Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 50 van 250)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
20-8-2005 12:10
Mijn stijl, vragen of de gasten het rustig met die persoon willen bepraten. Ben zelf 17, zijn vaak gasten van 20-25 jaar. Dol op hardstyle. Gaan uit hun naad, iedereen lol, goeie omzet achter de bar. En dan komt de barman dat hij niet van de muziek houd en dat het bijvoorbeeld een voetbalvereniging is. Dan zeg ik simpel iets van. Dit vinden de mensen leuk, maar als u iets anders wil is dat uw keus. Dan komen die gasten vanzelf naar mij toe, en die knopen een vriendelijk gesprek met de barman aan, waarna ik gewoon op de Hardstyle tour verdermag normaalgesproken.
Zou zeker even met hem praten, aggressief gedrag jegens mij pik ik ook zeker niet, maar ik praat het sowieso uit, lukt dit niet? Toch nog even doordraaien en als hij bij zijn (agressieve) onredevatbaarheid (bestaat dat?) blijft toch even naar iemand anders lopen die ook iets te zeggen heeft. Heb meestal wel ergens een kennis/vriendje rondlopen die even tegen die man kan praten. Werkt ook dit niet. Stekker eruit, en rustig met die man praten, zelfs zonder muziek ngo agressief dan ben ik weg. Nog nooit voorgevallen tot de laatste stap, 1x was een bezoeker "het zat" maar deze is door mijn persoonlijke beveiliging(gasten die wel met de muziek dolgelukkig waren) de deur uit gezet laugh :D
I'll take you to the KoffieShop...
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
20-8-2005 16:05
Als eerste wil ik wel even voorop stellen dat het geen fysiek aggresief gedrag was, maar vooral verbaal.

De uitbater was niet direct de persoon waarvan wij het geld zouden ontvangen.
Het is een tennisvereniging en hij is eigenaar van de kantine. We zijn geboekt door iemand uit een feestcommissie. Deze laatste persoon stond verder trouwens helemaal achter ons besluit omdat degene die vervelend deed al een aardige reputatie heeft om het zo maar even te zeggen.

Het uitpraten zal ongetwijfeld gebeuren, zo ben ik dan ook wel weer.
Om even een beeld te schetsen wat voor persoon het is: We mogen nooit een rookmachine gebruiken omdat het volgens deze meneer zwaar giftig is en wekelijks mensen aan dood gaan.
Volgens hem is de sportkantine ook geen sportkantine maar een eetgelegenheid (blegh!)

Natuurlijk hou ik ook als ik in het publiek sta af en toe een oogje op de drive-in (het zijn immers ook mijn spullen) maar ik denk dat je uit ervaring ook wel kunt vertellen dat je niet alles door kunt hebben en dan ook niet van alles op de hoogte bent.

Wat achteraf bleek is dat eerder die avond iemand anders al is langs geweest bij mijn collega dat de muziek wat te hard stond. Deze is toen ook zachter gezet waar deze persoon bij stond. Er is nog gevraagd of het zo goed was en eht was zo goed.
Toen ik het overnam ging ik er dus van uit dat alles zo goed was, ik ga altijd verder op het niveau waar op dat moment op gedraaid wordt.
Toch is daarna het vertelde gebeurd.

We hebben het achteraf nog even doorgesproken met degene die ons betaalde, hij was het eens met ons besluit maar voor de volgende keer gaan we wel een paar afspraken maken om het voor iedereen leuk te houden.

Ik kan het verhaal ook van de andere kant goed begrijpen, de manier waarop het tot uiting kwam was voor mij eigenlijk de spreekwoordelijke druppel.
Darth Crossfader
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-8-2005 17:08
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 20-8-2005 17:33

DJ.T schreef:

Wat achteraf bleek is dat eerder die avond iemand anders al is langs geweest bij mijn collega dat de muziek wat te hard stond. Deze is toen ook zachter gezet waar deze persoon bij stond. Er is nog gevraagd of het zo goed was en het was zo goed.
Toen ik het overnam ging ik er dus van uit dat alles zo goed was, ik ga altijd verder op het niveau waar op dat moment op gedraaid wordt.
Als ik het goed gelezen heb lees ik duidelijk 2 varianten.
Eerste verhaal:
Ik was aan de beurt om te gaan draaien en ik nam mijn plek in, de Dj die al draaide gaf mij een goede voorzet door vanuit zijn set een flink stuk harder te gaan draaien (scheelt mij weer overschakelen).
Ik ga verder vanuit het volume waarop alles stond afgeregeld zoals ik altijd doe.
Tja, hoe het nu exact is... ik ga er vanuit dat er géén goed overleg is geweest tussen jou en de DJ die voor jou was. Bovendien heeft de DJ jou een goede voorzet gegeven door de set een flink stuk harder te zetten, terwijl hij juist wist dat het niet harder mocht.
maar ik denk dat je uit ervaring ook wel kunt vertellen dat je niet alles door kunt hebben en dan ook niet van alles op de hoogte bent.
Persoonlijk houd ik alles in de gaten, ik ben hoofdverantwoordelijk voor dergelijke zaken. Ik ben er niet voor de lol, maar voor mijn werk. Een goed overleg, voor tijdens en na een "optreden" hoort daar ook bij.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-8-2005 17:29
Daarnaast had de dj die voor jou draaide wel eens aan jou mogen vertellen dat er al geklaagd was over het geluid. Essentieel natuurlijk, want stel je voor dat jij op enig moment in al je onwetendheid had besloten om het volume nog even wat hoger te zetten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het belachelijk dat een uitbater verbaal geweld gebruikt om een standpunt duidelijk te maken en je hebt groot gelijk dat je dit niet accepteert. En nee, ik kan ook niet alles op een avond in de gaten houden, maar de opdrachtgever en de uitbater zijn bij mij wel diegenen die bijzondere aandacht krijgen, pas daarna de rest van het publiek en daarna notoire zeikerds. Apparatuur in de gaten houden is een ander verhaal, en bovendien alleen maar in je eigen belang.

