes? Ik weet nog dat het huis van mijn vader overgeisoleerd is, met als probleem een te lage luchtvochtigheid. Hij heeft nu waterverdampers in de woonkamer.

Ik kan dus het beste de gaten en kieren van de niet-geïsoleerde ruimte niet dichtmaken...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)