Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 134 van 289)
Moderator(s): Dré
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
31-8-2006 10:03
Dat vind ik dus helemaal belachelijk, geef dan niets! Bij dat soort feestjes is er echt wel budget (waar komt anders al het eten enzo vandaan) en die 50 cent pp voor muziek kan er echt nog wel bij! Das toch voor jou weer 40-50 euro. Geef dan inderdaad aan dat je korting geeft en deel veel kaartjes uit. Misschien hou je er dan nog wat aan over.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 569
31-8-2006 10:16
Je hebt gelijk nu heb ik ook een (halve) professionele geluidset dus kan ik ook wat (meer) vragen...
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
31-8-2006 12:23
Het maakt nog niet zozeer uit WAT je hebt... Je bent er toch maar weer druk mee, je moet je muziek kopen al dan niet in jou geval downloaden..kost allemaal tijd (en dus geld). Een beetje vergoeding mag er wel tegenoverstaan!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 431
31-8-2006 12:28

big bang schreef:

Persoonlijk zou ik het niet gratis doen, aangezien jij toch kosten maakt. Ik zou toch altijd wel iets vragen, al is het maar 20 euro (wel erbij vermelden dat je korting geeft!!), omdat ze er anders vanuit gaan dat het volgend jaar weer gratis is.
Bij ons op school is er elk jaar een activiteit tvv een goed doel, op het laatste fuif die wij moeten verzorgen. Ik heb er 2 jaar niets voor gevraagd, maar nu we flink geïnvesteerd hebben, vraag ik nu ook iets kleins (50 euro) om toch een beetje de kosten te drukken (20 euro voor een bestelwagen). In het begin ging ik iets gratis durven te doen, maar nu ook niet meer. Iedereen weet hoeveel je moet werken om alles te kunnen betalen, en dan de avond zelf opzetten, draaien/lichtjes, afbreken... Ik vind dat je het dan niet gratis moet doen als je ziet wat een kapitaal en werk er in zit.
Fun is serious business!
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
31-8-2006 13:06

Tim versteeg schreef:

Tim versteeg schreef:

Ik ben ook wel eens benieuwd wat nu een goede prijs is voor mij.
Ik heb mijn setje laatst gepost hier op het forum, mijn meubel vonden jullie niet wat laugh :D nou daar word ondertussen aan gewerkt razz :p
Ik heb voor geluid

2 x ax 15B
2 x rw 12
1 American audio vlp 600
1 American audio vlp 1500
(bij elkaar goed voor 1400 watt rms)
Numark cdn 22 mk4
Behringer djx 400
Draadloze mic
Hoofdtelefoon

Licht:

2 DMX goboflowers
1 DMX Colourchanger
1 spiegelbol 50 cm
Fatsoenlijke Stroboscopen
Nodige blacklite
Rookmachine.
Parren worden voorlopig nog gehuurd (1 of 2 sets)
De hele lichtbende op statieven. Komt ook nog een keer een lichtbrug voor.

En straks dus ook nog een fatsoenlijk meubel. Alles wat ik neerzet werk ik naar mijn mening netjes af, kabels netjes weg, lelijke plekken op behuizingen bijgewerkt enz..
Het enige wat mij nu nog erg dwars zit is dat het gros van mijn cd's niet op een 'eerlijke' manier verkregen is. Wel word het langzaamaan vervangen door 'echten'.
Ik heb wel redelijk wat ervaring, en vooral geen microfoon vrees, een avond draaien is vaak 1 groot feest (voor mij en de gasten).

Mijn doelgroep is vooral mensen van mijn leeftijd (op dit moment 17 jaar razz :p ) dit omdat ik mij hier het meest geschikt voor voel happy :) .

Zelf zat ik te denken aan een prijs van 125 euro. En als ik straks de cd's goed voor elkaar heb iets richting de 175.

Voor de losse verhuur van de PA vraag ik ongeveer 50 euro, is dat ook een beetje redelijk?

