Forum > PC related Forum

COOL EDIT PRO 2.0

(31 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
2-6-2003 11:42
Hallo collega's

Lang niet op het forum geweest, (netwerk gecrasht), maar ik heb jullie hulp nodig.

onlangs ben ik begonnen met cool edit pro 2,0 maar het wil nog niet vlotten...

Heeft iemand een site, waar een goede nederlands geschreven handleiding staat...

Of heeft iemand hier nog goeie tips and tricks???

Ik ben benieuwd!!

B.V.D.

JSPR*
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-6-2003 12:24
mja uhm... wat wil je doen?? je kunt zoveel met CEpro...
Music is what feelings sound like...
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
2-6-2003 13:37
tja... als je eerst je vraag wat preciezer maakt, kan ik je er ook wat over vertellen. Handleiding in het Nederlands is moeilijk. Heb je geen ervaring met andere audio-editors?
Het moet wel leuk blijven...
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
2-6-2003 16:13
Moet ie persé nederlands zijn, want de engelse tutorial is gewoon downloadbaar bij syntrillium.
Petty materialists!
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
2-6-2003 19:43
Ik ben vooral van plan op te producen!!
Heb er twee technics bij staan, dus wil ook daar van gaan samplen..

Ik wil dan weten hoe je bepaalde loops maakt, en zelf ook een beetje creatief zijn.....
Het gaat vooral over hardstyle!!

Heeft iemand goeie tips, waar ik wat aan heb, en heeft iemand ook een site, waar veel samples opstaan!!

ALvast bedankt!
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 70
2-6-2003 19:51
als je zelf creatief wilt zijn, koppel dan die technics af, en ga zelf geluiden maken.

als je met samples gaat werken, mol je niet alleen je eigen creativiteit maar ook je portemonnee shocked 8O . Ook samples en loopjes die je opneemt vallen onder het copyright van de originele plaat. sad :(

met het sampelen van loopjes en deze aan elkaar plakken overstijg je het niveau van het gemiddelde 13-jarige Magix-Music-Maker-Producertje (NoFI) niet. sad :(

ga eens kijken naar mooie software zoals: (en ik hoop dat geen populaire vergeet.. staat garant voor flame wink ;) )

*logic
*reason
*orion
*fruityloops
*reactor
enzovoorts.

(zoek eens op google met '+software +synthesizer +download' en zorg voor voldoende schijfruimte)

mocht je toch op de (imo) niet-creatieve manier gaan werken, dan zijn programma's zoals Acid Pro en Ableton Live misschien meer in je straatje..
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
2-6-2003 20:06
1 x bewerkt. Laatst door Hajo op 2-6-2003 20:16
zonder flame, maar toch razz :p

Ik denk dat Acid van SonicFoundry toch echt in dat eerste rijtje thuishoort... ook als je creatief wilt zijn. Heb daar zelf weleens leuke resultaten meegeboekt. Maar ok, daar kan je dan weer geen geluiden mee maken, wel samenvoegen en loopen totdat je een liedje hebt. Die geluiden maakte ik dan bijvoorbeeld in Fruity... of op mijn eigen keyboard. Tryout kan je downloaden van

www.sonicfoundry.com/products/default.asp

en dan in de rechterkolom. Voor zover ik weet zit er trouwens niet veel verschil tussen Acid Music, Acid DJ, Acid Techno en Acid Xpress, maar misschien dat de verschillen ondertussen groter zijn geworden dan vroeger. Toen leken het wel vier namen voor hetzelfde product te zijn.

Cool Edit zou ik voor het maken van complete liedjes vanaf zien, is meer voor het monteren en nabewerken van audio (denk aan radioreportages, commercials, jingles en dergelijke). Je zou er wel de audionabewerking van een complete track in kunnen doen. Dan moet je denken en EQ, compressie/limiting, reverb en dergelijke. Of het bewerken/verbouwen van je samples natuurlijk.
Het moet wel leuk blijven...
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
2-6-2003 20:11
Maar ik kan toch het beste cool edit gebruiken om alles in elkaar te zetten, wat jullie bedoelen, is alleen om je samples mee te maken...

Maar een handleiding van CEpro????

IEMAND?????
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
2-6-2003 20:20
WAt wil je in elkaar zetten met CoolEdit dan? Het is een enorm gedoe om bijvoorbeeld elke beat, baslijn, melodielijn met de hand synchroon/gelijk te krijgen in cooledit.

Er zijn programma's die dat zelf al voor je kunnen, zoals FruityLoops of Acid. Als je Acid instelt op een vierkwartsmaat, en je gebruikt in het programma keurig op vier tellen geknipte samples (of een veelvoud daarvan), en je legt dat op verschillende sporen onder elkaar, dan zal het altijd sync lopen. (Wat overigens niet wil zeggen dat het dan niet vals is, hoor)

Ik gebruik CoolEdit alleen voor het heeeeeel precies op vier tellen knippen van mijn samples. Daar is Acid niet zo goed in.

En nee... een NL handleiding heb ik niet. Maar we proberen je denk ik wel zinnig advies te geven hoor...
Of we snappen niet helemaal wat je doel is...
Het moet wel leuk blijven...
JSPR*Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2002
Laatste: 18-6-2003
Berichten: 16
2-6-2003 20:46
Wat kan ik dan het beste downloaden, bij sonic foundry ???
En welk programma kan ik het beste gebruiken om echt mijn nummers in elkaar te zetten in vierkwarts maat??

Alvast bedankt joh!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)