Forum > Geluid

Aankoop Sennheiser e845 of Shure beta 58A

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
22-3-2006 18:04
Vind het maar angstig om aan te nemen dat het automatisch 'goed' is, alleen maar omdat iedereen (wie is iedereen?) het doet! Zullen vast wel een aantal gerespecteerde namen bijzitten hoor.

Ter vergelijk: 8 op de 10 'gerespecteerde' dj's draaien hun mixer erg ver in het rood. Maar hé, dat is goed! Want iedereen doet het... sneaky :V
TropexsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2004
Laatste: 2-7-2012
Berichten: 50
23-3-2006 06:43
Ik heb ook ontdekt dat ik een paar nieuwe sm58,s heb die niet lekker klinken , terwijl de andere oude toch aardig klinken . Misschien kopie of andere fabriek ?
Life music is the real thing
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
23-3-2006 08:06
Mijn eerste micro was een AKG 330 BT, daarna een sm58, dan een E-865 ( 1 x gebruikt en terug de doos in en verkocht )!
Nu heb ik 3 x 58 beta A en 1 x E-845
Ik ben muzikant en begeleid ook zangers en zangeressen .
De meesten onder hen hebben zelf hun micro mee ( raad eens )
Sennheiser ga ik niet afbreken , maar de evolution reeks past totaal niet in mijn kraam .
Elk zijn keuze
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
GeertenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 19-1-2007
Berichten: 28
25-3-2006 11:46

sis schreef:

Nu heb ik 3 x 58 beta A en 1 x E-845
Ik ben muzikant en begeleid ook zangers en zangeressen .
De meesten onder hen hebben zelf hun micro mee ( raad eens )

sis
Alvast allen bedankt voor de levendige discussie wink ;)
Ondertussen is het project waarvoor ik die microfoons nodig had afgesprongen sad :( maar de interesse blijft .
Ik ben er nog niet toe gekomen om die eens te gaan uittesten.

Even voor sis dan, graag de oplossing ?
Gebruiken ze uw 58 beta of hebben ze zelf een eigen sm58 ?
En wat eigenlijk als ze een sm58 vragen en je geeft hen een beta 58 ?

Ik hoor hier ook wel dat de meesten om de al hierboven genoemde redenen een Shure vragen.
Stel dat ik hier wil op inspelen, koop ik dan best een sm58 of een beta 58, de meerprijs even terzijde gelaten.
Aangezien ik totaal geen prof ben is dat waarschijnlijk de simpelste oplossing, hen maar een Shure geven laugh :D
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
25-3-2006 12:30
Als je de aankoop overweegt van een shure, neem dan de SM 58 beta A
Die is duidelijk beter dan een gewone SM 58
Hier nog even een artikeltje van meetmusic :

[ De E845 is een supercardioïde model. Eveneens dynamisch, gelijkt hij erg op de E835, al heeft hij een kortere grille. Dit verklaart wellicht waarom hij meer lage tonen produceert, immers, met een kortere grille ontstaat een groter proximity effect. De klank is heel erg warm, maar persoonlijk vond ik de bassen wat té impressionant, hierdoor wat inleverend op de verstaanbaarheid. Alles hangt natuurlijk af van de stem, en zonder twijfel is deze micro bijzonder geschikt voor stemmen met een accuut tekort aan laag. ]

Bij deze nog even dit, ik heb een zware stem, dus deze E-845 is totaal niet geschikt voor mij !
Ik vind dat een E-845 meer toon regeling vraagt dan een 58 beta A om hem toch een beetje te laten klinken, de verstaanbaarheid is zoals ze beschreven hebben klopt helemaal !
Ga misschien eens een muziekwinkel binnen en test ze allebei eens uit !
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
25-3-2006 12:36

sis schreef:

[ De E845 is een supercardioïde model. Eveneens dynamisch, gelijkt hij erg op de E835, al heeft hij een kortere grille. Dit verklaart wellicht waarom hij meer lage tonen produceert, immers, met een kortere grille ontstaat een groter proximity effect. De klank is heel erg warm, maar persoonlijk vond ik de bassen wat té impressionant, hierdoor wat inleverend op de verstaanbaarheid. Alles hangt natuurlijk af van de stem, en zonder twijfel is deze micro bijzonder geschikt voor stemmen met een accuut tekort aan laag. schreef:

Bij deze nog even dit, ik heb een zware stem, dus deze E-845 is totaal niet geschikt voor mij !
Kijk dat vind ik nou eerlijk van je Sis. En een goede conclusie ook. Een microfoon moet geschikt zijn voor de stem die er door heen zingt.

Dus inderdaad uitproberen wat je het beste vindt klinken.

Voor algemeen gebruik zal het niet zo veel uitmaken of je een Sennheiser of een Shure neemt. De ene keer past het namelijk wel goed, de andere keer niet en dat zul je met beide microfoons dus wel eens hebben.

Vandaar dat ik in mijn koffer 3 SM86's, 3 E935's en 4 OM-2's heb zitten, kan ik altijd een goede mic kiezen bij de zanger(es).
Peter VanhoveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
Berichten: 24
25-3-2006 18:35

sis schreef:

Bij deze nog even dit, ik heb een zware stem, dus deze E-845 is totaal niet geschikt voor mij !
Ik vind dat een E-845 meer toon regeling vraagt dan een 58 beta A om hem toch een beetje te laten klinken, de verstaanbaarheid is zoals ze beschreven hebben klopt helemaal !
Nu begrijp ik een beetje waarom je een Beta 58 verkiest boven een Sennheiser, een Beta heeft namellijk een nogal agressieve klank in het hoog mid (vele techniekers noemen dit de typische shure vervorming). In jouw geval compenseert dit het vele laag in uw stem.
Ik hoor echt van kilometers ver of iemand in een shure staat te zingen of in een andere (niet altijd betere) microfoon.
Spring eens binnen als het je past, ik geef je dan een 945 (geen 845) mee om te testen, benieuwd wat je daar van gaat vinden.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
26-3-2006 09:15
Wel , bij de e845 moest ik de bassen volledig op -15 db zetten en ik had nog teveel laag .
Peter, als ik nog eens in de buurt ben kom ik zeker eens langs .
De 945 ken ik totaal niet, dus verras mij !
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
16-4-2006 19:54
toevallig zet ik deze morgen mijn TV aan !!!!
Wie staat er te spreken door een SM 58 beta A ?
Jawel : de Paus laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D laugh :D
sisken wink ;)
Freelance muzikant, producer, componist .
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
16-4-2006 22:27
Ik dácht ook al zoiets te zien...geluid was hier alleen helemaal naadje (zacht en dikke vette brom eronder)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)