Forum > Geluid

Het Denon DN-X1500 mixer-topic

(383 reacties. Pagina 34 van 39)
Moderator(s): Dré
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
23-5-2006 16:54
Wanneer komt de nieuwe Denon DN-X1500 uit? Want is daar al iets over bekend?

Zoja met welke functie`s? De nieuwe crossfader(flexxfader) weet ik al.

Reind wanneer komt de review online te staan? Ben wel benieuwd wat jij ervan vindt.ashamed :$

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
23-5-2006 23:34
Review zojuist nogmaals doorgemaild naar de importeur, ik heb zo'n vermoeden dat ie niet helemaal aangekomen is vorige keer.

X-1500 is een leuke mixer maar geen concurent voor de Nuo5, hij heeft welliswaar meer feautures maar op sommige vlakken vind ik de mixer het gewoon net ff niet hebben. Lastig uit te leggen in 3 regels tekst maar de mixer zit soms complexer in elkaar dan nodig is.
Mooi voorbeeld is de sampler, ik heb al heeeeeel wat mixers onder handen gehad en voor de basis dingen heb ik geen handleiding nodig... die lees ik altijd pas wanneer ik een review ga schrijven om te kijken of ik niets vergheten ben. Bij het gebruik van de sampler moest ik echter meteen de handleiding downloaden want hoe gaat dat ding in godsnaam uit? Ik kreeg hem in het begin namelijk niet uit zoals im had gedacht dat ie uit zou moeten en moest er een handleiding voor pakken.

Als ik na al die mixers die ik onder handen heb gehad al een handleiding moet pakken om een sampler op een onlogische manier uit te krijgen irriteer ik me daar aan en dat zijn dat net puntjes waarvan ik zeg..... dat is het gewoon net ff niet.

Verder een hele leuke mixer daar niet van maar geen haar op m'n hoofd die er over na zou denken om de Nuo in te ruilen voor die mixer.... hij heeft het gewoon net niet in mijn geval.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
24-5-2006 09:02
Die sampler is in ieder geval iets waar je je bij de Nuo geen zorgen om hoeft te maken (want die zit er niet op).

Verder is het zo dat als een apparaat meer mogelijkheden heeft de kans groter wordt dat je eens in de gebruiksaanwijzing moet kijken. Ik snap daar het probleem niet zo van. In 9 van de 10 gevallen is dat een éénmalige actie en weet je het daarna uit je hoofd. Je gaat me toch niet vertellen dat je het als dj er niet voor over hebt een half uurtje te steken in de werking van je belangrijkste gereedschap?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-5-2006 09:39
Ik heb laatst ook een paar keer moeten draaien met een nuo 5, maar geef mij maar mn denon hoor! Ik vindt bijvoorbeeld de plek van het microfoon volumeknopje erg irritant. Maar dat is waarschijnlijk allemaal een kwestie van wennen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
24-5-2006 09:46
Reind is meestal een beetje lui als het gaat om de manual lezen.

Natuurlijk wil je meteen kunnen knallen met een apparaat en zal het voor meerdere gebruiksdoeleinden ook van belang zijn dat je er, zonder een boekje voor te moeten lezen, meteen mee aan de slag kan.

Maar ik denk dat we er met alle nieuwe ontwikkelingen niet meer aan ontkomen dat we een kleine studie moeten doen voordat we een mixer volledig kunnen gebruiken.

De fabrikant zal natuurlijk altijd een logische keuze van het gebruik van de knoppen moeten gebruiken maarja... Niet iedere fabrikant doet het op dezelfde manier. Hierdoor zal de omschakeling tussen de verschillende 'systemen' lastiger worden in de toekomst.

@ Reind: Jou Nuo 'geilheid' bepaalt de standaard (wat op zich natuurlijk ook niet erg is en misschien ook wel terrecht) maar hierdoor worden andere oplossingen soms beoordeeld dat ik zoiets heb van... Euhm.. Tsja.. Andere oplossing... Kan ook goed zijn.. Misschien iets lastiger, maar toch wel goed..

(geen aanval op Reind want je reviews zijn super en je site ook)
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-5-2006 09:49
De basisfuncties van een Denon kun je prima gebruiken zonder de handleiding te lezen. Alleen als je de (vele) extra mogelijkheden wilt gebruiken moet je soms even de handleiding erbij pakken. Dat hoeft bij bijvoorbeeld pioneer niet. O ja, dat komt omdat er geen extra's opzitten... Daarom is pioneer ook marktleider in de verhuur, op een denon zit teveel op wat de gebruiker fout kan doen.

Ik werk zelf ook regelmatig met andere mengtafels en kon de Nuo niet instinctief bedienen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
24-5-2006 10:28
Ik snapte de Denon meteen zonder de handleiding te lezen, behalve sample functie.

Omdat ik nou toch een nieuwe moet kopen welke zou ik dan kiezen, ik zou graag jullie mening er over willen weten aub niet gaan roepen die moet je kopen maar dan ook een reden waarom.

De Denon dn-x1500
Ecler nu 5 of 4
A&H Xone 62

Het ligt er ook aan of ik met ableton live die effecten ook als een effect procecor kan gebruiken in mijn dj set.

Want wat kan ik met de midi functie van de Ecler nuo 5 in ableton live doen?(of welke knoppen kan ik gebruiken)

Alvast bedankt, nou ga ik weer wat verder rond neuzen.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
24-5-2006 10:29
Mocht je toch weer gaan voor de DN-X1500, ik heb er één 2ehands te koop (in nieuwstaat). Staat wel in het tweedehands topic.
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
24-5-2006 10:41

Rutgerlan schreef:

Mocht je toch weer gaan voor de DN-X1500, ik heb er één 2ehands te koop (in nieuwstaat). Staat wel in het tweedehands topic.
Ik zie graag nieuw:D schreef:

Vooral omdat mijn mengpaneel eigelijk niet van nieuw te onderscheiden was. (op de fader knoppen na daar ging de plastic laagje al na een aantal weken vanaf.shocked 8O

Ik zal er eens over na denken verder veel succes met je verkoop.
Ik dacht dat er wel meer mensen waren die graag een DN-X1500 zou willen hebben.

Met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-5-2006 10:51

djberjo schreef:

Rutgerlan schreef:

Mocht je toch weer gaan voor de DN-X1500, ik heb er één 2ehands te koop (in nieuwstaat). Staat wel in het tweedehands topic.
Ik zie graag nieuw:D schreef:

Vooral omdat mijn mengpaneel eigelijk niet van nieuw te onderscheiden was. (op de fader knoppen na daar ging de plastic laagje al na een aantal weken vanaf.shocked 8O
Zoals ook in je verzekering/aansprakelijkheids-topic gezegd, houd er rekening mee dat je de nieuwwaarde gewoon zo goed als zeker niet meer zult krijgen. Ga dus alvast maar focussen op óf zelf bijleggen en nieuw kopen, óf tweedehands gaan kopen.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)