Forum > Geluid

AG Audio Pro nieuw?

(69 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
XavierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2005
Laatste: 13-10-2009
Berichten: 12
18-5-2006 14:42
Hallo allemaal,

Via via ben ik een merk tegen gekomen waarvan ik nog nooit gehoord heb.
AG Audio Pro is een Franse fabrikant van top kwaliteit versterkers en luidsprekers.
De specs zien er gelikt uit! en de prijzen voor deze zware!! (zowel vermogen als gewicht) zijn zeer aantrekkelijk.
Kijk eens op AG Audio Pro voor informatie.
Op dit moment is de site alleen nog in het Frans en zal later ook Engels talig worden...

Mijn vraag nu: Wie kent deze versterkers en heeft hier ervaring mee?
Zover ik weet zit er geen dealer in Nederland maar wel in Belgie.

Mvg,
Xavier
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
18-5-2006 14:56
Dit merk bestaat al zo'n 2 à 3 jaar en de belgische verdeler levert ook in NL dacht ik. Heb zelf al met een aantal sets gewerkt en ze klinken idd niet slecht voor hun prijs. Powersound, lid op dit forum, kan je zonder probleem meer info verstrekken wink ;)
XavierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2005
Laatste: 13-10-2009
Berichten: 12
18-5-2006 15:11
Heej Luc,
bedankt voor je reactie!
Ik ga er eens achteraan!
Maar jij was/bent dus tevreden over dit merk?

gr
S500dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 15-3-2017
Berichten: 44
18-5-2006 19:48
Ik heb vorig jaar 4 AG-audio ps 115 monitoren gekocht en klinken best oke.
De verterkers heb ik geen ervaring mee maar bij de demo klonken ze niet verkeerd en gaven ook redelijk vermogen en bleven in de clip onvervormt klinken.

De Belgiese importeur is Adverbo Sound en Light en zit in brussel en de eigenaar heet Lucas Nicolas.

als je het adres wilt moet je maar even mailen.

Gr Ronnie.
U draait wij vragen.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 14-6-2024
Berichten: 1343
18-5-2006 20:08
Powersounds profiel wink ;)

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
18-5-2006 21:14
Ik wil niemand zwart maken, en mocht deze post niet gewaardeerd worden mag hij direct getrashed worden.

Ik was een tijdje geleden op zoek naar nieuwe kleine compacte Tops, powersound kwam met het idee voor 2* AG PS-110. En een HC1.5 amp meende ik. ( + 2 subjes en iets zwaardere versterker )

Zeer informatieve msn gesprekken geweest, veel fotos gekregen wat ik ook helemaal top vondt. Maar na wat research bleken een paar dingen..

De versterkers lijken sprekend op de Crest CA serie, dit zou komen omdat dezelfde man die de CA heeft ontworpen ook deze versterkers ontworpen zou hebben voor AG audio. Alleen had Dap exact dezelfde versterkers met de Vision reeks.. ( incl de prijs.. )

De tops leken heel erg aardig, leken verdacht veel op de nexo PS10. En zouden voor 4x minder netzogoed klinken. Totdat ik op marktplaats meerdere setjes voorbij zag komen van allemaal vage merken met speakers die er wel heeel erg op leken..Zeker nu Dap de Performance serie heeft, die ook weer exact hetzelfde is..

Powersound heeft mij gezegt tegen eind maart begin april richting Dré te gaan, om daar een zelfde setje demo neer te zetten als waar ik wel erg veel belangstelling voor had ( leek ook allemaal erg mooi! ) Alleen nooit weer wat van gehoord. ( ook meerdere malen aan herinnerd zonder enige respons )

Klinken als veel mooie en vooral veel belovende verhalen, maar voor mij is het doek ondertussen gezakt.
Soms..
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
18-5-2006 22:07

gotmore schreef:

De versterkers lijken sprekend op de Crest CA serie, dit zou komen omdat dezelfde man die de CA heeft ontworpen ook deze versterkers ontworpen zou hebben voor AG audio. Alleen had Dap exact dezelfde versterkers met de Vision reeks.. ( incl de prijs.. )
Houd er rekening mee dat China 1,3 miljard inwoners heeft.
Houd er rekening mee dat China veel apparaten van Europese/Amerikaanse merken kopieren.
Houd er rekening mee dat Koreanen Chinese apparatuur kopieren.
Houd er rekening dat Chinezen ook Chinese apparatuur kopieren.
Houd er ook rekening mee dat veel klanten graag lookalikes kopen, ook al is de kwaliteit een stuk minder of zelfs prut.

