Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 43 van 250)
Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
10-8-2005 18:06
Ik heb wel vaak mensen die je dan uitdagen en dan doen alsof ze aan je mengpaneel of cd-spelers willen zetten. Dan is het ook gewoon een kwestie van op je strepen staan en laten zien dat je daar niet van gediend bent en dan is het voorbij. Helaas zijn er dan ook nog figuren die bezig blijven, maar als je ze dan vertelt dat ze bij herhaling van het feest worden verwijderd blijven ze weg. Gelukkig, want persoonlijk vind ik het zonde als ik de organisatie moet vragen iemand te verwijderen.
Volgende keer Peter!
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
10-8-2005 19:47
voor de basisschool ben ik altijd voor nop bezig, mede omdat ik het graag mag doen en er altijd ervaring mee opdoe.

Maar als ik daar mijn best sta te doen midden in een 'show' en er komt zon zak op me af met te zeggen van: laat mij maar even ik weet hier ook alles van, ben ik snel uit mn hum.

maar om dan gelijk te stoppen gaat idd wat tever.

Gelukkig nog nie gehad, en wil t ook niet meemaken.
Soms..
MarkoAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2004
Laatste: 4-9-2005
Berichten: 27
10-8-2005 21:28

Peter schreef:

Ik heb wel vaak mensen die je dan uitdagen en dan doen alsof ze aan je mengpaneel of cd-spelers willen zetten. Dan is het ook gewoon een kwestie van op je strepen staan en laten zien dat je daar niet van gediend bent en dan is het voorbij. Helaas zijn er dan ook nog figuren die bezig blijven, maar als je ze dan vertelt dat ze bij herhaling van het feest worden verwijderd blijven ze weg. Gelukkig, want persoonlijk vind ik het zonde als ik de organisatie moet vragen iemand te verwijderen.
Hier had ik afgelopen vrijdag dus last van.
Een gast waar k prive ook een beetje mot mee heb kwam dus op een feest van een vriend van me (hij was nog niet es uitgenodigt) en hij kwam me dan ff vertellen dat de muziek buiten veel te hard stond.
Dus ik ff aan de lj gevraagt of hij ff beetje kon opletten zodat ik buiten even kon gaan luisteren.
Stond helemaal niet te hard( of ik moet doof aan het worden zijn).
En ik loop dus weer richting booth en daar stond die gast dus 8ter de booth wat met zijn vingertje`s aan mijn mengpaneel te spelen.
Nadat ik uhm 2 keer had gezegt dat het mijn spullen waren en hij er dus ook niet zonder mijn toesteming aan mag komen is hij "verwijderd"van het feest wink ;)
Jammer dat het zo moet gaan maar somige mensen willen t blijkbaar niet anders
Amp rack junk :P
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-8-2005 21:43
Mensen die met hun fikken aan het mengpaneel zitten (vooral als ze niet in de booth staan, maar ervoor, dus even met hun handjes over het randje heen), dat trek ik eerlijk gezegd ook slecht.

Ik heb zo'n periode gehad dat ik het accepteerde van bijvoorbeeld collega-dj's of bevriende geluidstechnici die zo'n avond niet hoefden te werken. Met in mijn achterhoofd: zij staan constant in de zaal op de vloer, ik niet, dus als er vanaf de vloer iets op het geluid aan te merken valt zonder dat ik dit heb opgemerkt, dan hoor ik dat graag.

Maarja, collega's die niet hoeven te werken en er wel zijn, die zijn nogal eens onder invloed van het een of ander; soms blijven ze komen om even aan de eq te draaien, op het neurotische af. Soms geven ze een draai aan de bas of gain die zoveel effect heeft dat de halve vloer onze kant uit kijkt.
En publiek ziet dat mensen aan de mixer zitten en zo komen er meer die denken dat ze dat mogen.

Ik accepteer het gewoon niet meer. Flexibele grenzen is iets waar het merendeel van het publiek niet mee om blijkt te kunnen gaan: ja of nee is duidelijk. Eerst wel en daarna niet is een stuk lastiger uit te leggen.

