Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(208 reacties. Pagina 17 van 21)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
16-1-2006 13:44
Ondanks dat ik hier wat problemen lees, wil ik er graag eentje bestellen, maar waar zijn die dingen nog op voorraad?
Voor zover ik na kan gaan zijn ze nergens te vinden.
Dan wellicht toch de DBX Driverack PA maar nemen, hoewel iets duurder, kwalitatief ook beter.
Iemand een goed vergelijk van deze 2 kunnen maken?
Voor zover ik het zie is de Behringer uitgebreider en makkelijker via een pc/laptop te configureren.

Greetz
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
16-1-2006 19:40
Hallo Frank76,

Frank76 schreef:

Dan wellicht toch de DBX Driverack PA maar nemen, hoewel iets duurder, kwalitatief ook beter.
Iemand een goed vergelijk van deze 2 kunnen maken?
Voor zover ik het zie is de Behringer uitgebreider en makkelijker via een pc/laptop te configureren.

Greetz
In het telefoongesprek met Dre wat ik hier eerder melde, heb ik dat Dre ook gevraagd. Ik heb namelijk ook overwogen om naar de DBX Driverack PA over te stappen.
Dre betwijfelde of de DBX Driverack PA wel zoveel beter is als de Behringer DCX2496.

Misschien dat Dre nog kans ziet om nog wat uitgebreidere informatie te geven.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
17-1-2006 12:42
Ik heb ook een probleem met mijn dcx, als ik aan de aansluitingen zit gaat de boel enorm kraken. Het is geen kabel/stekker probleem, heb al tig (neutrik) kabels geprobeerd. Tijdens het draaien gaat het eerst goed, dan opeens hoor je de boel gigantisch ruisen, willekeurig van hard naar zacht. Als ik dan de input connectors wat beweeg wordt het erger of gaat het tijdelijk weg.

Ik heb weinig zin in er zelf tijd in te gaan steken omdat je bijna gewoon dan zo'n nieuw ding kunt bestellen, maar ik heb het idee dat er wat lekt naar de behuizing ofzo.

Is dit een bekend probleem?

Als het ding eenmaal werkt vind ik het zijn geld driedubbel waard, alles werkt prima, de limiters ben ik ook erg tevreden over. Ik hoorde dat je bij de DBX er nog wel doorheen kan drukken? Dat kan dus bij de dcx niet. Ik denk dat ze aardig aan elkaar gewaagd zijn. Paar kleine minpuntjes die je op de koop toe moet nemen zoals stiltes bij eq-en bijvoorbeeld. Voor de betrouwbaarheid zou ik voor DBX kiezen.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
17-1-2006 17:41
En net dat laatste aspect is weer veel geld waard. Betrouwbaarheid mag zeker geld kosten. Verder heb ik geen ervaring met de Behringer, dus daar geen woord over.
MMDStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 18-9-2015
Berichten: 107
18-1-2006 00:20

Joost schreef:

Ik heb ook een probleem met mijn dcx, als ik aan de aansluitingen zit gaat de boel enorm kraken. Het is geen kabel/stekker probleem, heb al tig (neutrik) kabels geprobeerd. Tijdens het draaien gaat het eerst goed, dan opeens hoor je de boel gigantisch ruisen, willekeurig van hard naar zacht. Als ik dan de input connectors wat beweeg wordt het erger of gaat het tijdelijk weg.

Ik heb weinig zin in er zelf tijd in te gaan steken omdat je bijna gewoon dan zo'n nieuw ding kunt bestellen, maar ik heb het idee dat er wat lekt naar de behuizing ofzo.

Is dit een bekend probleem?

Als het ding eenmaal werkt vind ik het zijn geld driedubbel waard, alles werkt prima, de limiters ben ik ook erg tevreden over. Ik hoorde dat je bij de DBX er nog wel doorheen kan drukken? Dat kan dus bij de dcx niet. Ik denk dat ze aardig aan elkaar gewaagd zijn. Paar kleine minpuntjes die je op de koop toe moet nemen zoals stiltes bij eq-en bijvoorbeeld. Voor de betrouwbaarheid zou ik voor DBX kiezen.
Als ik mij niet vergis komt de print waar de xlr`s aan de achterzijde op zitten tegen de behuizing aan. Dat zou dit symptoom veroorzaken.
Je kunt het oplossen door de behuizing onder de print te beplakken met isolerend materiaal.
Ik heb dit al eens gelezen. Misschien heeft een ander een link voor je met een beschrijving van deze "mod" want ik ga nu slapen.
Groet André
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-1-2006 12:01

Webbie schreef:

In het telefoongesprek met Dre wat ik hier eerder melde, heb ik dat Dre ook gevraagd. Ik heb namelijk ook overwogen om naar de DBX Driverack PA over te stappen.
Dre betwijfelde of de DBX Driverack PA wel zoveel beter is als de Behringer DCX2496.
Context Webbie, context.

Mijn (min of meer woordelijke) reactie was dat ik me sterk afvroeg of je er iets mee opschoot (gezien het oud hout dat je gebruikt) en de toepassing (thuisgebruik).

Dingen zoals betrouwbaarheid zijn voor thuisgebruik natuurlijk VEEL minder boeiend dan op pad. Als thuis dat ding ermee ophoudt ga je een filmpje of biertje pakken. Als het op pad gebeurt kun je je spullen pakken en gedag zeggen tegen je klant (een totaal andere situatie)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
18-1-2006 21:03
Weet iemand waar een DCX te kopen?
Geen B stock (whatever that may be, klinkt slecht)
Lijkt nergens in NL meer te krijgen te zijn.

Greetz
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-1-2006 21:07
Komt omdat Behringer hem al maanden niet kan leveren. Bij m'n laatste bestelling (tegen 2005 prijzen) wilden ze niet eens m'n DCX orderregel uitvoeren, daarbij de kreet "unknown availability" slakend...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
18-1-2006 21:10
En wat als mijn DCX het begeeft binnen de garantie periode?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
18-1-2006 21:12
Naast de omruilmethode is er nog steeds de reparatiemethode.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)