Voor mij geldt dus dat er een betrouwbare importeur/leverancier deze apparaten hier doorverkoopt en waar je ook nog wat service mag verwachten. Ondanks Chinese spullen geeft me dat nog wel een goed gevoel.

Een Vision 1600, die veel lijkt op de Crest CA9, draai ik zonder problemen op 2 Ohm. Een Vision 2400 en 3500 ook na modificatie.

De DAP P-1600 draai ik ook op 2x 2 Ohm, maar na drie kwartier heb ik toch overtemperature protect. Voor mij het bewijs dat deze budget versterker het meer dan prima doen op 2x 4 Ohm belasting.
De tops leken heel erg aardig, leken verdacht veel op de nexo PS10. En zouden voor 4x minder netzogoed klinken. Totdat ik op marktplaats meerdere setjes voorbij zag komen van allemaal vage merken met speakers die er wel heeel erg op leken..Zeker nu Dap de Performance serie heeft, die ook weer exact hetzelfde is..

Powersound heeft mij gezegt tegen eind maart begin april richting Dré te gaan, om daar een zelfde setje demo neer te zetten als waar ik wel erg veel belangstelling voor had ( leek ook allemaal erg mooi! ) Alleen nooit weer wat van gehoord. ( ook meerdere malen aan herinnerd zonder enige respons )

Klinken als veel mooie en vooral veel belovende verhalen, maar voor mij is het doek ondertussen gezakt.
Bij luidsprekers zijn er enorme verschillen. Hiervoor geldt, luisteren en vergelijken. Als Powersound in een Chinese fabriek meegewerkt heeft, dan is er in ieder geval westerse invloed, en dan zie ik die veel belovende verhalen waarheid worden.

Nexo gebruikt eigen geavanceerde processing. De lookalikes vind ik zelf vergeleken met de echte PS10 + processor voor geen meter klinken. Als opzich staande luidspreker kan (houd het dus voor mogelijk) de PS10 lookalike best wel eens aardig klinken en misschien ook een reden kan zijn om hem te verschaffen.

TCMC
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
18-5-2006 22:13

Xavier schreef:

Heej Luc,
bedankt voor je reactie!
Ik ga er eens achteraan!
Maar jij was/bent dus tevreden over dit merk?

gr
Ik heb met de grotere sets gewerkt, en zowel ik als m'n klanten waren zeer tevreden over de klank.
Waarom zou het verhaal "crest" trouwens niet kunnen kloppen?
Niet alleen DAP heeft nexo-copies in huis, bijna elk merk maakt ze tegenwoordig.
Ook ik heb menig interne mails/foto's gehad in de loop der jaren, en in tegenstelling tot DAP,... worden de componenten wel degelijk specifiek voor AG gemaakt (woofers, drivers, filters,...)
Ik hoop dat ik niets teveel of verkeerd zeg

Waarom ik zelf dan niet voor AG Pro ga? Heel simpel:
1/ heb hier zelf genoeg kasten staan
2/ helaas is de naam nog niet gekend genoeg. Dan ga ik momenteel nog steeds voor OF zelfbouw OF merk
3/ als iemand interesse heeft in een vracht HK-Audio versterkers ruil ik ze onmiddellijk om voor AG
Amps

Nicolas kan momenteel zelf niet reageren omdat hij in Amerika zit. Hij zal hier zeker op terugkomen!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 782
18-5-2006 22:23
Hallo,

Lees voor de gein eens het eerste topic op het AG forum. Ik ben geen ster in Frans maar de eigenaar Arthur lijkt uit AG te zijn gestapt.

forum

MVG Contour
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-5-2006 22:39

Contour schreef:

Hallo,

Lees voor de gein eens het eerste topic op het AG forum. Ik ben geen ster in Frans maar de eigenaar Arthur lijkt uit AG te zijn gestapt.

forum

MVG Contour
Nee, hij is even weggeweest en doet weer voor het eerst in lange tijd een post op het forum, vertaling van 1 van de reply's:
hello Arthur

Happy to see you return!!!!
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)