Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 38 van 250)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-7-2005 14:45

ideedeluxe schreef:

Mijn grootste ergernis:wink ;)wink ;)

Het lezen van al jullie ergernissen; ben je nu ondernemer of niet? Immers, een drive-in of een licht en geluidsverhuur is een facilitair bedrijf, waarbij je diensten aanbiedt, die je klant niet zelf wil/kan/..... uitvoeren.
(en nog een heel stuk ertussen)
Zo, dat lucht op!! laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

John
Kijk, op 1 manier heb je gelijk. Maarrr niet altijd alles gaat naar je zin. Mensen gedragen zich niet altijd en daar erger ik me aan. Zal me makkelijk aanpassen en mijn best doen er het beste van te maken, maar dan erger ik me in mezelf wel. Uitleggen doe ik ook wel maar mensen moeten wel de moeite nemen naar mij te luisteren. En zichzelf aanpassen netals ik dat soms aan hen doe. 1 persoon mag niet heel veel invloed hebben als de rest van de 100 personen tevreden springt en hij wil het zachter hebben. Al gaat zo iemand mijn speakon eruit draaien dan erger ik me daaraan...razz :p
I'll take you to the KoffieShop...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-7-2005 09:39
Natuurlijk, dat zijn ook zaken waar je je aan mag ergeren. Maar ik heb het ook meer over al dat geneuzel over dat klanten proberen mee te helpen, met je proberen te praten of dat iemand bijvoorbeeld niet in 1 oogopslag doorheeft waar een bepaald apparaat voor dient. Mensen zijn geinteresseerd in je werkzaamheden, maar je mag niet van ze verwachten dat ze alle technische bijkomstigheden die deze branche heeft, doorhebben. Het zijn nog wel altijd je klanten, je broodverschaffing in meer of mindere mate.

John
I am a TimeDriver!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
18-7-2005 09:43

ideedeluxe schreef:

Mensen zijn geinteresseerd in je werkzaamheden, maar je mag niet van ze verwachten...
Tot er voor de honderduizendste keer iemand komt vragen aan je waarom je die koptelefoon ophebt, je hoort het toch goed in de boxen ook? laugh :D
Ik wil maar zeggen: alles 99 keer vertellen valt nog mee, maar wanneer de honderdste persoon afkomt, of wanneer er iets voor de honderdste keer foutloopt, dan knapt er iets ...
Ahja, zolang men hier zijn frustraties uit en niet tegen de mensen zelf, is er professioneel gezien nog niet veel aan de hand natuurlijk wink ;).
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-7-2005 10:48
Ach joh, je laat die mensen gewoon 1x een schuifje open en dicht doen tijdens een onbelangrijke overgang en ze zijn helemaal gelukkig.
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
18-7-2005 13:54
Niet aan te raden als je geen Dateq hebt...sneaky :Vlaugh :D (geen serieuze reacties aub, geintjerazz :p)
I'll take you to the KoffieShop...
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
18-7-2005 17:58

Sylvia schreef:

Ach joh, je laat die mensen gewoon 1x een schuifje open en dicht doen tijdens een onbelangrijke overgang en ze zijn helemaal gelukkig.
Inderdaad! Ik heb mensen gehad (vooral jongere kinderen) die op een feestje waren en dat helemaal geweldig vonden. Kwam de sfeer van het feesten ook nog ten goede, want alle gasten waren enthiousiast over mijn kleine collega.

Kwestie van inschatten wanneer dingen wel en niet kunnen. Echte ergernissen heb ik niet. Natuurlijk denk je soms wel van dingen "Nu even niet". Maar als je je ergert aan verzoekjes of dergelijken dan zit je denk ik in het verkeerde vak.
Keljet
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
19-7-2005 00:19
Ik persoonlijk erger me niet snel aan dingen die gebeuren op een feest en/of evenement.

Toen ik op de basis school zat had ik een "drive-in" noemt het maar een wat grotere huiskamer installatie en een paar knipperende lampjes, waarmee ik op klasseavondjes en "huiskamer" feestjes draaide. Met mijn 2 casettedeks heb ik heel wat leuke en gezellige avondjes gedraaid.

Op de middelbare school kwam er 4 keer per jaar een drive-in. En door mijn intresse in het vak ging ik altijd kijken bij het opbouwen. Ik maakte een praatje met de DJ en de LJ. Die waren altijd zeer vriendelijk en lieten het altijd merken als het even niet uit kwam om uitgebreid te gaan babbelen. In die tijd kwam het intiligent licht ook net om de hoek kijken en heb er via hun mijn eerste ervaringen in op gedaan. Uiteindelijk resulteerde het er in dat ze mij hebben gevraagd om zo af en toe eens mee te gaan om te helpen, voornamelijk sjouwen, kabels rollen, drankjes halen etc.

Moraal van dit verhaal; Ik denk dat iedereen wel eens in zijn jonge jaren, op school, bij de lokale vereniging, de wijsneus heeft uitgehangen. Tenminste ik wel, ik was ook zo'n kind dat graag mee keek, vragen stelde en in de weg liep. En nu, als ik zo het forum doorlees ergerd toch zeker 80% zich aan deze kinderen. Ga eens bij jezelf te raden, was jij vroeger ook niet net zo als die kinderen nu ?

