Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 6 van 41)
Moderator(s): Dré
SpacecrapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2003
Laatste: 22-5-2013
Berichten: 35
25-2-2006 11:51
en een speler die mp3 dvd's afspeelt is er al? (DVJ-1), wel erg duur (waarschijnlijk om een reden wink ;) ) maar het kan dus al wel!
yesterday is history - today is a gift - tomorrow is mystery
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
26-2-2006 22:50
mijn mening:

Dat het geen "niet geheel compleet" nieuw product is das logisch lijkt mij, er staat immers mk3 achter(denk even aan technics, mk2, mk3 mk5 and so on) net als de mk2 zijn de verschillen tussen de cdj1000 (mk1)en de mk2 net zo groot als die van de mk2 en de mk3.

Was het nou nodig die mk3, ja TUURLIJK! mp3 is populair, en elke pro speler heeft het behalve die van pioneer, en pioneer is een commercieel bedrijf, en zal moeten blijven verbeteren om de verkoop constant te houden, anders kunnen ze beter stoppen.

Bedoel, hetzelfde met die ene mooie auto die ook telkens veranderd met een kleine uitbereiding, en toch wil de consument die extra's meenemen in hun beslissing tot aan koop van het product, zo hier ook de mp3 functie die echt niet ongebruikt zal blijven en dus ik vind dit een hele logische slimme stap. En ik ben meer geintresseerd geraakt hierdoor in de cdj1000 (mk3), dit ivm de mp3 functie, en de regelbare weerstand van de jog, het nieuwe display is mooi, maar maakt voor mij dan, niet veel uit, gewoon een positive bijkomstigheid.

Plus dat pioneer ook de concurentie aan moet met denon, pioneer was de enige die eigenlijk op hun main-lijn-spelers geen mp3 had, tenopzichte van alle andere. Dus Mp3 op de cdj800 mk2 de cdj1000 mk3 zijn opzich hele juiste verbeteringen, buiten het feit van de andere functies die ze erop hebben gezet/verbeterd(lees display e.d.)

Ow en de weerstand van de jog die nu regelbaar is, is zelfs nu geen mogelijk twistpunt meer om een andere te kiezen die minder zwaar is, je kan hem nu zelf instellen, echt super relaxed.

Nu de prijs nog, die moet zakken vind ik, maar das een kwestie van gedult denk ik.

Ben benieuwd of ik ze tegen kom van de zomer in the space, ... sneaky :V

It's all about money & marketing.
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
26-2-2006 23:02
Zelfde met auto's.
Om de paar jaar een facelift met enkele kleine nieuwe snufjes. Over een paar jaar zullen er wel weer 2 compleet nieuwe types verschijnen.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-2-2006 23:07

Dj Hugo schreef:

Plus dat pioneer ook de concurentie aan moet met denon, pioneer was de enige die eigenlijk op hun main-lijn-spelers geen mp3 had, tenopzichte van alle andere. Dus Mp3 op de cdj800 mk2 de cdj1000 mk3 zijn opzich hele juiste verbeteringen, buiten het feit van de andere functies die ze erop hebben gezet/verbeterd(lees display e.d.)
Probleem is alleen dat men bij Denon al 2 stappen verder is ten opzichte van Pioneer. Denon is op dit moment in staat met de S-3500 een completere speler te leveren dan Pioneer in het assortiment heeft en dus loopt Pioneer een beetje achter de feiten aan..... helemaal als je in het achterhoofd houd dat Denon alweer bezig is met een volgende stap en de 5000 opgevolgt gaat worden door de 5500..... we weten wat de 3500 aan verbeteringen heeft mee gekregen ten opzichte van de 3000 en men zou niet vreemd op moeten kijken als de 5500 straks ineens aan een laptop geplugt kan gaan worden waardoor je een cd speler + mp3 hardware interface in 1 geheel krijgt.....

De CDJ1000 loopt dus gewoon een beetje achter de rest aan op dit moment, Numark is al verder, Denon is al verder en Pioneer komt nu eindelijk eens een keer met MP3 ondersteuning op hun topmodel. Ik vind dat persoonlijk veel te laat want als ik nu zou moeten kiezen zou ik niet voor een CDJ1000 kiezen maar voor een S-3500, om de doodsimpele reden dat ze elkaar kwalitatief niets ontlopen maar de S-3500 wel een completere speler is terwijl je er minder voor neer hoeft te tellen. (en dat uit de mond van iemand die helemaal niet zo weg is van de erg drukke Denon cd spelers ;-) ).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
26-2-2006 23:09

Reind schreef:

(en dat uit de mond van iemand die helemaal niet zo weg is van de erg drukke Denon cd spelers ;-) ).
Realiteit.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-2-2006 01:14

Reind schreef:

De CDJ1000 loopt dus gewoon een beetje achter de rest aan op dit moment, Numark is al verder, Denon is al verder en Pioneer komt nu eindelijk eens een keer met MP3 ondersteuning op hun topmodel.
Klopt. Maar dat is iets wat degene met de norm-positie in de markt zich kan permitteren. Of denkt te kunnen mermitteren.

