Forum > Geluid

Subjes en vocht

(79 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 13459
16-10-2006 15:19
Mijn spulletjes hebben jaren gewoon buiten gestaan in de aanhanger. Ging me soms wel aan het hart (ijs stond wel eens aan de binnenkant van de aanhanger) maar ging best goed. Beetje roest hier en daar (maar ja, daar zul je mee moeten leren leven).

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
16-10-2006 15:34
Betekend dit met andere woorden dat jij een kacheltje in zo'n container en isolatie niet echt nodig vind, of denkt dat dit niet veel zin heeft?

Of is zoiets toch wel aan te raden?
Ik zat zelf aan tempex te denken met wat waaibomenhout plaatjes (heel dun triplex ofzo) ervoor zodat er niet overal tempex in mijn "opslag" ligt.
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 13459
16-10-2006 16:34
Temperatuur is vaak niet het probleem (kijk maar naar de opslagtemperatuur die in elke handleiding vermeld wordt). Vocht is het probleem (en temperatuurschommelingen die zorgen voor condensatie). Natuurlijk moet je de strenge vorst buiten houden (maar een vorstbewaker die het net boven de 0 graden houdt lijkt mij voor vrijwel alles ruim voldoende).

Ventileren lijkt me belangrijker dan verwarmen (correct me if I'm wrong).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-10-2006 17:34
En let erop dat als je gaat verwarmen, gaskachels zuurstof nodig hebben, en ook water produceren. De luchtvochtigheid schiet dus omhoog als je niet ventileert. Onder ventileren kom je toch niet helemaal uit.

JeroenVDV schreef:

Malle Pietje schreef:

Ik zag afgelopen week nog bij iemand 2 toppen en 2 subjes van Dynacord staan: ook strak tegen een muur in een onverwamde werkplaats.
Is het daar onverwarmd? Naar mijn herinnering was het daar ALLES behalve koud.. wink ;)
Ik nodig je bij deze uit om eens in de winter langs te komen. sneaky :V

Helemaal onverwarmd is het niet, als ik de schuur in ga kan ik een gaskacheltje gebruiken. Het stinkt helaas wel een beetje, maar ik sta niet meer te klappertanden. (Het is namelijk wel eens zo geweest dat ik een emmer heet water meenam, waar ik om de 5 minuten m'n handen in moest ontdooien.) Wel de ramen op een kiertje voor de zuurstof. Omdat ik vaak in de schuur kom staat de lucht daar eigenlijk bijna niet stil, dus maak me niet echt zorgen over vocht.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
16-10-2006 17:41
Kortom: goed ventileren en vorstvrij houden. Dan komt het over het algemeen wel goed.

PS: Martijn, ben je telefonisch niet te bereiken?
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-10-2006 19:10
jep idd op tijd komen en zorgen dat je de tijd aan de apparatuur geeft, helaas vrijdag weer eens ondervonden om nog harder met aanhanger te rijden om op tijd te komen. (130km/h en ik was nog te laat) shocked 8O shut up :X maar mn cdspelers deden het 5 min later als dat het moest beginnen toch wel.. happy :) Weet ik dat ook weer. En weet nu ook weer waarom die spelers dus altijd bij in de bus zaten.

Maar idd ventileren is wel het beste, daarbij is onderhoud ook redelijk belangrijk, zeker als je niet kunt vermijden dat de apparatuur zo nu en dan te maken krijgt met condens. Contactpunten zo nu en dan eens doorsolderen, corrossie netjes verwijderen en evt haarlack over de prints spuiten?? Ik meende dit laatste eens te hebben gelezen?
Oja en het foam zo nu en dan eens van de andere kant bekijken, ik wist namelijk ook niet dat de achterkant van mn speakerfoam wel eens groen kon worden.. laugh :D schoonmaken dus. Zeker na bierresten en dergelijke.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-10-2006 22:20

SebasVD schreef:

PS: Martijn, ben je telefonisch niet te bereiken?
Oude nieuwe nummer nog geprobeerd? Heb nu een simlockvrij telefoontje met de nieuwe simkaart erin, ben dus op het nieuwe nummer te bereiken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
21-10-2006 01:56
Vandaag de speakers uit hun vertrouwde hoekje gehaald aangezien ze morgen weer aan het werk moeten, en wat zien we dan......dit. AAAARGH! Schimmel. Gelukkig was het makkelijk af te zuigen, dus nu is er niks meer van te zien. Binnenkort de zeilmaker eens bellen over 2 hoezen. Dat wilde ik sowieso nog wel een keer doen, maar nu gaat er dus wat vaart achter. Toppen zijn niet vies geworden (Omdat ze niet strak tegen de muur staan), maar daar timmer ik nog wel een kistje voor. Was ik sowieso al van plan. ashamed :$ razz :p

Malle Pietje schreef:

Ik zag afgelopen week nog bij iemand 2 toppen en 2 subjes van Dynacord staan: ook strak tegen een muur in een onverwamde werkplaats.
En die kasten zijn bekleed, dus dat wordt al helemaal schimmel als er vocht op komt terwijl het niet weg kan.
Richard als nieuwe Jomanda?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-10-2006 02:28

Martijn schreef:

AAAARGH! Schimmel. Gelukkig was het makkelijk af te zuigen, dus nu is er niks meer van te zien. Binnenkort de zeilmaker eens bellen over 2 hoezen.
Die hoezen zullen niet de oplossing zijn. Probleem is dat het vocht dan totaal geen kant meer op kan.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
21-10-2006 13:24
idd zorg dat je speakers niet strak tegen de muur aan kunnen staan, maak een aantal afstandbalkjes op de muur, een panlat is meestal al voldoende, zo kan het toch ventileren langs de speakers en is kans op schimmel al een stuk kleiner.
Hoezen maken is erg mooi maar voorkomt dit soort problemen absoluut niet, zeker niet als deze van zeil worden gemaakt.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)