Forum > Geluid

FreeFloats voor CD Decks.... rare gedachte of....

(56 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
8-8-2005 16:27

jeroenvdv schreef:

Freefloats worden door bijna geen enkele DJ meer gevraagd, sterker nog, op DV werd door bijna alle (!!) DJ's de freefloat afgewezen, de heerlijke zware ouderwetse Freeflights (Earthquakes) met de stoeptegel waren niet aan te slepen.
Klopt de earthquakes vinden ze allemaal prima, alleen het rumble probleem los je er voor een heel groot deel niet mee op. Met de freefloats wel....
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
8-8-2005 18:58

DannyK78 schreef:

sucksir schreef:

.......... en nogmaals je zou verder ook niet moeten scratchen op CD-spelers.
Haha, dat maken we zelf wel uit. Wellicht kan het bij JOUW CD-Spelers niet, maar op de mijne gaat het dus wel prima. En tenslotte gaat het de OP om een CDJ-1000.

En ik denk dat dit ook wel geldt voor een Denon S5000 en de poster boven mij zal ook wel lekker kunnen scratchen op zijn CDX-jes.
Ik heb dus zelf een setje Denon S5000's, maar de reden waarom er niet gescracht kan worden is niet om de slechte demping van de Denon S5000, wat jij suggereert. Scratchen kan niet omdat het deckplateau (dus de feitelijke bovenplaat van je CD-speler) te instabiel is, waardoor scratchen moeilijk gaat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-8-2005 21:11

Goodfella schreef:

Dus FreeFloat dingen voor je CD deck als je CD speler regelmatig schokken opvangt?
Freefloats zijn bedoeld om schokken op te vangen en rumble tegen te gaan. Van dat laatste hebben cd-spelers geen last en voor dat eerste bestaat gelukkig al een tijdje een prima oplossing: ESP.

Wat betreft de levensduur van een CDJ-1000 die verkort zou worden door schokken. Ik denk dat dit bij normaal gebruik, ook al is dit letterlijk "on the road", een nogal overtrokken gedachte is.

Kortom: why bother?
GoodfellaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2003
Laatste: 6-7-2009
Berichten: 18
8-8-2005 21:42

sucksir schreef:

De beste oplossing is gewoon die speciale plankjes kopen, voor bijv. de CDJ-1000, maar je wordt dan wel dik afgezet. DE oplossing die ik gebruik voor thuisgebruik is gewoon met MDF van 20 mm een verhoging maken in een bepaalde hoek en dan de CD-speler erin doen. Daarna de zijkanten vastzetten met ook MDF-platen, zodat de CD-speler niet kunnen bewegen. Verder heb ik voor allebei de vier pootjes van de CD-spelers speciale plakvilt-onderzetters gekocht tekoop bij elke lokale bouwmarkt. Ze zijn dan stabieker omdat ze plakken aan de MDF-plaat bovendien veren die dingen heel ietsje. Het is ook wel handig dat je de voorkant vrijlaat in verband met slott-inn ;). De tweede alinea is bedoelt voor CD-splers onder een hoek, maar is ook toepasbaar voor horizontale geplaatste CD-spelers.
Feel free to post a picture :D

Sylvia schreef:

Goodfella schreef:

Dus FreeFloat dingen voor je CD deck als je CD speler regelmatig schokken opvangt?
Freefloats zijn bedoeld om schokken op te vangen en rumble tegen te gaan. Van dat laatste hebben cd-spelers geen last en voor dat eerste bestaat gelukkig al een tijdje een prima oplossing: ESP.

Wat betreft de levensduur van een CDJ-1000 die verkort zou worden door schokken. Ik denk dat dit bij normaal gebruik, ook al is dit letterlijk "on the road", een nogal overtrokken gedachte is.

