Forum > Newbie Forum

Hoe sluit ik mijn boxjes aan?

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
23-10-2006 23:54

Dj Dio schreef:

heb je geen ingang (blauw) dan heb je dus een wat geodkopere geluidskaart in je pcs
En als je dan gewoon vergulden aansluitingen hebt? sneaky :V

Op mijn geluidskaart zitten ook geen 'blauwe' ingangen, en toch kostte dat ding 150 euro. shut up :X

Waarmee ik dus bedoel te zeggen is dat jouw theorie over blauwe ingangen op geluidskaarten niet helemaal klopt.
Verhuur & verkoop van special effects
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
24-10-2006 00:01

René Eppink schreef:

@Get-Right:
Had de vraagsteller bedoeld dat hij naar de computer wilde dan had je inderdaad een jack Male moeten hebben ja. Red_arrow had het echter bij het goede eind, er wordt namelijk duidelijk gezegd dat er een groene en een zwarte kabel aan de sub zitten.
Hij geeft niet aan of de kabels aan zijn sub vast zitten, of dat ze los zijn en hij ze door kan lussen op zijn geluidskaart. Een maat van mij heeft ook een dergelijk setje met daar achterop zijn subwoofer 2 mini jack aansluitingen met dezelfde kleurcode als de vraagsteller heeft (dus geen vaste kabels). Hij heeft dus om dat setje op zijn geluidskaart aan te sluiten 2 mini jack kabels van jack male naar jack male.

Edit: en in dat geval klopt dan dus weer mijn verhaal. Maar het is inderdaad blijven gissen naar hoe de situatie is, want als inderdaad blijkt dat aan zijn sub de kabels vast zitten dan is het verhaal van Red Arrow wel van de goede orde en dan is mijn verhaal verkeerd om.
Verhuur & verkoop van special effects
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 22-5-2024
Berichten: 230
24-10-2006 11:47

Get-Right schreef:

Red_arrow schreef:

[knip] ... naar jack klein female en dan werkt het.
Naar jack MALE ipv van female.

Red_arrow schreef:

Dan moet je er ook nog een splittertje van 1 jack male naar 2 jack female tussenstoppen.
Ook weer verkeerd om uitgelegd. Hij heeft dan volgens jou een splittertje van 1 jack FEMALE naar 2 jack MALE nodig.

Want zijn subwoofer bevat natuurlijk (mini)jack FEMALE connectoren, ik heb nog nooit een subwoofer gezien met daar achterop 2 uitstekende (mini) jack male aansluitingen.
Vaak zitten er bij die setje's jack-jack kabels bij. Vanuit dat standpunt heb ik gekeken. En dan klopt mijn bewering. Als je gaat kijken hoe jij het bedoelt dan heb jij natuurlijk gelijk. Het zal dus beide werken, alleen gebruik ik de originele jack-jack kabeltjes en jij niet.
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
24-10-2006 23:38
Gaat het om dit setje? https://firingsquad.com/hardware/fps2k/default.asp
Want bij dit setje zijn zo te zien, 2 jack 3,5m de outputs. En dat wil dus zeggen dan je het beste 2x jack 3,5m > tulp/tulp kabel kan kopen.
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
24-10-2006 23:58
Ik heb dus ongeveer hetzelfde.
Mijn mengpaneel heeft tulp out, m'n subwoofer van de surround set heeft 2x minijack.
Ik had toevallig 2 verloopjes in mijn bezit. 1x van de twee minijack naar een stereo minijack female, en 1x 2tulp naar minijack stereo male.
Prop dat achter elkaar en het werkt :D

René

Terug naar forum Reageer (zonder quote)