Alvast bedankt! happy :)
Wat ik nog vergeet, de prijzen zijn in princiepe voor een hele avond (uurtje of 4 a 5) maar stel nou dat het zo gezellig is ga ik ook rustig een uurtje door voor dezelfde prijs. Ik vind het ook niet wat om te beginnen met breken terwijl het feest nog gewoon doorgaat. Eigenlijk ben ik misschien wel zelf het grootste feestbeest laugh :D
125€ voor t setje ZONDER draaien lijkt me eerlijker...
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
31-8-2006 21:17

luc2366 schreef:

Tim versteeg schreef:

Tim versteeg schreef:

Ik ben ook wel eens benieuwd wat nu een goede prijs is voor mij.
Ik heb mijn setje laatst gepost hier op het forum, mijn meubel vonden jullie niet wat laugh :D nou daar word ondertussen aan gewerkt razz :p
Ik heb voor geluid

2 x ax 15B
2 x rw 12
1 American audio vlp 600
1 American audio vlp 1500
(bij elkaar goed voor 1400 watt rms)
Numark cdn 22 mk4
Behringer djx 400
Draadloze mic
Hoofdtelefoon

Licht:

2 DMX goboflowers
1 DMX Colourchanger
1 spiegelbol 50 cm
Fatsoenlijke Stroboscopen
Nodige blacklite
Rookmachine.
Parren worden voorlopig nog gehuurd (1 of 2 sets)
De hele lichtbende op statieven. Komt ook nog een keer een lichtbrug voor.

En straks dus ook nog een fatsoenlijk meubel. Alles wat ik neerzet werk ik naar mijn mening netjes af, kabels netjes weg, lelijke plekken op behuizingen bijgewerkt enz..
Het enige wat mij nu nog erg dwars zit is dat het gros van mijn cd's niet op een 'eerlijke' manier verkregen is. Wel word het langzaamaan vervangen door 'echten'.
Ik heb wel redelijk wat ervaring, en vooral geen microfoon vrees, een avond draaien is vaak 1 groot feest (voor mij en de gasten).

Mijn doelgroep is vooral mensen van mijn leeftijd (op dit moment 17 jaar razz :p ) dit omdat ik mij hier het meest geschikt voor voel happy :) .

Zelf zat ik te denken aan een prijs van 125 euro. En als ik straks de cd's goed voor elkaar heb iets richting de 175.

Voor de losse verhuur van de PA vraag ik ongeveer 50 euro, is dat ook een beetje redelijk?

Alvast bedankt! happy :)
Wat ik nog vergeet, de prijzen zijn in princiepe voor een hele avond (uurtje of 4 a 5) maar stel nou dat het zo gezellig is ga ik ook rustig een uurtje door voor dezelfde prijs. Ik vind het ook niet wat om te beginnen met breken terwijl het feest nog gewoon doorgaat. Eigenlijk ben ik misschien wel zelf het grootste feestbeest laugh :D
125€ voor t setje ZONDER draaien lijkt me eerlijker...
Je bedoeld voor verhuur van de apparatuur?
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 569
2-9-2006 01:07
ik ben net thuis,, heb €20 gevraagt happy :)
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
25-9-2006 20:58
En hier gaan we weer... razz :p
Zal nu toch wel ongeveer voor de laatste keer zijn voor een tijdje omdat we nu even niet meer teveel gaan uitbreiden. Hoogstens nog wat kleine prullen gelijk fc's en kabels enz.

Hier komt het lijstje:

Geluid:

- DAP Soundmate 1
- JB-Systems MX4
- Gemini UMX SE
- Sennheiser E815 S
- Behringer FBQ 3102
- 2* Denon DN-S1000
- Klein monitorsetje
- Muziekcomputer met Traktor DJ Studio 3
- American Audio HP-700

Licht:

- 8* PAR64 500 watt raylight
- 2* Colormoon (ondanks dat deze eigenlijk niet veel effect meer hebben naast de parren wink ;) )
- Mushroom
- Double Derby
- Antari F-80Z
- Velleman Nebula 800 (oid, ook een rookmachine)
- American DJ ST-132
- Lichtbrugje van 3 meter met Showtec statieven oid... Niet het beste, maar voorlopig wel voldoende voor 4 parren en ev. effecten. WEL driehoekstruss, dus geen laddertrusstoestanden... shut up :X
- Geni FL-1800
- 2* Blacklight van 60 cm, 1* Blacklight van 120 cm (dacht iets van 2*20 en 1*38 watt)
- Aantal sturingen voor de strobo en parren en effecten en 2 hartingbalken.

