Forum > Newbie Forum

te weinig Stroom, te veel lampen

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
30-1-2006 11:30
Neem gewoon aan dat dit een situatie is die niet voorkomt. (hoewel ik het ook al heb meegemaakt) Wanneer je op voorhand weet dat er maar 1 stopcontact voorzien is, dan kan je dus inderdaad twee dingen doen.

1. Bij het bespreken van je benodigdheden haal je het probleem aan, en je zegt dat je bijvoorbeeld maximum de helft van het gevraagde vermogen aan licht kan leveren om op een correcte wijze te handelen.

2. Bij het bespreken van je benodigdheden haal je het probleem aan, en je laat de volledige verantwoordelijkheid over aan de organisator.

Bij mogelijkheid 2 heeft de organisator zelf de keuze. Indien hij wil investeren in een groepje voor de deur, dan kan hij dat doen. Maar in zo'n geval, en wanneer ze de prijs hiervoor vernomen hebben, haken de meeste mensen af, en dan blijkt plots dat 6 parretjes meer dan voldoende zullen zijn. Dan zie je dus telkens weer welke gedachten geld bij een mens kunnen opwekken. Dromen kan altijd, maar betalen om de dromen te realiseren is een heel ander verhaal. Nu vind ik het persoonlijk ook wel vrij nutteloos om bijkomend geld uit te geven om gedurende een avond een paar lampjes te laten flikkeren.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Daan.hzndnkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 10-5-2008
Berichten: 46
14-2-2006 16:17
Ik had precies hetzelfde op school;
We hadden in totaal voor 12.000 watt aan licht..
En nee dat paste niet op 2 groepjes, dus heeft school voor €600,- het volgende laten aanlegggen:
3x 16A - 230v
1x 32A - 400v

We gebruiken één groot dimmerpack (6x 2500watt dimbaar) en 3 á 4 kleine dimmerpackjes.
(er zijn ondertussen ook nog wel wat lampjes bijgekomen..)

EN daar kan je wél lekker mee uit de voeten hoor!
Onderaan beginnen...
M|A AudiotechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 289
14-2-2006 20:12
Wij hebben 4 keer 32 ampere aansluiting zitten. Alleen op 3 van de 4 aansluitingen zijn de groepen afgezekerd op 16 ampere. Op de andere aansluiting zijn de 3 groepen wél op 25 ampere afgezekerd. Altijd handig om nog even op te letten als je krachtstroom pakt op een locatie waar je niet bekend bent.
De laatste doet het licht uit
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
19-2-2006 17:07

René Eppink schreef:

Volgens mij kun je bij standaard T4's al instellen wat de maximum sterkte van je lamp is. Lijkt me echter niet erg nuttig, dan kun je beter een minder sterke (en vaak goedkopere) lamp kopen.
Lijkt me juist wel nuttig, veel mensen kunnen geen 300 én 500 watt parren betalen. Juist die mensen nemen ook zulke opdrachten aan lijkt me wink ;) Dan lijkt me het beste om alleen 500 watters te kopen, dan heb je altijd genoeg en scheelt ook nog eens een hoop plaats/geld.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)