Forum > Geluid

9V oplaadbare batterijen

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Tomvz20Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2005
Laatste: 12-7-2017
Berichten: 122
6-11-2006 16:53
lidl heeft lekker voordelige blokjes die zeker 4 uur meegaan. Gebruik ze zelf altijd in m'n draadloze mics. Ken ook een groot bedrijf hier in de buurt die ze haast dagelijks gebruikt dus dat zegt wel iets over de kwaliteit.
DJbooths (dot) nl
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
6-11-2006 17:34
Ik werk zelf met meerdere Sennheiser EW sets.
Koop zo nu en dan in de aanbieding blister verpakkingen DURACELL M3 9V blokken bij de groothandel.

Voor aanvang van grotere show's / optredens gaat er in iedergeval een nieuwe in. Zeker als ik er zelf niet bij ben. Blokken die "over" blijven gaan mee voor eigen drive in gebruik, soundcheks of repetities.

Ook bij (sport-) evenementen waar ik zelf bij ben blijven ze gewoon zitten tot hij er mee stopt. Een halve minuut stil is geen ramp.

En tevens: bij gebruik van draadloos reken ik deze extra kosten gewoon door. Ik ga niet bezuinigen op een paar batterijen als ik voor honderden euro's aan handzenders weg zet. Dat risico ga ik niet nemen.

Ook raadzaam om volle batterijen uiteraard zo lang mogelijk in de verpakking te laten zitten, gebruikte te merken voor andere doeleinden en lege meteen achterlaten bij de klant...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-11-2006 00:53

martyndegraaf schreef:

En tevens: bij gebruik van draadloos reken ik deze extra kosten gewoon door. Ik ga niet bezuinigen op een paar batterijen als ik voor honderden euro's aan handzenders weg zet. Dat risico ga ik niet nemen.
Batterijen bereken ik ook in de prijs. Duracell kan ik ook bij de groothandel krijgen, dat is dan ook niet de reden waarom ik voor nog goedkoper Lidl 9v alkaline ga.
Die batterijen gaan namelijk lang genoeg mee.

Ik had expres in mijn vorige post de merken van de setjes vermeld aangezien ik het idee heb dat dat ook verschil maakt. Ik heb namelijk het idee dat de Sennheiser setjes absoluut een Duracell moeten hebben i.v.m. het hogere stroom verbruik (?)

Martin.
kvm entertainment
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 998
7-11-2006 08:25
Mijn Sennheiser EW gebruikt idd. veel meer stroom als mijn audio technica en Shure setjes. Maar ook met Lidl batterijen werken prima in de sennheiser.
Dance the night away!
HolomeusStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 4-3-2009
Berichten: 32
7-11-2006 09:22
Het probleem is dat oplaadbare batterijen maar 7,2V spanning hebben tov alkaline batterijen 9V. Onze in-ear sets (db-technologies IEM1100) vallen dan ook snel (+-15min) uit met oplaadbare batterijen alhoewel deze nog lang niet leeg zijn, dus gebruik ik liever alkalines. De oplaadbare hebben wel een lagere inwendige weerstand waardoor ze veel meer stroom kunnen leveren maar deze hoge stroom heb je toch niet nodig.
Try, maybe you get there. Think and you'll get further.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-6-2024
Berichten: 13458
7-11-2006 09:33
Er zijn ook 7 cel blokken (dus 8,4V). Deze zijn echter wel moeilijk te vinden.

PS: Velen grijpen naar de Alkaline batterijen voor draadloze microfoons. Grappig genoeg leven die vaak fiks langer dan één avond (terwijl de goedkope zink/kool batterij vaak net iets langer leeft dan 1 avond). Er is dan ook wat voor te zeggen om naast de Alkaline batterijen ook een paar zink/kool batterijen op de plank te hebben (mocht je niet kiezen voor oplaadbare batterijen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
7-11-2006 10:43

Dré schreef:

Er zijn ook 7 cel blokken (dus 8,4V). Deze zijn echter wel moeilijk te vinden.
Die ene electronicaboer bij onze oosterburen vandaan (bekend van o.a. het wereldmerk McCrypt) heeft ze geloof ik... wink ;)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-11-2006 11:04

Dré schreef:

Er zijn ook 7 cel blokken (dus 8,4V). Deze zijn echter wel moeilijk te vinden.
GP heeft ze wel, en er zullen ongetwijfeld ook andere merken zijn. Wel opletten dat ze het duidelijk vermelden, veel merken plaatsen namelijk 9V, en hiermee bedoeld met het model.

Gp gaat overigens nog een stap verder, 9.6Volt.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)