Forum > Algemeen Forum

Reclame op de Bus / Auto / aanhanger

(135 reacties. Pagina 1 van 14)
Moderator(s): Dré
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
Berichten: 25
18-7-2006 10:36
Wat ik me afvraag , als ik reclame voor mezelf op mijn bus(je) zet is er dan een grotere kans dat de boel wordt opengebroken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Emilio
Soy DJ porque me gusta la musica.
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
18-7-2006 10:56
We hadden járen geleden een Fiat Punto met reclame voor de lokale omroep in Haarlem (Haarlem 105) rondrijden. Die werd continu opengebroken. Blijkbaar dacht men dat er dure studio-apparatuur in een personenauto opgeslagen werd. wink ;) Toen de reclame eraf gehaald werd, hielden de inbraken meteen op.

Aan de andere kant: er rijden nu al een jaar drie Smarts rond met reclame voor Haarlem 105, en die zijn nog nooit opengebroken.

Dus ja: er is een kans dat je eerder slachtoffer wordt van een auto-inbraak, maar je kan ook geluk hebben.

Zelf zou ik in dit geval geloof ik op tactische plaatsen (bij sloten/raampjes ofzo) een sticker plakken met de mededeling dat de bus altijd LEEG geparkeerd wordt. In de hoop dat sommige dieven zich daardoor laten afschrikken.
Het moet wel leuk blijven...
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
18-7-2006 12:04
Met reclame van "janssen groente & fruit" zal er niet snel iets gebeuren.
Maar met een link naar onze branche ben je snel een lokkertje.
Overigens zijn er ook wel wagens zonder reclame verdwenen...!! (leeg of compleet geladen met de complete set-up van een band).
Het blijft link!
Alles komt goed....
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
18-7-2006 15:00
zorgen voor een duidelijke mededeling dat de wagen voorzien is van alarm, goed laten zien dat er geen inhoud in de bus of auto zit, dus geen geblindeerde ramen en dergelijke, dit ook om beschadiging tegen te gaan. Verder bij aanhangers, ook deze leeg laten staan, voorzien van een goed slot op de dissel maar evt de laadruimte open laten. Het is moeilijk deze te verzekeren tegen schade na inbraak, heb je er niets in, kun je hem net zo goed open laten. ik heb zelf een zeilwagen met aan de binnenkanten nu alu platen, laat echter altijd de achterkant open zodat men kan kijken of er iets in zit, dan is reclame ook geen probleem te plaatsen.
Sluit je alles potdicht af, met reclame dan een grote kans dat mensen toch gaan kijekn of er iets inzit.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
18-7-2006 22:35
Inderdaad. Aanhanger liet ik ook altijd open. Bus achter ramen niet blinderen. Nooit problemen gehad...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-7-2006 00:48

american schreef:

Wat ik me afvraag , als ik reclame voor mezelf op mijn bus(je) zet is er dan een grotere kans dat de boel wordt opengebroken? Heeft iemand hier ervaring mee?
Emilio
Ja, de kans bestaat dat men de handel openbreekt of compleet meeneemt. (loopt ook ergens een gelijkwaardig topic over) even zoeken dus wink ;)

Malle Pietje schreef:

Met reclame van "janssen groente & fruit" zal er niet snel iets gebeuren.
laugh :D Op de vrachtwagen zit een mooie grote "leger des heils" sticker. Welliswaar niet zichtbaar, hij zit namelijk boven op het dak.

Watt-Xtra schreef:

zorgen voor een duidelijke mededeling dat de wagen voorzien is van alarm, goed laten zien dat er geen inhoud in de bus of auto zit, dus geen geblindeerde ramen en dergelijke, dit ook om beschadiging tegen te gaan. Verder bij aanhangers, ook deze leeg laten staan, voorzien van een goed slot op de dissel maar evt de laadruimte open laten.
Afhankelijk van de inhoud ben je bij vele verzekerings maatschappijen ook een "wielklem" verplicht. Tevens neemt men met het "bakje" met hangslot te plaatsen op het handvat boven de dissel ook geen genoegen. Een behoorlijk nadeel, want met een dergelijk slot erop kan je rijden.
Met het door de verzekering geadviseerde slot niet sad :(
Voordat je het weet ben je tegenwoordig voor een aanhanger al snel 200/300 euro aan sloten kwijt.

Alarm op een auto of bus schrikt niet af, ze breken de auto gewoon open of de hele handel word op een auto ambulance getrokken.

Martin.
kvm entertainment
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
19-7-2006 07:38
Grote bestickering als reclame is voor de leden van het dievengilde wat een rode lap is voor een stier.
Als tussenoplossing gebruik ik magnetische stickers welke ik, aan het einde van de rit, er weer af haal.Dat betekent dat ik in ieder geval, tijdens het rijden, reclame maak. Tijdens de vele fileritten zie ik toch wel eens mensen het nummer noteren,dus we nuttig is.

Verder laat ik geen onnodige dingen, dozen of zaken in mijn wagen staan die anderen "nieuwsgierig" kunnen maken en hun uitnodigen om mijn vervoersmiddel te visiteren zonder mijn toestemming.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
19-7-2006 09:36
Wij moeten altijd alle vooertuigen leeg halen en bij de bussen de achterdeuren oplaten. Toch wordt er wel een s eeen koevoet tussen de deuren gezet. Met alle schade van dien. De sticker met de deur is open werkt niet altijd
account op verzoek stoptgezet
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
19-7-2006 11:02
Hmmm...

heb al 4,5 jaar reclame op de aanhanger nooit opengebroken, of braaksporen.
heb nu 2a3 maanden een busje met reclame, die ook overal staat achteraf, langs de weg overal en nergens ongeveer, ook daar nog geen braaksporen. Busje heeft ramen achter geblindeerd en er staat groot licht & geluid op de zijkant.

dus denk dat het wel mee valt.

wel staat er op klus niets meer in, mischien dat ze het kunnen ruiken dat er niets in staat.
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
19-7-2006 17:23
dan mag je best wel van geluk spreken. Of misschien worden er minder auto's in gelderland open gebroken
account op verzoek stoptgezet

Terug naar forum Reageer (zonder quote)