De gemiddelde top-range Denon heeft meer mogelijkheden, maar de vraag is of de gemiddelde dj op al die mogelijkheden zit te wachten, of dat de gemiddelde dj toch blijft kiezen voor DE standaard die overal op TV en in clubs te zien is. Denon slaagt of minder goed in product placement, of heeft meer mogelijkeden dan een dj wil hebben (of wil opzoeken in de handleiding sneaky :V ), of allebei, of niet. Time will tell.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
27-2-2006 08:46
Ik denk dat Denon inderdaad met de 3500 een goed wapen in de concurrentiestrijd met Pioneer te pakken heeft. Pioneer gokt met de licht verbeterde CDJ-1000 meer op de behoudende dj (en dat zijn er nogal wat) die iets vertrouwds wil. De tijd zal leren of die gok goed is geweest.

Mijn mening over de CDJ-1000 (MK1, 2 of 3) blijft ongewijzigd: een betrouwbaar werkpaard met vrij weinig mogelijkheden, werkt fijn maar met een erg hoog prijskaartje.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-2-2006 09:44

Reind schreef:

Probleem is alleen dat men bij Denon al 2 stappen verder is ten opzichte van Pioneer. Denon is op dit moment in staat met de S-3500 een completere speler te leveren dan Pioneer in het assortiment heeft en dus loopt Pioneer een beetje achter de feiten aan..... helemaal als je in het achterhoofd houd dat Denon alweer bezig is met een volgende stap en de 5000 opgevolgt gaat worden door de 5500.....
De CDJ1000 loopt dus gewoon een beetje achter de rest aan op dit moment, Numark is al verder, Denon is al verder en Pioneer komt nu eindelijk eens een keer met MP3 ondersteuning op hun topmodel.
Het gaat er toch niet alleen om wie de meeste features heeft. Ik heb liever een degelijk uitgevoerde speler met scratch, goede pitch en een mogelijkheid om onhoorbaar te corrigeren. Een mogelijkheid om de breaks te kunnen zien of via een USB kabel tracks te kunnen laden zijn leuke extra's. Maar 30.000 cue points, 5 samplers, 20 hotstart, lichtgevende softbuttons, direct-drive, mp3 functie, alpha-play, 25 effecten enz enz mogen ze van mij weg laten. Je hebt er weinig aan, betaalt er veel voor en krijgt een speler die eruit ziet als een getunede spelcomputer.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
27-2-2006 10:04

Frisbee schreef:

Je hebt er weinig aan,
Dat hoor je vaker van mensen die de mogelijkheden niet kennen en dus niet weten wat ze er mee kunnen
betaalt er veel voor
Gek, Pioneers hebben de minste mogelijkheden en de hoogste prijs. Maar er zijn mensen die liever voor de naam betalen dan voor bruikbare opties.
en krijgt een speler die eruit ziet als een getunede spelcomputer.
Overdrijven is ook een vak. De S3500 ziet er imho zeer strak uit. En als de keus is tussen een getunede spelcomputer en een broodtrommeltje (om maar twee overdreven ideeën te noemen), dan weet ik het nog niet.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-2-2006 10:13
Ik zeg ook niet dat Pioneer de beste speler is qua mogelijkheden/prijs. Alleen vind ik de ontwikkeling van de topklasse cd-spelers een beetje doorgeslagen. De merken zijn alleen bezig elkaar af te troeven qua features. Het lijkt wel of ze helemaal niet meer kijken naar waar het draaien echt om gaat, en dat proberen te verbeteren. Nu 'moet' Pioneer ook een mp3 functie inbouwen omdat ze er anders niet meer bij horen. Terwijl het imo een kansloze feature is... Een audio cd kun je al 10 vinyls op kwijt voor een prijs die 200x zo laag is. Alsof dat nog niet genoeg is. Nee er moeten 70 tracks op 1 schijfje, lekker practisch. Als het branden/browsen van gewone cd's een probeem is, en dat vind ik wel, zorg dan dat je gewoon tracks in het geheugen kan laden via usb ofzo.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)