Forum > Newbie Forum

wat moet er allemaal in mijn versterker rack

(29 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
2-5-2006 20:21
Wat moet er nu allemaal in het versterker rack

Ik heb 2 versterker ( 1 voor de toppen en 1 voor de bassen )

Nu heb ik hier een AD-crossover tussen + aansluitpaneeltje

Maar wat heb ik nu nog meer nodig?

Ik heb gehoord van een apparaatje waarme je je speakers harden kunt laten klinken zonder dat ze meer versterker vermogen vragen ( of vergis ik me )

Misschien zo iets als de Behringer EX-3200 en miss ik nu nog iets?

al vast bedankt!
t' gaat zoals t' gaat
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-5-2006 20:52
Er zijn natuurlijk geen verplichte samenstellingen. Vind jij je set prima klinken zo dan is het toch goed? Denk je er meer uit te kunnen halen met een EQ'tje dan schroef je er een EQ in, krijg je geen fatsoenlijk eten op klus fabriek je er een magnetron in simpel toch? Het is dus net waar je behoefte aan hebt.

Ik kan je wel aanraden iets van een limiter aan te schaffen om je set heel te houden.
Maar dat is MIJN mening...
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
3-5-2006 00:42
EQ'tje is inderdaad over het algemeen geen overbodige luxe.

Combineer je dat echter met een digitale processor, heb je daar een digitaal EQ inzitten, kan je meteen een limiter-instelling maken en nog veel meer. Kijk eens naar een Behringer DEQ2496, heb ik ook in mijn rack zitten, en werkt errug lekker.
Vergeet niet te lachen
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
3-5-2006 01:20
Wat moet er in

versterkers (aantal ligt aan de manier van aansturen, wel of geen filter in de toppen, subs in de bridge mode of niet)
een crossover (liefst digitaal reden is al genoemd)
aansluit paneeltje (beter dan allemaal losse kabels die uit je rack komen)
een goed stekkerblok (geen bouwmarkt ding maar een pro ding die de volle 16A aankan en niet weg smelt)
Nette kabeltjes (die netjes passen en geen 10m kabel voor 40 cm. Houd je rack intern netjes dat is beter, kwa storingen voorkomen, oogt beter, en hinderd eventuele ventilatoren niet).

Een goede nette kist erom heen met wieltjes eronder of een losse plank. Versterker racken wegen vaak veel, en dat vindt je rug minder leuk als hij dat moet optillen.

EQ in het Rack, ja als het in de xover zit, nee als het een normale losse EQ is. Houd dan je EQ gewoon in een appart rackje/kistje en zet deze op de front neer dat regelt veel fijner in dan heel de tijd heen en weer lopen.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
3-5-2006 11:59
Heel persoonlijk, wat moet er in een rack zou moeten zitten.
Dit is wat ik er in heb zitten en prettig vind werken (zegt natuurlijk iedereen van zijn eigen spullen happy :) );
- Actieve cross-over (Trample 2-weg stereo )
- digitale EQ ( Behringer DEQ1024 incl limiter, gate, fbq-detectie ),
- schakelpaneel voor voedingen van gebruikers (let op afgenomen vermogen),
- verdeelblok 16 amp, met overspanningsbeveiliging voor versterkers
- paneel met div. aansluitingen aan voorzijde
- Effectenbak ( Alesis midiverb 4)
- Zeck Daisy wireless mic.receiver ( dubbel, true diversity)
- 3x Behringer EP2500
- Disc lades Denon DN-4000

Nadeel van bovenstaande is dat je wel 16he tot je beschikking moet hebben, en een goede wheelbase moet monteren vanwege het gewicht.Vergeet ook de rijplaten niet om het in de wagen te krijgen, want tillen in je eentje is niet mogelijk.
Voordeel is dat alles bij de hand is, aangesloten en snel is opgesteld.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
3-5-2006 12:12
alles is één kist is toch niet handig. je sleept altijd alles mee ookal heb je het niet nodig. plus dat het erg groot en zwaar word zoals je zelf al aangaf. het is ook maar net waar je het voor gaat gebruiken. happy :)
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
3-5-2006 13:21
Inderdaad, ik sleep alles mee. Deze samenstelling is ook niet voor niets zo "gegroeid". Ik doe drive in shows, en regelmatig komt het voor dat een zanger een paar setjes zingt en je dus alles nodig hebt wat er in zit.

Overigens heb ik ook nog een setje in een Prodjuser Slant 11-4 met alleen een versterker, dubbele cd-speler, effectenbak zoom 1204 en een mengpaneel.
Hier kan ik, voor kleinere set-ups, ook prima mee uit de voeten. Supercompact en flexibel en is te gebruiken tot ongeveer 100 man.

Zie het maar zo; mijn opsomming van zaken welke ik gebruik ( en dan was ik de MD-speler nog vergeten op te noemen )kan de OP misschien wel triggermomenten opleveren om zijn ideale set samen te stellen welke af is gesteld op zijn gebruik.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
DjdiamondStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-5-2005
Laatste: 27-6-2009
Berichten: 46
3-5-2006 14:46
Ik ben bezig met mijn rackje en heb nu:

- Versterker voor Subs
- Versterker voor Toppen
- Alto Crossover SW23
- Aansluitpaneel met Powercon, Speakon en XLR

Is het nou wel of niet verstandig om hier een 2x15 bands EQtje bij te hangen...?
hier staat niks
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
3-5-2006 17:30
Een een DAP DSP 2448 effect ( of is dit overbodig )
t' gaat zoals t' gaat
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
3-5-2006 18:09
Wat zijn dit nou allemaal voor een vragen??

Vraag je zelf af of je het nodig hebt, hoe kunnen andere mensen dat nou voor je bepalen?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)