Forum > Geluid

Welke hoofdtelefoon?

(41 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
6-5-2006 10:14
Beste mensen,

Ik heb eigelijk ook een vraagje over 2 soorten hoofdtelefoons... Ik plaats het maar hier omdat het hier er ook zo'n beetje over gaat en het me niet zo slim lijkt om hiervoor een heel nieuw topic te maken.

hier dus mijn vraag... Ik ben van plan om zo snel mogelijk een nieuwe koptelefoon te kopen. Ik zat te twijfelen tussen de TECHNICS RP-DH1200 en de SENNHEISER HD 25. Ik heb afgelopen woensdag heel even de HD 25 gezien, maar deze leek nogal klein en fragiel shocked 8O Toch lees ik overal dat het echt een super sterke headphone is!.. Alleen is het niet zo dat je deze HD 25 beter voor studio gebruik enzo moet gebruiken? En dus niet voor dj. Zelf wil ik hem gewoon voor dj gebruik gaan gebruiken. De Technics vind ik persoonlijk een stuk mooier, en hij is ook iets goedkoper.. Maar is de constructie van deze headphone wel goed?

Alvast bedankt voor de reacties happy :) En hopelijk verstoor ik met deze vragen het topic niet echt..

M.v.g. Chris Groenveld
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-5-2006 15:01
De Sennheisser HD 25 gebruik ik inmiddels al enkele maanden zonder problemen, terwijl ik diverse Pro Dj Users en Stantons gesloopt heb. Dus fragiel? Echt niet! Daarnaast sluit hij erg goed af, hij hoeft dus niet vol open om er iets in te horen als je op flink volume aan het draaien bent.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Evert J.Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-6-2004
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 58
6-5-2006 19:39
Ik dacht net hetzelfde over de HD-25, maar als je hem vastneemt moet je echt zoeken naar dingen die eventueel stuk zouden kunnen gaan. Hij is zo simpel opgebouwd dat er bijna niks aan kapot kan gaan, alles zit stevig in elkaar en is eventueel te vervangen.
De geluidskwaliteit is subliem, op dat gebied de beste koptelefoon die ik al op men hoofd heb gehad. (Zowat alle in deze prijsklasse, met uitzondering van de Sony MDR-7506 en 7509). Hij kost idd veel geld, ziet er echt niet uit, en is totaal niet stoer wink ;) . Maar wel een oerdegelijk ding met een subliem geluid. Het feit dat hij niet zo hard zou kunnen, interpreteer ik als: "hij begeeft het voordat je oren het begeven". Als ik hem voluit zet, zet ik hem niet meer op men oren. Dit is wel een ander verhaal als je met oordoppen gaat mixen, dan kan ik begrijpen dat hij iets tekort schiet.
Nu weet je mijn menig over de HD-25, ik wil geen andere meer.
Evert
Keyboard not detected. Press F1 to continue.
Dj negativeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-4-2009
Berichten: 145
7-5-2006 16:05
Oke, bedankt voor de reacties!

Toch zit ik nog steeds te twijfelen. Ik heb namelijk nog niet echt iemand wat horen zeggen over de technics. Die HD25 is wel goed dus zo te zien. Ik heb hem zelf afgelopen woensdag gezien en ik vond hem echt heel klein en nogal goedkoop lijken razz :p Maar dat is dus niet zo laugh :D

Overigens, is die HD25 wel een beetje gebruikbaar voor echt dj gebruik! dus echt serieus mixen, van je mixer naar je platebak rennen met de headphone om enz. ? Want hij is officieel toch bedoeld voor studio gebruik?

M.v.g. Chris
Yesterday is Yesterday. If we try to recapture it we wil only lose Tomorrow
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
7-5-2006 16:11

dj negative schreef:

Oke, bedankt voor de reacties!

