Forum > Opmerkingen

nieuwe go knop

(99 reacties. Pagina 2 van 10)
Moderator(s): Dré
EtienneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 27
8-2-2006 19:51
De go knop staat nu wel recht. Ziet er goed uit moet ik zeggen!
live is hard but not as hard as the front of a train
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-2-2006 22:03

Dré schreef:

Verschillende browser interpretaties van CSS worden in de toekomst server sided opgelost door elke browser z'n eigen CSS bestand te geven (1 voor Mozilla, 1 voor Opera en 1 voor de rest).
Waarom zou je overal een andere CSS voor maken?

Ik werk zelf ook maar met 1 CSS en heb eigenlijk geen problemen, ik test met opera, safari, firefox en IE en het enige wat een probleem zou kunnen geven is dat IE niet helemaal correct volgens het box model rendert maar ach dan praten we over een paar pixels die geen hond ziet (kijk maar eens goed naar wat er exact met mijn borders gebeurd als je in IE over de site heen gaat of met een gecko engine based browser).
Ik krijg alleen problemen met de verschillende browsers als ik alles in <div> tags stop in plaats van tabellen en dat is alleen op te lossen met ranzige hacks....... ik gebruik dus voorlopig lekker tabellen.

Verder heb ik eigenlijk geen problemen meer met de verschillende browsers...... tis alleen even afwachten wat het in de toekomst gaat doen met IE7.

Maareuuuuuuuuhm Dre, denk je wel een beetje om de kilobytes ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
8-2-2006 22:29
Yep. En daarom probeer ik het NOG een keer (volledig XML, volledig vrij van tabellen). En reken maar dat je dan ZEKER tegen CSS problemen aanloopt. Een paar jaar geleden heb ik geprobeerd die met de bekende "hacks" op te lossen, nu kies ik voor de eenvoudige weg (daar waar nodig zal extra cascaded css info uit een extra css bestand komen).

En het is héél compact (zie maar het menuvoorbeeld dat ik je mailde ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-2-2006 23:15
Het is inderdaad heel compact.

Zelf heb ik de site al volledig in <div> tags opgebouwd inclusief alle hacks maar ik blijf een paar kleine probleempjes houden. Vandaar dat de live template (eigenlijke site) dus gewoon nog in tabellen staat..... het is makkelijker om cross browser proof te maken. Daarnaast flikkert mijn CMS alle data in tabellen die die paar KB die ik zou besparen op de template in <div> tags is de moeite niet. Zodra Joomla zonder tabellen de zaak op bouwt ga ik ook over naar een complete CSS styling maar nu vind ik het een beetje zonde van mijn tijd (en gebruik ik in de template alleen maar kale tabel data en worden die gestijld door middel van een class).

Ik vind het persoonlijk een beetje een moeilijk verhaal, CSS of tabellen. Welliswaar is er winst maar kom je ook voor een hoop problemen te staan en met mijn gebrekkige programmeer kennis word het goed proggen met <div>'s een lastig verhaal. (neemt niet weg dat ik er wel mee bezig ben)

Gelukkig heb ik een mooie test omgeving waar ik lekker aan kan prutsen met het CSS verhaal, de overgang word dus ooit nog wel eens een keer gemaakt zonder dat iemand het merkt ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-2-2006 01:25
Ik werk over het algemeen met tabellen en moet vaak genoeg (helaas) stukken CSS en HTML opnieuw schrijven omdat ik er even niet aan had gedacht dat Firefox en IE verschillende interpretaties wat betreft Padding hebben.

Wel eens wat gelezen over de volgende CSS-code:
* {
box-sizing : border-box;
-moz-box-sizing : border-box;
}
Daarmee worden alle browsers op hetzelfde model gezet (?)
Light Image
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
9-2-2006 08:03
Ligt het aan mij of is de Go-knop aan de onderkant wel goed uitgelijnd en aan de bovenkant net iets te kort (in IE)?
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 13458
9-2-2006 09:53
Scheelt (in IE) 1 pixel. Rendering is gisteren aangepast aangezien het in Firefox niet uitzag. Nu is het in alle 3 de browsers acceptabel; zeker als je nagaat dat het maar een proefelementje is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
9-2-2006 10:22

Dré schreef:

Scheelt (in IE) 1 pixel. Rendering is gisteren aangepast aangezien het in Firefox niet uitzag. Nu is het in alle 3 de browsers acceptabel; zeker als je nagaat dat het maar een proefelementje is.
Begon er al helemaal scheel van te kijken, aangezien ik er met mn neus bovenop ben gaan kijken of het nu wel of niet even groot was/is. happy :)

Vond de oude situatie mooier.. Maarja... Als het beter werkt dan werkt het beter...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-2-2006 11:09
Haha het pixel verschil...... men wil niet weten hoe vaak ik me daar aan kapot heb zitten ergeren bij mij op de site. Ik controleer het ook op een aparte manier..... gewoon de geo driehoek er langs. Een vriend van me die webdesigner is heeft zich daar helemaal kapot om zitten lachen maar uiteindelijk staat alles wel netjes onder elkaar ;-)

Ik vind de nieuwe GO knop een verbetering, past ook beter bij het nieuwe menu (oeps alweer teveel verklapt ;-) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
9-2-2006 12:13
Dré, je weet ook dat IE7 op het moment gebetatest wordt?
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)