De enige feesten waarop ik gezellig ga kletsen zonder ergens op te letten zijn feesten die ik niet organiseer of coördineer, waar met meerdere dj's wordt gedraaid en waar ik geen cent voor betaald krijg. Zodra er voor betaald wordt, ben ik vol op scherp.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
20-8-2005 20:39

KVM schreef:

DJ.T schreef:

Wat achteraf bleek is dat eerder die avond iemand anders al is langs geweest bij mijn collega dat de muziek wat te hard stond. Deze is toen ook zachter gezet waar deze persoon bij stond. Er is nog gevraagd of het zo goed was en het was zo goed.
Toen ik het overnam ging ik er dus van uit dat alles zo goed was, ik ga altijd verder op het niveau waar op dat moment op gedraaid wordt.
Als ik het goed gelezen heb lees ik duidelijk 2 varianten.
Eerste verhaal:
Ik was aan de beurt om te gaan draaien en ik nam mijn plek in, de Dj die al draaide gaf mij een goede voorzet door vanuit zijn set een flink stuk harder te gaan draaien (scheelt mij weer overschakelen).
Ik ga verder vanuit het volume waarop alles stond afgeregeld zoals ik altijd doe.
Tja, hoe het nu exact is... ik ga er vanuit dat er géén goed overleg is geweest tussen jou en de DJ die voor jou was. Bovendien heeft de DJ jou een goede voorzet gegeven door de set een flink stuk harder te zetten, terwijl hij juist wist dat het niet harder mocht.

Martin.
Ik denk dat hier een klein misverstand zit, dit had ik even duidelijker mogen formuleren.
Ik bedoelde harder als in atevigere muziek, dus niet qua volume..

Sylvia, ik ben het met jou absoluut eens dat de Dj voor mij even had mogen zeggen dat er al geklaagd was.
Over het opletten ben ik het ook met je eens, normaal sta ik de hele avond gewoon bij mn collega, wisselen we elkaar af en gaat er af en toe eentje een klein rondje lopen om te kijken of alles nog goed gaat qua licht en geluid door de zaal heen.

Ik denk dat het nu een rare samenloop van omstandigheden geweest is, maar wel weer een wijze les voor de toekomst.
Darth Crossfader
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
20-8-2005 23:20
klein ergernisje van de avond, rookmachine die vlak voor de show zegt dattie ermee stopt, maarja is ook maar een kleine ergernis bij bovenstaand verhaal^^^
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
21-8-2005 12:47
Nou...ik snap inmidddels waarom mensen zich regelmatig ergeren aan buiten in de regen draaien. Gatsamme, wat een kliederboel wordt dat, ook al heb je een partytentje boven je spullen (probeer daar maar eens een tiefje met licht onder te proppen). Gelukkig werd het met een uurtje weer droog.

En volgende keer een subje mee, dat kreeg ik voor het feest van gisteren logistiek niet rond, maar heeft toch echt wel de voorkeur. Maar het publiek heeft ondanks geen sub toch zwaar lol gehad, en het voordeel zonder sub was weer dat we anderhalf uur langer konden doorgaan zonder dat iemand uit de buurt de politie belde.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-8-2005 16:36
Ach ja, de meeste klanten (vooral 25+) vinden het geluid al snel goed, het zijn meestal de dj's die het mooier willen hebben door bijv een subje. Dat geeft verder niets, ook ik streef naar zo goed mogelijk geluid maar de klant valt het meestal niet op.

Dan even in reactie op het uitbater verhaal. Ik zou waarschijnlijk niet de muziek uitzetten, al helemaal niet wanneer diegene niet je directe opdrachtgever is. Gewoon doorgaan en die persoon even negeren, na je optreden kun je het alsnog even uitpraten. Als het echt niet gaat kun je nog altijd even je opdrachtgever inschakelen om de situatie op te lossen. Zolang ik niet de indruk heb dat ik zelf of mijn apparatuur gevaar loopt zal ik niet snel stoppen met draaien...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
25-8-2005 16:00
als mensen met hun vette graaierige vingetjes aan mijn platen komen terwijl ze op de draaitafels liggen! AAAHHH ga weg!
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
26-8-2005 17:41
over geluid en kritiek; beste oplossing is om de feestcommissie met de uitbater te laten praten. Ook op de avond zelf kun je dan tegen de uitbater zeggen dat je door de feestcommissie bent geboekt en dat hij met hun afspraken moet maken. Zo doe ik het ook altijd bij bedrijfsfeesten. Degene die het geld betaald, in dat geval mijn contactpersoon bij het bedrijf, beslist wat ik doe. Ook verzoekjes die buiten de opdracht vallen kun je zo afhandelen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)