Forum > Geluid

FreeFloats voor CD Decks.... rare gedachte of....

(56 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
12-8-2005 15:09
Als je voor stabiliteit wil gaan, of het in een flightcase wil gebruiken, ga den lekker voor de tennisbal-oplossing. Heb je een zware draaitafel, en vind je het wiebelen (net als ik) niet erg, omdat je er bijvoorbeeld niet mee wil gaan scratchen, neem dan lekker die Freefloats. Ze zien er wel goed uit, en gaan rumble goed tegen. Maar voor cd spelers?? Voor de show ja, maar het is verder niet functioneel.

Tenzij je met de CDX graag het TTX-zonder-arm gevoel wil krijgen, er vanuitgaande dat je je TTX-jes ook op Freefloat hebt staan (net als ik dus). De arm is het GROTE nadeel van de TTX (bij scratchen dan he), en dat is daarmee opgelost.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
12-8-2005 15:17

DJ Delay schreef:

Tenzij je met de CDX graag het TTX-zonder-arm gevoel wil krijgen, er vanuitgaande dat je je TTX-jes ook op Freefloat hebt staan (net als ik dus). De arm is het GROTE nadeel van de TTX (bij scratchen dan he), en dat is daarmee opgelost.
Dit vind ik een erg vreemde redenatie, waarom zou je in godsnaam je cdx op freefloats zetten?
Je hebt je draaitafels zelf toch ook liever zonder als met freefloats? en ook al gebruik je de freefloats, dan draai je vaker zonder dan met (thuis b.v.)
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
12-8-2005 21:29
Waarom zou je uberhaubt een cd speler op een freefloat (of earthquake) zetten.. Pioneer's zijn sowieso al olie-gedempt en ik heb nog nooit meegemaakt dat er ook 1 is over geslagen bij een groot event ofzo.. (Door het bewegen van de vloer dus, niet door krassen :P) Overigens vind ik het sowieso knap als je ze over kunt laten slaan, de meeste cd-spelers van tegenwoordig kunnen echt wel wat hebben.. zelfs de budget dingen..
En ik hoorde dat het goed klonk..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
12-8-2005 23:08
Het gaat de OP -geloof ik- niet om overslaan, maar om beschadiging van de electronica.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-8-2005 00:30

DJ Delay schreef:

De arm is het GROTE nadeel van de TTX (bij scratchen dan he), en dat is daarmee opgelost.
Hoe bedoel je dit.

1 - neem een cdx want dat is een ttx zonder arm en dus geen probleem.

of

2 - zet een freefloat onder je TTX en je bent klaar met het arm probleem.

Indien je oplossing 2 bedoelt is dit natuurlijk onzin van de bovenste plank. De arm blijft namelijk het probleem houden als het al niet erger word door al het geschommel van de draaitafel tijdens manuele handelingen op de platter.

De TTX arm is bout, met of zonder freefloat en het ziet er naar uit dat Numark het nooit zal veranderen. (gezien het feit dat de TTX1 is omgedoopt tot TTX inclusief enkele update's op software en motor gebied maar nog steeds dezelfde arm constructie heeft).
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
13-8-2005 06:57
Stelletje lullo's zijn het bij numark, verders is de ttx echt een superbak, corrigeert heerlijk.

Dj delay bedoelt dat als je de CDX op een freefloat zet, dat je hetzelfde gevoel krijgt als een TTX met een freefloat? de logica ontgaat mij hier volledig.

Overigens heb ik zowiezo al een hekel aan die wiebeldingen razz :p en dan zou ik naast een wiebelende ttx ook nog eens een wiebelende cdx hebben. mij niet gezien. Zo en nu ga ik slapen happy :)
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
13-8-2005 09:50

Goodfella schreef:

Algoed, tijdje geleden stond ik op de danceparade te Middelburg te draaien. Daar werd de dj tafel bevestigd aan het frame van de vrachtwagen, met kettingen en rubber. Hoe hard de tafel ook swingde, cd spelers sloegen niet over en de platenspelers nauwelijks. Wie kan mij in simpel natuurkundig taal uitleggen wat de theorie hierachter is, is 't hetzelfde als een vlieg in een auto die lekker rond blijft vliegen terwijl de auto 140KM per uur gaat?
Ik denk dat door de grote massa van de vrachtwagen, het frame van de wagen niet meetrilt. Hierdoor zou je dan de booth eraan vast kunnen maken, zodat hij ook deelneemt aan de massa van de vrachtwagen, en dus ook niet meetrilt.
Zie het als een groot betonblok midden in een cycloon. Als je je maar goed genoeg vasthoud aan het betonblok, zal je niks overkomen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-8-2005 10:45

DJJD schreef:

Goodfella schreef:

Algoed, tijdje geleden stond ik op de danceparade te Middelburg te draaien. Daar werd de dj tafel bevestigd aan het frame van de vrachtwagen, met kettingen en rubber. Hoe hard de tafel ook swingde, cd spelers sloegen niet over en de platenspelers nauwelijks. Wie kan mij in simpel natuurkundig taal uitleggen wat de theorie hierachter is, is 't hetzelfde als een vlieg in een auto die lekker rond blijft vliegen terwijl de auto 140KM per uur gaat?
Ik denk dat door de grote massa van de vrachtwagen, het frame van de wagen niet meetrilt. Hierdoor zou je dan de booth eraan vast kunnen maken, zodat hij ook deelneemt aan de massa van de vrachtwagen, en dus ook niet meetrilt.
Zie het als een groot betonblok midden in een cycloon. Als je je maar goed genoeg vasthoud aan het betonblok, zal je niks overkomen.
Nee, het komt door de massa van de DJ-tafel. Het was dus eigenlijk 1 groot Earthquake-systeem die tafel. Wanneer de wagen heen en weer beweegt, blijft de tafel door z'n gewicht (en mogelijkheid dmv kettingen/rubber) hangen op dezelfde plek. Relatief tegenover de vrachtwagen lijkt hij te swingen, maar met de "real world" vergeleken niet. Hang maar eens een plankje aan een touwtje en beweeg snel een paar keer heen en weer met je touwtje. Plankje zal relatief steel blijven hangen wink ;) Kan zelfs zijn dat ze de DJ-tafel hadden verzwaard met stoeptegels eronder o.i.d.

Want: Massa is traag! laugh :D

(en schrijf nu jullie huiswerk voor morgen o..)
Light Image
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
13-8-2005 12:35

jeroenvdv schreef:

Want: Massa is traag! laugh :D
Ik neem aan dat jij ook op de hoogte bent van de natuurkundige incorrectheid van deze stelling? wink ;) Ik weeg minder dan een vrachtwagen, maar ik hou hem toch echt niet bij. laugh :D

Een grotere massa versnelt minder hard dan een kleinere massa bij een gelijke kracht. F / m = a (Kracht/massa=versnelling).
Volgende keer Peter!
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
13-8-2005 13:13

Peter schreef:

Ik neem aan dat jij ook op de hoogte bent van de natuurkundige incorrectheid van deze stelling? wink ;) Ik weeg minder dan een vrachtwagen, maar ik hou hem toch echt niet bij. laugh :D
En ik weeg minder dan een vliegtuig maar blijf toch niet hangen in de lucht maar stort te pletter????
Een grotere massa versnelt minder hard dan een kleinere massa bij een gelijke kracht. F / m = a (Kracht/massa=versnelling).
Dus: massa is traag.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)