Forum > Algemeen Forum

Draaitafel meubel

(149 reacties. Pagina 15 van 15)
Moderator(s): Dré
D_tronicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-11-2005
Laatste: 5-8-2011
Berichten: 16
18-8-2006 17:27

dè souza schreef:

@ D_tronic
Daarna hebben we (samen met een goede vriend) eerst de 4 kastjes gemaakt die onder de bak met daarin de draaitafels komen te staan met daarin ruimte voor platen en cd's

Kastjes

Foto's van het meubel geheel in elkaar

Meubel in zijn geheel

Meubel in zijn geheel
Misschien een domme vraag, maar ik ben dus niet zo heel technisch... wink ;) : Hoe heb je de mdf platen aan elkaar verbonden? Ik zie nl nergens schroeven of steunen tussen zitten.

Iig zeker wel een mooi meubel dat je gemaakt hebt!

Grtz
Klopt omdat de planken allemaal opdezelfde hoogte zitten is het onmogelijk alles te schoeven. Daarom hebben we de middelste plankjes op een soort van metalen deuvels bevestigd.

Het meubel staat inmiddels bijna geheel klaar op mijn kamer. Moet alleen nog de 2 middelste planken verven

bovenaanzicht

meubel

meubel vooraanzicht

Moet alleen nog 2 statieven hebben voor de speakers :)
I love techno!
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
21-8-2006 20:17
ziet er netjes uit! maar sta jij niet met je hoofd tegen het plafond aan? wink ;)
D_tronicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-11-2005
Laatste: 5-8-2011
Berichten: 16
21-8-2006 21:29
Haha nee hoor het ziet er op de foto misschien wat schuiner uit dan dat het daadwerkelijk is. Je hebt daar meer dan ruimte genoeg :)
I love techno!
Marko xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2006
Laatste: 24-1-2007
Berichten: 9
22-8-2006 19:50
Ik ga deze week ook beginnen aan een nieuw meubel.
Dit word meteen incl bureau en zo.
Straks eens beginnen met een ontwerpje.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
22-8-2006 22:34
Zo, errug mooi hoor! Ook een erg mooie kleur! Begin er bijna jaloers op te worden wink ;)

Overigens, ik heb een tijd geleden ook een meubel in elkaar gezet. Ik had daarvoor een ander topic geopend + alles op mijn site gezet:
Mijn site
Het topic

Voor de mensen die een meubel willen bouwen en hulp nodig hebben / vragen hebben: stuur me gerust een mail.happy :)
Carpe noctem
Sunny leonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2007
Laatste: 29-10-2014
Berichten: 83
2-5-2008 16:01
Kick.

Hallo allemaal,

Ik krijg binnenkort een nieuwe kamer en ik wil daar een dj-meubel voor bouwen. Nu heb ik daar een paar vraagjes over.
-Ik wil het meubel graag glanzend wit maken. Wat voor verf moet ik daarvoor gebruiken? En is glanzend wit wel een goede kleur?

-Ik lees overal dat je een vast meubel van mdf moet maken. Hoe dik dan 12 of 18 mm? En de poten dan van vuren hout?

-Ik draai alleen met cd`s maar wat is dan de handigste plek om de cd`s op te bergen; In een cd koffer naast de apparatuur of onder de bovenplaat een plank maken en daarop zetten?

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is (het is wel een beetje ingewikkeld volgens mij) maar anders vraag je het maar.

Alvast bedankt!

Leon
Sunny leonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2007
Laatste: 29-10-2014
Berichten: 83
5-5-2008 11:02
Kick
Edit Mod: Sylvia: dat niet meer doen a.u.b.
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
Berichten: 202
5-5-2008 18:02

sunny leon schreef:

Kick.

Hallo allemaal,

Ik krijg binnenkort een nieuwe kamer en ik wil daar een dj-meubel voor bouwen. Nu heb ik daar een paar vraagjes over.
-Ik wil het meubel graag glanzend wit maken. Wat voor verf moet ik daarvoor gebruiken? En is glanzend wit wel een goede kleur?

-Ik lees overal dat je een vast meubel van mdf moet maken. Hoe dik dan 12 of 18 mm? En de poten dan van vuren hout?

-Ik draai alleen met cd`s maar wat is dan de handigste plek om de cd`s op te bergen; In een cd koffer naast de apparatuur of onder de bovenplaat een plank maken en daarop zetten?

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is (het is wel een beetje ingewikkeld volgens mij) maar anders vraag je het maar.

Alvast bedankt!

Leon
Hoi Leon. Volgens mij zijn dit allemaal persoonlijke kwesties..

1: Glanzend wit maken. De verf die je moet gebruiken daar kan de verfwinkel je vast over informeren. Glanzend wit is wel een goede kleur als je ervan houdt. Kwestie van smaak. Ik zou hem misschien liever blauw of zwart hebben. Een ander paars met stippen.
2: Hoe dik je meubel moet zijn heeft alles te maken met wat je doel ervan is. Als je het meubel op je kamer wilt laten staan en er komt bijna niets op, zou ik niet te dik hout gebruiken, is ook weer duurder. Als je het gaat verslepen trouwens ook niet (te zwaar), maar dan moet het ook weer niet te dun zijn, zodat het heel blijft als je het gaat vervoeren.
Vuren poten of niet, lijkt me ook een kwestie van wat je mooi vindt.
3: En de CD's opbergen: wat lijkt je zelf het simpelst? Test het eens even uit bij een bureau ofzo. Het lijkt me dat je steeds moet bukken om te zien welke CD je pakt als je ze onder de bovenplaat opslaat. Als je zo in een CD-koffer kan kijken, gaat dat wellicht makkelijker.

Ik denk niet dat ik je heb geholpen, maar ik vind het persoonlijk ook wat rare vragen. Als ik twijfel of ik naar een klus witte of zwarte kleren aan zal doen, ga ik dat hier ook niet vragen.

Wellicht denkt iemand anders er anders over.
Sunny leonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-9-2007
Laatste: 29-10-2014
Berichten: 83
5-5-2008 18:07
1 x bewerkt. Laatst door Sunny leon op 5-5-2008 18:14
Dank voor je antwoordt.
Wat ik vooral bedoelde met mijn vraag is wat jullie hebben. Ik heb al bij een aantal booths gezien dat de cd`s er onder staan, maar werkt dat wel fijn?
En die dikte van het MDF ik vroeg het vooral want ik vraag me of of 12 mm wel sterk genoeg is.
Ook met de kleur, mischien is wit wel heel aanvallig voor stof of andere vlekken.
Zo bedoelde ik de vragen eigenlijk. wink ;)
Maar toch bedankt voor je antwoord.

EDIT: Sorry Silvia ashamed :$
EDIT 2: Het gaat hier niet om een drive-in show meubel maar voor thuis.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 6-5-2024
Berichten: 413
5-5-2008 18:10
Ik heb MDF platen van 6 mm gebruikt (maar die dragen niks). Tegen de rand van die platen heb ik vuren latjes gemaakt die het tafelblad dragen. Die latjes bieden tevens bescherming tegen stoten ed). Verder vind ik het inderdaad meer een persoonlijke kwestie. Pica's (meubel nog in aanbouw).

Edit: ik zie nu dat het voor op je kamer is, dit meubel gebruik ik voor mijn drive-in show. Maar wellicht heb je er toch wat aan.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)