Als DJ krijg je er inderdaad mee te maken dat mensen een plaatjuh komen aanvragen, dat hoort denk ik nou eenmaal bij het vak. Als een plaat niet in het genre past, dan zeg ik dat gewoon tegen diegene, of hij nou boos word of niet. Deze plaat draai ik niet, want dat past niet bij de avond. Ik draai op een apres-ski feest geen andre boccelli o.i.d.

Ergenissen over stukkende apparatuur. Natuurlijk is het vervelend als je apparatuur niet werkt als je op een locatie staat te draaien / op te bouwen, maar zie het als een uitdaging, probeer met de middelen die je voor handen hebt het probleem op te lossen. Ik heb zelf redelijk wat goede contacten bij licht- en geluidsbedrijven. Als er iets gebeurd kun je misschien op een van hun terug vallen. Niet zo heel lang geleden stopte de versterker er ineens mee, ik heb toen een bevriend eigenaar van een geluidsbedrijf, om 1:00 's nachts uit zun bed gebeld en hij is toen een versterker komen brengen, totaal voor niks, ja 2 cola en een broodje hamburger. Omgekeerd had hij een keer een DJ nodig en even geen budget. Sta je ook voor hem klaar.

Ik zie het zo, zodra je ergenissen groter worden dan het plezier van je vak. Stop er dan direct mee. Ga niet tegen je zin in weer (bijna) ieder weekend de baan op. Rijk zullen we er nooit mee worden (uitzonderingen daar gelaten) je moet er plezier in houden. Zit er eens iets tegen op locatie, improviseer en maak er het beste van. Zie het als een uitdaging.

Ondertussen ben ik gestopt met het actieve draaien, wegens een voor mij te grote ergenis... ZATLAPPEN. Op een gegeven moment was ik die gasten, die vaak agressief werden, zo beu dat ik er mee gestopt ben. Ik richt me nu meer op de licht en geluidstechniek bij evenementen en dan sta je backstage, of bij het FOH met barriers er rond en dan heb je er weinig tot geen last van.

HET IS EN BLIJFT EEN MACHTIG MOOI VAK !
Snap jij het nog ?
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
20-7-2005 15:07
Ik heb eigenlijk nooit last van grote ergenissen, althans, niet meer.
Ik heb gemerkt sinds ik een beetje gegroeid ben en wat volwassener eruit zie (1,91 meter, 26 jaren oud) niemand je meeer lastigvalt, tenzij het van die enorme drankorgels zijn. Als mensen je gaan bedreigen/intimideren gewoon de security erbij halen, persoon weg, feestje gaat verder. Als het een grotere groep betreft, zaallicht aan, geluid uit, feestje afgelopen. Ik heb dat gelukkkig nooit mee hoeven maken, maar als het gebeurt weet ik wel wat ik zou doen.
Als het een iets groter feestje betreft (150 man o.i.d) houden we sowieso eerst even een "teamvergadering" met de organisatoren/security/surveillanten. Gewoon goed bespreken wat je doet iin geval van brand/vechtpartijen/andere calamiteiten. We een paar keer een vechtpartijtje gehad, maar dat was meestal buiten de zaal en vaak na afloop, als de zaal leeegstroomt. Je kent het wel, dronken jongetjes die ruzie gaan trappen omdat ze niet weg willen. Als iemand, wie dan ook aan mij vraagt "Waar is deze knop voor", of "Hoe heb je dit nou bij elkaar gekregen". Gewoon rustig uitleggen, ook al ben je zo chagrijnig als de pest en heb je twee nachten niet gesapen. Zo gaan mensen je respecteren en gaan ze vanzelf weg. Kinderen willen inderdaad vaak helpen opbouwen, prima! Helpen mag altijd! Ik probeer ze dan een simpel klusje te geven, zo iets als "Zet de statieven maar vast op en zet er een in elke hoek". Dan hebben ze al snel een groot verantwoordelijkheidsgevoel en zijn ze trots op zichzelf. Ongeveer een half jaar geleden was er een jongen op een schoolfeest die de hele tijd maar stond te kijken naar hoe we bezig waren. Ik geef je in zo'n geval een goede tip: Vraag of hij iets wil doen, en zeg dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Zo helpt hij ons nu op alle schoolfeesten op zijn school en sindskort mag hij voor weinig geld de set huren voor zijn eigen feestjes. Als je goed omgaat met je publiek, hou je er wat aan over, kijk maar naar hem. Het enige waar ik me wel enorm aan erger zijn van die jongetjes die stoer doen. Dan staan ze de hele tijd tegen de muur, en als je daarvandaan komen is het om bier te halen of een nummer aan te vragen. Sorry jongen, maar naar dat nummer kun je fluiten [;-)]

Kortom: Wees vriendelijk en toch duidelijk, dan bereik je het meeste.

(Wow ik lijk wel een soort opa die zijn kleinkinderen de levensles leert.. [:-D]
0900-DJDS
ZkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2004
Laatste: 29-1-2008
Berichten: 5
27-7-2005 09:55
Ergernis, dat er meerdere dj's op een feest zijn,
En dat ze al met elkaar op de vuist gaan, voor de draaitijd.
stelletje kleine kinderen... shut up :X
Zakayaa Events
Dj rabeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 25-10-2015
Berichten: 108
29-7-2005 18:56
dat mensen 100 euro te duur vinden en ze iemadn van 20 euro kenne dan neem je die toch lekker laugh :D met 2 skypech speakertjes voro 100 man sneaky :V (je betaalt voor de kwalietijd)
DYNACORD SOUND,MARTIN LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)