Forum > Muziek

Carnavals muziek 2006?!

(118 reacties. Pagina 10 van 12)
Moderator(s): Dré
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
23-2-2006 15:16

SoundExperience schreef:

Alleen denk ik ( weet bijna wel zeker ) dat de mensen die niet uit brabant / limburg komen hier heeeel anders over denken.
ik kom uit limburg.. en ik denk er ook heel anders over..... CARNAVAL IS WAT ANDERS DAN APRES SKI!!!!!

bij carnaval denk ik aan LVK nummers (kartoesj), aan beppie, taaitaai, big benny ect.
niet aan de gebroeders co, dj maurice ect.

maar dat is mijn mening??
wat is de mening van mede limbrugers????
Meh me lêpke!!!
StefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2005
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 4
23-2-2006 16:00
en natuulijk niet te vergeten laugh :D Global Kryner - Funky Town laugh :D
RickyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2003
Laatste: 22-8-2010
Berichten: 23
23-2-2006 16:23
Carnaval/Vasteloavend wordt op best een hoop plaatsen gevierd. Daar natuurlijk alle plaatsen hun eigen carnavalscultuur en dus muziek hebben, zit hier een groot verschil van vieren in. Vooral in Limburg is dit verschil erg groot en valt er geen "nationale lijst" te maken over wat er nu wel en niet in gaat komen.

Om maar eens als voorbeeld Venlo te noemen. Wij hebben een groot aantal artiesten die in Venlo wereldberoemd zijn, maar die buiten Venlo totaal niet bekend zijn. Daarom alleen al zou je geen lijst kunnen maken.

Verder heb je natuurlijk ook nog de verschillende soorten feesten met carnaval. Kortom er valt geen lijst te maken van wat nu in zal gaan komen, misschien dat dit wel het geval is voor n-Brabant en Gelderland, maar voor n-Limburg zeker niet en ik denk voor de rest van Limburg ook niet. Te meer omdat het dialect enkel in Limburg en omgeving verstaan wordt...

Ricky
stilte...'
BissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-1-2006
Laatste: 27-10-2006
Berichten: 1
23-2-2006 19:11
hou René Riva in de gaten, met het nummer C'est La Vie origineel is die al heel leuk, maar hij is nu ook opnieuw uitgebracht in een DJ Goldfinger remix.

Ik denk dat die het dit jaar heel goed zal gaan doen!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
24-2-2006 10:55
Limburgs carnaval is heeeeel anders dan Brabants carnaval! Ik heb één keer in Limburg gedraaid met carnaval (als brabander zijnde) en dat doe ik nooooit meer! Veel Limburgse dorpen hebben hun eigen liedjesfestival en het dorp waar ik toen stond dus ook. Ik kreeg bij aankomst 7 cd's in mn handen geduwd van de afgelopen 7 jaar en ik hoefde écht niks anders te draaien want dat werd niet gepikt daar! Allemaal liedjes die ik dus niet kende en die allemaal in dialect waren angry Zet dan gewoon iemand uit je eigen dorp erneer!

En even op Party Party 2006, dat is helemaal niet zo'n slechte cd hoor! Ten minste, als je nog niet zo lang bezig bent en een hoop oude carnavalskrakers en bekende apres-ski nummers nog niet legaal hebt... en wat dat kraken betreft, hier nog niet gehoord.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 22-4-2024
Berichten: 506
24-2-2006 12:10
ik hoorde dat ook ja van die limburgers.

Maargoed ik blijf ik brabant draaien laugh :D
wat een onzin in dit vak
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
24-2-2006 16:31

warface schreef:

SoundExperience schreef:

Alleen denk ik ( weet bijna wel zeker ) dat de mensen die niet uit brabant / limburg komen hier heeeel anders over denken.
ik kom uit limburg.. en ik denk er ook heel anders over..... CARNAVAL IS WAT ANDERS DAN APRES SKI!!!!!

bij carnaval denk ik aan LVK nummers (kartoesj), aan beppie, taaitaai, big benny ect.
niet aan de gebroeders co, dj maurice ect.

maar dat is mijn mening??
wat is de mening van mede limbrugers????
Hier doel ik juist op :D

Omroep brabant 3uurkes vooraf is bezig goede voorbeeld nummers.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
24-2-2006 16:54

YourLiVe schreef:

En even op Party Party 2006, dat is helemaal niet zo'n slechte cd hoor! Ten minste, als je nog niet zo lang bezig bent en een hoop oude carnavalskrakers en bekende apres-ski nummers nog niet legaal hebt... en wat dat kraken betreft, hier nog niet gehoord.
RESEARCH:
Is alleen de eerste druk van vers. 2006. Alle fijne winkels hebben inmiddels de goede druk (dus de 2e) in de schappen liggen happy :).
RuudStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2002
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 58
25-2-2006 16:13
inmiddels hebben we de eerste avond carnaval gehad... en wat zijn bij jullie de klappertjes geworden?
hiero was het nieuwe niet echt wat erg aansloeg maar een paar nummertjes deden het niet slecht:

Lief klein konijntje - Henkie
Broodje frikandel - Gebr ko
de nieuwe sjonnies hitmix (dj maurice)
Moord in Herpen is ook prima :D

dat was het een beetje
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
25-2-2006 17:15
DE hit die bij mij wel 100x aangevraagd waren de SRV Manner met Bier en tieten.

Een uur na afloop van het feest werd het nogsteeds overal gezongen door zatte feestgangers.

Verder sloeg het nieuwe ook hier inderdaad niet aan.
Maar dat is MIJN mening...

Terug naar forum Afgesloten topic