Toch zit ik nog steeds te twijfelen. Ik heb namelijk nog niet echt iemand wat horen zeggen over de technics. Die HD25 is wel goed dus zo te zien. Ik heb hem zelf afgelopen woensdag gezien en ik vond hem echt heel klein en nogal goedkoop lijken razz :p Maar dat is dus niet zo laugh :D

Overigens, is die HD25 wel een beetje gebruikbaar voor echt dj gebruik! dus echt serieus mixen, van je mixer naar je platebak rennen met de headphone om enz. ? Want hij is officieel toch bedoeld voor studio gebruik?

M.v.g. Chris
Er zit geen krulsnoer aan dus je zal jezelf wat vaker wurgen dan normaal. wink ;)
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
7-5-2006 23:08
ik heb zelf de technics. Mijn mening is in meerdere topics te vinden.

in t kort..

ik heb ook getwijfeld tussen de hd25 en de technics.

heb uiteindelijk gekozen voor de technics want:
-krulsnoer
-geluidskwaliteit doet minimaal tot niks onder tov senheiser (ietwat dikkere bass)
-uiterlijk
-constructie

hoe je t ook bekijkt... beiden zijn zeer prettig om mee te werken. T beste kan je ze zelf even gaan uitproberen.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
7-5-2006 23:37
De HD25 is zo simpel opgebouwd dat er bijna niks kapot aan kan gaan, hij heeft hier klem gezeten tussen flightcases, tussen de laaddeuren, overal waar je een HP niet laat slingeren zeg maar. Hij doet het nog steeds prima en overleeft de verhuur tot nu toe nog prima.

Het enige wat ik jammer vind aan de HD25 is het korte snoer, dat er geen krul in zit vind ik geen gemis.

Ik heb hier voor mezelf een Technics RPDJ1210 en die bevalt me ook erg goed, die zit echter niet in de verhuur en is puur voor mezelf. Als ik eerlijk moet zijn draai ik liever met de Technics, maar met de HD25 kan ik ook prima draaien.

Wat ik zo zie is dat de RPDH1200 helemaal om je oren heen gaat, dat vind ik zelf niet prettig werken aangezien een koptelefoon in mijn geval met m'n schouders verplaatst wordt.

Een koptelefoon blijft echter een persoonlijke keus.
Vergeet niet te lachen
JoshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 31-5-2006
Berichten: 8
8-5-2006 20:36
Vandaag kwam ik erachter dat er in m'n Technics RPDH1200 enkele scheurtjes in de behuizing zaten, terwijl ik deze pas een half jaar heb en er zeer zuinig mee om ga. sad :(
Ik krijg de indruk dat dit komt doordat ik de koptelefoon elke keer inklap als ik hem on the road meeneem. Voor degene die er ook een hebben raad ik dit dus af......

Hij is verstuurd naar de leverancier en krijg snel te horen of het onder garantie valt. Mocht dit niet het geval zijn, schaf ik z.s.m. een HD25 aan. Ik ken een aantal mensen die deze headphone al jaren gebruiken en er nog altijd zeer over te spreken zijn.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
8-5-2006 20:40
Heb je toevallig foto's gemaakt? Er staan in dit topic al foto's van iemand die ook scheurtjes in z'n 1200 heeft. Zo kan wellicht gekeken worden of het mogelijk een structureel verhaal is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RiLeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 19-6-2009
Berichten: 65
8-5-2006 20:43

Josh schreef:

Vandaag kwam ik erachter dat er in m'n Technics RPDH1200 enkele scheurtjes in de behuizing zaten, terwijl ik deze pas een half jaar heb en er zeer zuinig mee om ga. sad :(
Ik krijg de indruk dat dit komt doordat ik de koptelefoon elke keer inklap als ik hem on the road meeneem. Voor degene die er ook een hebben raad ik dit dus af......
Vervoer je hem ook in de UDG Headphone Bag? Ik doe hem daar namelijk express niet meer in omdat ik de Headphone Bag gewoon te klein vind. Erin gaat nog wel maar als ik hem eruit moet halen gaat dat echt met moeite!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)