Forum > Newbie Forum

naalddruk instellen

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-1-2004 00:27

braz schreef:

nijhuisr schreef:

minder is beter voor plaat en naald, maar of het geluid dan ook goed ik moet je zelf even testen.
Dat kan ik echt niet zo goed horen. Heb een nogal vervelende onderbuurman en ik houd het volume redelijk laag. dan klinkt het wel goed. ben maar een huiskamer-dj. maar bedankt voor de uitleg
Kun je ook veel beter horen over een goede koptelefoon.

Voor het correct afstellen van je arm -> home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/turntable2.htm
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
27-1-2004 12:43

Reind schreef:

braz schreef:

nijhuisr schreef:

minder is beter voor plaat en naald, maar of het geluid dan ook goed ik moet je zelf even testen.
Dat kan ik echt niet zo goed horen. Heb een nogal vervelende onderbuurman en ik houd het volume redelijk laag. dan klinkt het wel goed. ben maar een huiskamer-dj. maar bedankt voor de uitleg
Kun je ook veel beter horen over een goede koptelefoon.

Voor het correct afstellen van je arm -> home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/turntable2.htm
thanx, maar had het al gelezen en kwam er toen nog niet uit. bleek dat ik het gewichtje er dus verkeerd op had zitten. Misschien is een iets duidelijker plaatje wat handiger. Maar verder een perfecte uitleg; waarvoor mijn dank!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Thom B.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2005
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 5
6-4-2006 12:45
ik heb net mn draaitafels binnen gekregen en ik ben de toonarmen aan het afstellen, alleen zit ik net als braz met een probleem, de aanbevolen naalddruk voor mn element is 4 gram, maar 4 gram komt niet voor op het contragewicht:S, zie ik iets over het hoofd, of ben ik gewoon uber dom?
SanuStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 30-9-2008
Berichten: 24
6-4-2006 15:02
Als je contragewicht maar tot 3 gram gaat, moet je je gewicht gewoon doordraaien. waarschijnlijk komt ie dan weer uit bij de nul, maar bv. 3+1 (van het getal 3 weer terug naar de 0, dus een heel rondje) is nog steeds 4 gram naaldgewicht.

Maargoed, voor de meeste elementen is 3 gram naaldgewicht al genoeg (mijn OM Pro's hebben ook maar 3g naaldgewicht, draait perfect)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)