Dus nee: mensen die wat over het geluid te melden hebben, kunnen dat aan mij vertellen en ik zal er altijd serieus op in gaan. Maar iedereen blijft met zijn handen van mijn spullen af en dat is ook wat ik uitstraal: nee, niet, doen, no way, ik wil het niet hebben en nu gaan we gewoon praten, nergens aankomen. Klaar.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
10-8-2005 23:00

marko schreef:

Peter schreef:

Ik heb wel vaak mensen die je dan uitdagen en dan doen alsof ze aan je mengpaneel of cd-spelers willen zetten. Dan is het ook gewoon een kwestie van op je strepen staan en laten zien dat je daar niet van gediend bent en dan is het voorbij. Helaas zijn er dan ook nog figuren die bezig blijven, maar als je ze dan vertelt dat ze bij herhaling van het feest worden verwijderd blijven ze weg. Gelukkig, want persoonlijk vind ik het zonde als ik de organisatie moet vragen iemand te verwijderen.
Dus ik ff aan de lj gevraagt of hij ff beetje kon opletten zodat ik buiten even kon gaan luisteren.

En ik loop dus weer richting booth en daar stond die gast dus 8ter de booth wat met zijn vingertje`s aan mijn mengpaneel te spelen.
Natuurlijk is dat meer dan een ergernis.
In theorie heb ik daar weinig mee te maken daar op locatie er altijd Gear aanwezig is waar ik moet draaien.

Maar door een aantal keren met Tom meegeweest te zijn-De Hartekamp party's(waar ik zelf spul voor moest kopen) en het strandgebeuren ben ik met een soortement Drive-Inn gebeuren opgescheept laugh :D
Gear van mij of een ander(bedrijf)behandel ik gelijk dus ik begrijp volkomen dat je in staat kan zijn om iemand z'n oren te wassen die aan je spullen komt.

Maar gaat iedereen voorbij aan t feit wat ik nou echt belangrijk vind??????!!!!!!!!!!!!
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-8-2005 00:30
https://www.my-smileys.de/smileys2/confused5.gif
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
11-8-2005 08:26
Dus ik ff aan de lj gevraagt of hij ff beetje kon opletten zodat ik buiten even kon gaan luisteren.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
11-8-2005 11:34
Ow dat... ja, je hebt ook wel gelijk. Maar ik denk dat het bij hem een beetje het ene oor in, andere oor uit is gegaan, omdat hij zelf ook bezig was. Ik zou het hém iig minder kwalijk nemen dan de man die aan je spullen zat.
Volgende keer Peter!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
14-8-2005 16:30
Catering voor het hele bedrijf/restaurant/hotel en dan als band + crew weer anderhalf broodje kroket in je handen geduwd krijgen. Broodje kroket is niks mis mee, maar niet 4 dagen achter elkaar. Maargoed, uberhaupt blij dat je iets krijgt.

'Alles beter dan dat!, maar iets is beter dan niets!'
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
14-8-2005 22:10
afgelopen vrijdag een behoorlijke ergenis: REGEN!

Was een bruiloft, alles was perfect gepland, mooie grote tent, achter een boerderij, in het weiland...
wij zouden er om 1 uur zijn, dan konden we alles netjes opbouwen, testen, en rond 3 uur zouden de 1e gasten er zijn. dan dus wat achtergrondmuziek, om het een niet al te saaie aangelegendheid te maken...

wij waren dus netjes om 1 uur aanwezig, maar het regende zo hard, dat we niet eens bij de tent konden komen met de auto+kar.
we hebben zelfs nog zeker 1,5 uur gewacht, tot het wat minder begon te worden met de regen.
toen snel alles uitgeladen, speakers e.d. over het zeiknatte weiland gedragen (wielen en nat gras gaat niet)...

geluk bij een ongeluk, door het slechte weer was alles een beetje uitgelopen, waardoor het bruidspaar iets later aankwam, toen hadden we gelukkig het geluid en wat licht staan.
De bedoeling was dat er een heel truss neergezet zou worden, maar door het tijdsgebrek is dat 2 T4s, moons, laser en wizard geworden...

na de openingsdans en de gebruikelijke stukjes, het feest al een uurtje of anderhalf helemaal los, iedereen lekker aan het dansen, ineens (om 12 uur al!!!) politie op het terrein!! blijkt dat er mensen uit de omgeving geklaagd hebben, en de muziek moet dus zachter, en als ze nog eens moeten komen, dan moet het helemaal uit!

Laatste uurtje dus op een heel laag pitje gedraaid (flink balen, want dat zou het uurtje worden met flink wat feestmuziek ala tiesto e.d.)
rond 10 voor 1 even het bruidspaar de vloer opgevraagd, voor you'll never walk alone. daarna alsnog afgesloten met wat stampherrie in de vorm van 89'ers en tiesto wink ;)

Al met al een hele goeie avond gehad, bruidspaar en veel gasten waren helemaal tevreden!

wel laat weer thuis (rond half 5), omdat er erg veel kabels getrokken waren voor wat verlichting buiten e.d...
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)