Forum > Geluid

Pioneer doet mee aan I-Pod hype?

(90 reacties. Pagina 7 van 10)
Moderator(s): Dré
RenderingRebelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2005
Laatste: 30-11-2005
Berichten: 20
28-10-2005 01:23
Ik vind het trouwens wel grappig om te zien dat de meningen per scene heel erg verdeeld zijn.
In de (progressive) psy trance scene in amsterdam heb ik misschien een handjevol djs met tt's zien draaien, de meesten draaien met cdj's
Verder kijkt er ook niemand van op als je je laptop neerplant en daar de hele nacht muziek uit pompt.

Wat vinden julie nou van dj's die met bijv. Traktor in combinatie met zoiets draaien.
Ik draai zelf op deze manier, en ik krijg nog wel eens te horen dat mensen het cheaten vinden...
Terwijl ik er heel anders over denk, ik kan op deze manier m'n creativiteit op de vrije loop laten.
Bijv. via m'n midi keyboard en cubase ook nog live dingetjes door je mixjes heen spelen etc.
Turn on, tune in, drop out.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
28-10-2005 07:08
ik kan me er zeker niet druk om maken, het gaat immers om het eindresultaat!
Toen net de eerste dj's overgingen op cd's werd er ook een hoop over gezeurd, en werden ze niet voor vol aangezien, en kijk nu eens; in die redelijk korte tijd, hoe het al steeds meer geaccepteerd wordt.

Mensen houden nu eenmaal niet zo van verandering :P ik denk dat het daaraan te wijten is. happy :)

Waarom zou traktor overigens cheaten zijn? het principe is hetzelfde als met cd's/vinyl's. je zal de plaatjes toch echt zelf moeten mixen, het lijkt me in ieder geval stug dat traktor dit beter kan.

Ik zou best eens willen proberen met b.v. jouw opstelling, ben wel nieuwschierig, en het scheelt een hoop gezeul.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
28-10-2005 14:56
Ik vind het grappig om te lezen dat Final Scratch niet als volwaardig en slechts als tussenfase wordt gezien. Ik ken een aantal DJ's die er recentelijk op zijn overgestapt: allemaal echte vinyljunks die moe werden van het sjouwen. Ze zijn er allemaal beter van gaan draaien. Sneller zoeken, sneller que-en, geen platen meer hoeven wisselen, een virtueel derde platenspeler, meer muziek bij je, door af en toe eens op bpm te sorteren nieuwe ideeen, etc. Hun sets gingen er allemaal op vooruit en op het tractorschermpje heb je een nog veel duidelijker beeld van de muziek dan door te kijken naar de groef. Iedereen is er laaiend enthousiast over, zo ook scratch helden als DJ Rockid.

Voor mij hoeft het niet. Ik ben meer een CD DJ en draai alleen vinyl vanwege dezelfde redenen die Sylvia noemt. Nostalgie en mooie hoezen, maar ik vind het mixen met cd's een stuk makkelijker en sneller gaan. Ben zo begonnen te draaien (Denon 2000) en vind met het cue-en erg veel fijner en tegenwoordig op mijn pio's de hot cues en hot loops bijna onmisbaar. Maar her en der een plaatje is gewoon leuk en lekker.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
28-10-2005 15:12
overigens geloof ik niet echt in de combinatie van IPOD en dj-en. Wel in USB harddisks en DJ-en: meer capaciteit en goedkoper. Heb in het verleden ook nooit iemand met een walkman zien draaien, wel met tape decks.

Wel interessant en grappig vind ik de mobiele telefoons met I tunes erop. Kun je tijdens je set even snel een verzoekje downloaden dat je niet bij je had. Die ontwikkeling met een landelijk Wifi netwerk in opkomst lijkt me niet te stuiten.
RenderingRebelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2005
Laatste: 30-11-2005
Berichten: 20
28-10-2005 22:05
Die waveform is trouwens echt super handig bij het mixen
Je kan in 1 oogopslag zien waar de breaks zien en je kan heel makkelijk inschatten hoe lang het nog gaat duren

De voornaamste rede waarom ik op deze manier draai is ook het zeulen
Ik kan nu gewoon op de fiets naar een feestje met al m'n muziek en m'n opstelling. Wat wil je nou nog meer!?
Ook zijn mp3s een stuk goedkoper als cds en al helemaal als vinyl
Turn on, tune in, drop out.
Jeroen GStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2002
Laatste: 10-3-2008
Berichten: 46
31-10-2005 23:30
Pioneer heeft geen plannen om met een dergelijke unit op de markt te komen. DJS software is net aangekondigd, da's mixen met een computer voor Pioneer.

Om electronica (de iPod's) te gebruiken van andere fabrikanten, dat past niet echt in Pioneer strategie en is dus niet echt waarschijnlijk.

"Create and Innovate" is het motto ;)
You'll find me @ djresource
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
1-11-2005 07:34
En toch geloof ik niet helemaal wat je nu zegt, lees tal van andere opmerkingen en Pio doet wel meer met iPod hoor, kijk naar car en home hifi ;)
Music Is My Religion !
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
1-11-2005 10:16

Jeroen G schreef:

"Create and Innovate" is het motto ;)
Bedoel je hiermee Ableton of Traktor? Pioneer komt gewoon met een stukje mixsoftware op de markt wat andere merken al heel lang bieden. Dat dit stukje software misschien heerlijk zal werken is een ander verhaal, maar create and innovate bij Pioneer bij de release van deze software vind ik geen goede uitspraak.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
1-11-2005 20:38
Een CDJ 800 met harddisc lijkt me wel leuk happy :)
Wat?
RenderingRebelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2005
Laatste: 30-11-2005
Berichten: 20
1-11-2005 23:45
of gewoon een midi controller met zo'n jog
lijkt me heerlijk 8-)
Turn on, tune in, drop out.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)