Forum > Algemeen Forum

TOPM sound light and laser show

(64 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-10-2006 15:59
nee ik bedoel wel degelijk deze show. begon idd pas om 15u shut up :X
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
23-10-2006 16:03
morgen om 15.00 wink ;) effe geduld dus nog
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
23-10-2006 17:22

vanniekerk schreef:

morgen om 15.00 wink ;) effe geduld dus nog
shut up :X dan kan ik mss toch nog gaan. Onverwachts een job binnengekregen voor vannacht
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
23-10-2006 19:40
laugh :D kaarten werden massaal uitgedeeld en achter ruitenwissers gepropt tijdens de discobeurs...
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
24-10-2006 12:00
...dus die "waarde 10€" stelt niks voor laugh :D
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
25-10-2006 01:11
Oke mensen 1ste dag show zit erop. Ben net terug vanuit Nederland. Iedereen die op locatie is geweest was onder de indruk. Ram audio zet een spectaculaire set neer die gewoonweg helder blijft klinken ook al davert de vloer onder je voeten weg. Aztek licht wat onder de verantwoordelijkheid van TOPM (ons dus) valt zet in samenwerking met RAM een huis klank en lichtspel neer.Voor zij die naar de show van JB waren geweest was de TOPM show toch wel een stukje grootser. Kortom indien je de kans hebt om een kijkje te komen nemen, doe het zeker en genoet van een gratis blikje aztek energy drink speciaal ontworpen voor deze show. Groeten.

Fotos's worden gepost.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-6-2024
Berichten: 2053
25-10-2006 08:25

Basement-club schreef:

Ram audio zet een spectaculaire set neer die gewoonweg helder blijft klinken ook al davert de vloer onder je voeten weg.
Ben er ook geweest.
Spectaculair ja, helder klinken nee. Prima en indrukwekkende set, maar die spanjaarden hadden de zaak dan toch echt niet dusdanig afgesteld dat je er alles uithaalt dat er in zit. Te veel laag, te schel en scherp. De voice over deed zeer aan je oren. Er moet echt veel meer en vooral mooier geluid uit die set kunnen komen. Vond de kleinste line-array nog het beste klinken.
Voor de rest indrukwekkende show. Leuke lichteffecten die zeker de moeite waard zijn. Leuke geluidssets en mooie versterkers.
Groeten!
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
25-10-2006 08:40
Ik ben er ook geweest!

Om heel eerlijk te zijn vond ik het een beetje raar dat men eerst drie ontzettend grote line array's liet horen, om vervolgens moonflowers en mushrooms te showen. Ik vond dat het een beetje een rare afstemming was tussen licht en geluid. In mijn ogen was het verschil een beetje groot. Duur geluid en goedkoop licht.
Ik heb een hoop speakers zoals die hier in de webshop zouden kunnen staan onder het kopje: "semi-proffesionele speakers" gezien daar, maar die stonden dan weer niet aangesloten.
Ik denk dat de doelgroep waarop men zicht gericht heeft een beetje vaag is. Mensen die het licht kopen dat daar hangt hebben echt geen geld voor zo'n geluidssysteem en mensen die zo'n geluidssytsteem kopen kijken echt niet naar het licht dat daar hangt!

Het blikje energy drink was wel erg lekker!
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
25-10-2006 10:18
Dat van de Line Array zijn we helemaal met akkoord. Vandaar dat er vandaag opnieuw wordt gemeten en afgeregeld door de mensen van RAM. Ook wij waren niet volledig tevreden over de kwaliteit. De kleine set klinkt prima, de middenset aardig en de grote set gewoonweg kut. Het licht dat werd getoond is gewoon het licht dat uit het assortiment. We bginnen met moons en dergelijke om de show opbouwend te maken. Geef het toe of niet maar naar het einde toe met de lasershow is echt wel vet. Ook aan het einde wordt gesleuteld vandaag. I.p.v. alle effecten tegelijk zal wel degelijk een lichtshow op de beat gemaakt worden. Wat vonden julie trouwens van de muziek tijdens de lichtdemeonstratie?
LechStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-3-2005
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 62
25-10-2006 11:38
Ik moet zeggen dat ik het in grote lijnen eens ben met Frank en Jan hierboven. M.b.t. het geluid ben ik het dus absoluut niet eens met Koen's eerste post, wat hij zelf ook in zijn tweede post bevestigt. Nu heb ik de kleine en middelgrote line arrays ook gehoord tussen de demonstraties in en daarin werd door iemand anders dan de RAM-technici aan wat knoppen gedraaid en toen was het geluid een heel stuk beter te pruimen. Ik was toch het meest onder de indruk van de kleinste van de drie, zeker gezien het formaat van die set. De voice-over deed tijdens de demo op de grootste set wel gewoon echt pijn aan je oren. Ik vond de bas wel lekker (zowel die 2 x dubbel 15 bij de kleine als de 3 x dubbel 18 bij de twee grote), maar het hoog was echt slecht afgesteld. De ET set die verder aangesloten stond klonk wel echt lekker! Ik ben er overigens van overtuigd dat ook de drie line arrays goed moeten kunnen klinken, maar kennelijk houden Spanjaarden van een andere sound dan wij Hollanders/Belgen?

Jammer dat er niet meer te horen was dan de drie line arrays en dat ene ET setje. Had graag ook wat speakers uit de andere series van RAM Audio/Space Equipment en van Aztek willen horen. Ook van Akiyama waren de speakers en dj-sets allemaal niet aangesloten. Ook dit vond ik jammer, ik had wel het één en ander willen proberen.

Ik ben het ook eens met Jan dat de lichtshow meer gericht was op een wat lager budget dan de ernaast hangende line arrays, desalniettemin zitten daar echt leuke effectjes tussen voor zowel kleine als grotere drive-ins. Ik vond bijvoorbeeld de Sparky 1 moving head voor het geld een leuk ding. Ook de LED-tubes en strips vielen me absoluut niet tegen, maar ik vind het jammer dat dat licht zo diffuus is.

De Aztek-kledinglijn daarentegen trok me niet zo. Ik zie mezelf niet zo snel met een Aztek-string rondlopen... laugh :D wink ;) Het blikje energy drink ben ik nog steeds hyper van geloof ik, maar ach, ik heb een leuke middag gehad daar in Woudrichem (of all places...) dus mij hoor je niet klagen. Achteraf was ik misschien liever vandaag gegaan, als de geluidskwaliteit en de lichtshow ten opzichte van gisteren zo verbeterd zijn zoals Koen beweert.
Eeeh... als 't lang duurt, dan wacht ik toch gewoon even?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)