Forum > Muziek

dj tiesto beste dj van de wereld?

(141 reacties. Pagina 4 van 15)
Moderator(s): Dré
JohanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 51
15-5-2003 15:31

Viper schreef:

Tiesto is GOD ! Veel respect voor Thijs !!!


Dit vind ik wel erg overdreven....
jullie moeten weten dat trance platen mixen is heel anders dan Hardstyle.Elke trance plaat heeft ook eigen melodie en als je niet op de juiste moment mixt dan ben je geweest....
Dit geld ook voor club, house, 2step etc etc...

Heb in het BG magazine van april gelezen ( wat er in stond is natuurlijk een mening!!!) dat trance over het algemeen makkelijker is dan het mixen van bijvoorbeeld club/house.

Maar om thijs nou gelijk als GOD te bestempelen gaat wel erg ver! vind je zelf ook niet?
last night..........A DJ saved my life!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-6-2024
Berichten: 13458
15-5-2003 15:33

Bazz schreef:

om te reageren op het koptelefoon verhaal: Tiësto (Thijs Verwest) draaide eerst met de Sony MDR-V700 en nu inderdaad met de Stanton. Waarom is niet bekend. Maarja ieder zn eigen reden om Dj-gear te gebruiken.
Het Stanton endorsment contract dat hij in z'n achterzak heeft zitten zal er wellicht iets mee te maken hebben.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
15-5-2003 15:35
Als mensen op een feest uit hun dak gaan, dan is dat denk ik toch voor het overgrote deel te wijten aan het liedje. Niet aan de manier hoe 2 liedjes aan elkaar gemixt worden. Dus om tiesto (of iedere andere DJ) als GOD te beschouwen? Nee dat nooit.
Door internet beperkt
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
15-5-2003 15:40

Dré schreef:

Het Stanton endorsment contract dat hij in z'n achterzak heeft zitten zal er wellicht iets mee te maken hebben.
Klopt, daarom ook de stanton mixers die heel overdreven in beeld kwamen op een feest. (even een blackout, kan even niet op de naam komen)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
15-5-2003 21:42
6250€ per uur en meestal draait hij idd sets van 2 uur
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
15-5-2003 23:35
Leuke is wel dat je alleen door Tiesto al vele mensen kan trekken naar je feest en zelfs een wat hogere toegang kan vragen...

Leuk dat Gielen minder vraagt, maar hij draait gewoon stukken minder...
vaj-ta-lie-tie
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 70
16-5-2003 09:55
Tiesto.. tja.. hij doet het gewoon verschrikkelijk goed.

Tiesto is een van de weinige DJ's die werkelijk het publiek inkijkt, mensen die aan de kant staan aankijkt en ze motiveert om te gaan dansen. hij weet wat het publiek wil, en hij geniet ervan... dat zie je!

DJ'en is hetzelfde als bier tappen.. als jij een kutavond hebt als barman.. dan zal je omzet ook kut zijn.. als je lol hebt achter de bar, dan slaat dat vanzelf door naar het publiek.

Erick E.. de man met de lach.. dat is er ook zo een. happy :)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
16-5-2003 11:01
Je kan lullen wat je wil, maar Tiesto draait wel meesterlijk!! Op Innercity ook vorig jaar, constant variatie in hoe ie inmixt. Klinkt gewoon lekker divers. Als een plaatje gewoon constant op bijna dezelfde wijze wordt ingemixt gaat het op den duur een beetje vervelen.

Daarnaast is het zo bij Tiesto, dat de mensen voor hem komen en hij niet voor de mensen (bij wijze van spreken dan heh). Zoiets moet een Gielen (die ik persoonlijk ook niet zo heel goed vind) draaien. Vorig jaar op Sensation White maakte ie veel fouten (platen niet gelijk etc.). Niet dat ik het hem kwalijk neem hoor, want ik weet nog dat ik voort eerst in een redelijk volle zaal stond. :D Al doet Gielen het vaker natuurlijk, maar dan toch. Draaien op Sensation, volgens mij zou ik de naald niet eens op de plaat krijgen ;) :P

Iemand die wel meesterlijk kan mixen is een maat van mij, maar jah, het producerende gedeelte ligt stil bij hem, dus echt bekend zal ie wel niet worden op deze manier. Hij draait overigens progressive/groovey techno en verder wat het publiek wil. Hij was laatst 3.5 uur te horen op:

Radio Phohi: BoomBreakinBeats

Iemand die uitzending toevallig gehoord?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
BazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 27-6-2003
Berichten: 28
16-5-2003 16:09
Tja Thijs (Tiësto) is natuurlijk ook niet op zn achterhoofd gevallen en als hij de Stanton even goed vindt als de MDR dan zal hij heus geen nee zeggen tegen een fabriaktn die hem ermee wil sponsoren. Dit misschien in combinatie met het feit dat de MDR snel kapot gaat on the road dus.

De prijzen die men voor een setje van 2 uur draait zijn inderdaad divers. Aan de ene kant is het zo dat als je Tiësto ergens aamplakt wanneer hij komt dat de respons daarop veeeeel hoger is dan bij (bijv.) Johan Gielen. Maarja het is maar wat je ermee wilt bereiken. Op een kleine party is iemand zoals Johan Gielen denk ik meer in zijn element en Tiësto is gewoon een publiekstrekker voor grotere evenementen.

En wat betreft het mixen van trance. Elke danceplaat heeft eigenlijk wel een intro en outro (aantal maten zonder melodie aan het begin en aan het eind van een nummer) dus ik denk dat dat niet eens zo gek veel uitmaakt. Dat Tiësto toch varieert in de mix die hij maakt is natuurlijk een zeer groot pluspunt.
Live life like the Bazz!! Geld moet rollen en als het niet kan rollen dan moet het vliegen!!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
16-5-2003 23:12
Ook hier word weer bewezen dat de BESTE STUURLUI AAN WAL STAAN,de meesten hebben een partij commentaar(zitten waarschijnlijk nog op school)zijn thuis aan t oefenen om een plaatje te mixen,ondertussen dromend van een dj-carierre,hopend op roem en aanzien.Laat Tiesto dat nou(na jaren hard werken en investeren!!!!)voor elkaar gekregen hebben,let wel;jaren!!Je moet niet zeiken maar je afvragen wat jij daar voor zou moeten doen/laten.
Over een jaar of tien kijken we weer of je dat er nog steeds voor over hebt.
Groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Afgesloten topic