Als er nog geluid nodig is wordt dit uiteraard bijgehuurd, en dit wordt gewoon extra betaald door de opdrachtgever. Extra licht zou normaal gezien niet nodig zijn denk ik, tenzij de opdrachtgeve scanners oid wil hebben.

Om deze show inclusief opbouwen en afbreken, 3 DJ's/LJ's die ook foto's maken een ganse avond lang te huren vragen we nu 90 euro... Is uiteraard veeeeeeel te weinig, maar dit is een tijdelijke actieprijs met speciale voorwaarden (die precies wel succes hebben... happy :) ) Dan dacht ik om over een tijdje misschien te stijgen tot 150 euro (wat m.i. nog te weinig is...) Over de verschillende tarieven ivm afstand en tijdsduur van het feest moeten we nog eens nadenken.

Nu weet ik wel dat zo een apparatuurlijstje niet veel zegt, maar ik denk dat ik er wel voorzichtig van uit mag gaan dat we over het algemeen toch wel gewaardeerd worden... Zo hebben we voor de erg korte tijd dat we bezig zijn al erg interessante en (voor mij dan toch) knappe aanbiedingen gekregen... En we hebben ook nog nooit klachten gehad oid.

Hier komen mijn twee vragen weer:

- Hoeveel zouden jullie hier voor vragen voor een GANSE avond (is dus echt van begin tot einde, kan al soms een totaal van 8 uren zijn)

- Hoeveel zouden jullie hiervoor vragen om te verhuren?

Ik hoop dat alles zo een beetje duidelijk is... happy :)
Alvast bedankt!

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
GeerttStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-5-2006
Laatste: 27-9-2006
Berichten: 2
25-9-2006 21:23
Ik ben een van de drie DJ's waarover XPLOD het hierboven had.
Ik had een vraagje wat bij zijn post kan aansluiten.

We zijn met drie personen die op zo'n avond alles regelen (op- en afbouw, licht regelen, muziek verzorgen, foto's van het 'evenement' nemen om ze nadien op de site te plaatsen, enz...).
We zijn nog niet zo lang bezig met onze drive in en we krijgen wel ooit de reactie 'moeten jullie eigenlijk wel met drie komen' of 'waarom komen jullie met "zoveel"'.
Voor de muziek alleen is het soms wat druk om met drie te zijn, maar voor de overige zaken is drie toch niets te weinig vind; het spaart je tijd bij op- en afbouw, het is ooit makkelijker om alles in een keer vervoerd te krijgen, als er iemand niet zou kunnen zijn er nog steeds de twee anderen enz..
Ik zou eens willen weten wat jullie mening hierover is, of welke ervaringen jullie zelf met zoiets hebben (ik heb het nu dus wel over kleinere feestjes, gaande van 60 tot 2 à 300 man).

Geert
GBG sound & light
JaspertyeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 7-11-2006
Berichten: 2
25-9-2006 21:35
ik heb het volgende:
Geluid:
Numark cdn 22mk2(cd spelers)
word binnen kort 2x cdj 800mk2
phonic xp 2000(versterker)
phonic impression 15(speakers)
stanton DJ pro 3000(koptelefoon)
Technics SH MZ 1200 (mengpaneel)

licht:
Scanmaster 2mk2
dj switch (10x10A)
Martin Mania SCX500
Rookmachine
8 par (300watt)
2 multidim
2 blacklight
stroboscoop

hoeveel zou ik met dit voor een avond kunnen vragen?
alvast bedankt :P
Technics SH-MZ1200 soon(duurd te lang) cdj 800mk2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)