Kortom: why bother?
Jep, ik had al aangegeven dat het een mieren-neuk gedachte is, maar aangezien ik uiterst zuinig met mijn aparatuur omgaat wilde ik weten wat het verstandigst is. Ik heb wel interesse in 't bovenstaand ideetje van 'sucksir' (what in a name?!).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-8-2005 23:46

sucksir schreef:

Dat halve tennisballen-verhaal is niet toepasbaar voor CD-spelers. Bij draaitafels gaat het nog, omdat de onderste voetjes geschikt zijn voor die halve tennisballen en je moet natuurlijk niet scratchen.
Halve tennisballen, dan een plaatje MDF en daarop de CD speler.

Kun je prima op scratchen en weet ik veel allemaal en je hebt niet het idee dat je midden op de oceaan in een roeiboot aan het draaien bent zoals bij freefloats wel het geval is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
8-8-2005 23:59
Ow, ik dacht dat de halve tennisballen, onder de CD-speler moesten komen en niet onder de MDF-plaat. Die manier van jou is natuurlijk wel gebruikelijk.

Oh ja, mijn naam, had ik ooit een keer in de puberteit gekozen en ben er nu afhankelijk van en kan het niet veranderen. Mijn achternaam is 'sir' snap je en daarvoor had ik suck voor geschreven. Eigenlijk superstom, maar ja dat waren we allemaal in die hormonentijd.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
9-8-2005 08:50

sucksir schreef:

Ik heb dus zelf een setje Denon S5000's, maar de reden waarom er niet gescracht kan worden is niet om de slechte demping van de Denon S5000, wat jij suggereert. Scratchen kan niet omdat het deckplateau (dus de feitelijke bovenplaat van je CD-speler) te instabiel is, waardoor scratchen moeilijk gaat.
Ik suggereer helemaal niets!?!? Ik reageer op jouw opmerking dat je niet moet scratchen op CD's. Zoals Sylvia aangaf is er helemaal geen sprake van resonantie.
Jouw kennis over de S5000 zegt niets over de CDJ1000 of de CDX. Kijk bij de DJ-filmpjes en je ziet dat het wel kan. En hoe.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
9-8-2005 10:23
Beste Danny, jij zegt zelf dat je wel kan scratchen maar dat bij de Denon S5000 mss problemen kan opleveren. Check je eerdere posts maara. Dus jij sugereert iets, namelijk dat de Denon S5000 minder goed tegen schokken kan gaan. Tegen die opmerking van jou ging ik dus in.

Verder heb ik ook met CDJ-1000's gewerkt. Het scratch geluid vind ik op beide CD-spelers hetzelfde maar het draaiende jogwheel op de Denon S5000 vind ik toch wel uber. Dat de S5000 ook goed tegen schokken kan, kun je zien aan het filmpje van Victor, waar hij iets van een halve minuut de S5000 heen en weer schudt zonder te skippen.

PS.
De foto van mij set komt trouwens binnenkort. Ik ben namelijk nog bezig met mijn DJ-meubel. Ik kan je wel alvast vertellen dat ie supergeil wordt :D
GoodfellaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2003
Laatste: 6-7-2009
Berichten: 18
9-8-2005 13:46

sucksir schreef:

Oh ja, mijn naam, had ik ooit een keer in de puberteit gekozen en ben er nu afhankelijk van en kan het niet veranderen. Mijn achternaam is 'sir' snap je en daarvoor had ik suck voor geschreven. Eigenlijk superstom, maar ja dat waren we allemaal in die hormonentijd.

sucksir schreef:

PS.
De foto van mij set komt trouwens binnenkort. Ik ben namelijk nog bezig met mijn DJ-meubel. Ik kan je wel alvast vertellen dat ie supergeil wordt :D
Lol "waren we allemaal in die hormonentijd.... nog blijven hangen ofzo :D
anyway, ik ben wel benieuwd ja, ik wil ook wel eventueel wat bouwen. halve Tennisballen-MDF oplossing klinkt ook goed.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-8-2005 14:09

Goodfella schreef:

halve Tennisballen-MDF oplossing klinkt ook goed.
Kost geen fluit en als je het een hip kleurtje geeft ziet het er ook nog beter uit als zo'n oranje kabouter luchtbed.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)