Forum > Geluid

koolsound boxen

(64 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
19-12-2005 14:16
Ik vond op internet een dealer, die heeft een Koolsound productlijn die bestaat uit cd-spelers, mixers, speakers, etc. Vooral de speakers hebben veel weg van DAP. Zou me niks verbazen als het gewoon de DAP speakers zijn met een ander logootje erop geplakt.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
19-12-2005 15:31

Dré schreef:

Ahum...

Highlite (DAP, Showtec e.d.) is (hoezeer sommige mensen ook graag anders zouden willen zien) een ZWAAR serieus bedrijf met 90 medewerkers, eigen import, eigen TD, absurd groot magazijn, eigen art department en noem maar op.

Nu zien we de nieuwkomer met gephotoshopede plaatjes van DAP producten, een "under construction" website, geen distibuteurlijst en TOCH is alles koek en ei.

Kijk, daar komt de kerstman. Gezellig, kom binnen, hier liggen de sierraden...
Misschien zie je het toch iets te sarcastisch. Als je de productlijn van Koolsound bekijkt, dan kan je toch zeggen dat die vrij uitgebreid overkomt, en dat de producten er niet zo slecht uitzien. Laat het dan DAP met andere naamplaatjes zijn, laat het dan geshoped zijn, dit wil toch niet zeggen dat het "brol" is. Ik moet wel toegeven dat het allemaal een beetje onzeker overkomt, maar daarom moet dit merk nog niet in een slecht daglicht worden gesteld. Laten we misschien eerst eens een paar ervaringen afwachten.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-12-2005 15:43
Nou, ik denk dan wel dat je het nog iets anders moet zien. Buiten de vraag hoe de service bij deze producten is moet je je ook afvragen of er een Nederlandse of Belgische importeur is.

Aangezien merendeel Kool sound te vinden is op 1 en dezelfde Franse site gaat het waarschijnlijk om een Franse importeur, voor België misschien wel interessant maar voor Nederland....?
Laat het dan DAP met andere naamplaatjes zijn
Nogmaals dat is niet zeker, de kast is misschien gelijk, maar ook de inhoud? Hoeveel "eigen" merk EV SX modellen zijn er in omloop? De één is nog goekoper dan de andere, velen lijken kwa uiterlijk op elkaar, maar binnenin zijn er toch verschillen.

Martin.
kvm entertainment
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
19-12-2005 16:36
Importeur voor Belgie en Nederland:
EV Sound

Als ik de cataloog zo'n beetje bekijk zie ik heel wat overeenkomsten met JB en DAP/Showtec.

De kwaliteit zal dus wel gelijkaardig zijn, alleen liggen de prijzen nog een stuk lager. Ik vrees dus wel een beetje voor de service (zoals bij bv BST)
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
19-12-2005 16:55
Licht het nou aan mij of lijkt die mateV wel HEEL veel op de soundmate I laugh :D . Ik vind touwens ook dat die bovenste boxen er niet bepaald 'prof' uitzien, meer als us-blaster (dacht ik). Maar als er nou ook nog ees hetzelfde inzit voor een lagere prijs... mischien toch interesant. Als ze nou ook binnenkort die website nog online krijgen, dan kunnen we er mischien iets meer van zeggen wellicht wink ;) .

Tim Leferink
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-12-2005 21:23

Break The Silence schreef:

Importeur voor Belgie en Nederland:
EV Sound

Als ik de cataloog zo'n beetje bekijk zie ik heel wat overeenkomsten met JB en DAP/Showtec.

De kwaliteit zal dus wel gelijkaardig zijn, alleen liggen de prijzen nog een stuk lager. Ik vrees dus wel een beetje voor de service (zoals bij bv BST)
Wel heel triest te zien dat zelfs deze "importeur" (of moet ik fotosoeper zeggen?) voor Belgie en Nederland te kansloze fotosoep-logo's op de productfoto's plakt.

Heeft'ie dus waarschijnlijk zelf nog nooit een Koolsound-speaker in z'n toko gehad.
Light Image
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
19-12-2005 21:35
Mischien ook wel, alleen heeft die nog nooit de doos open gehad.

Zou het misschien een idee zijn om een topic te maken met producten die het zelfde zijn alleen een andere naam hebben? Dan wel alleen met de wat bekendere producten.
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
19-12-2005 22:57

JeroenVDV schreef:

Break The Silence schreef:

Importeur voor Belgie en Nederland:
EV Sound

Als ik de cataloog zo'n beetje bekijk zie ik heel wat overeenkomsten met JB en DAP/Showtec.

De kwaliteit zal dus wel gelijkaardig zijn, alleen liggen de prijzen nog een stuk lager. Ik vrees dus wel een beetje voor de service (zoals bij bv BST)
Wel heel triest te zien dat zelfs deze "importeur" (of moet ik fotosoeper zeggen?) voor Belgie en Nederland te kansloze fotosoep-logo's op de productfoto's plakt.

Heeft'ie dus waarschijnlijk zelf nog nooit een Koolsound-speaker in z'n toko gehad.
Kan ook gemakzucht (luiheid) zijn. Waarom zelf foto's nemen als de chinees dat al voor je heeft gedaan? Hopelijk zijn ze niet even lui met uitlevering, aftersales etc etc. Kloepoek bai?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-12-2005 23:03

Hendrik schreef:

Kan ook gemakzucht (luiheid) zijn. Waarom zelf foto's nemen als de chinees dat al voor je heeft gedaan? Hopelijk zijn ze niet even lui met uitlevering, aftersales etc etc. Kloepoek bai?
Dan zou ik me sowieso al een paar keer achter de oren gekrabd hebben alvorens ik dealer zou worden van een merk dat zulke "productfoto's" levert.
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-12-2005 23:31

JeroenVDV schreef:

deze "importeur" (of moet ik fotosoeper zeggen?)
Ach, je ziet hier ook wel eens mensen langskomen op het forum die blaten dat ze importeur voor dit of dealer voor dat zijn. Klinkt waanzinnig interessant, maar in de praktijk zie je maar weer dat dit helemaal niks zegt over de kwaliteit van het product of van de dealer/importeur in kwestie.

In dit geval zou ik mijn geld er niet op wagen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)