Forum > Geluid

Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????)

(143 reacties. Pagina 7 van 15)
Moderator(s): Dré
Jasper AssinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2004
Laatste: 6-3-2006
Berichten: 2
4-4-2005 21:19
Bij het pitchen 1 schelp op en het andere oor voor de monitors. Zodra ik denk de pitch goed te hebben staan, zet ik de hele koptelefoon op en schuif de Master/PFL schuif naar het midden zodat ik plaat A en B beide hoor voor perfect afstelling. Voordeel hiervan is dat je dus de plaat perfect kunt afstellen en perfect kunt horen of de beatmix goed is..
Bass in your Face
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-4-2005 02:58

Tenkater schreef:

De Sony mdr-7509. Ik heb zelf de v900 (is dezelfde koptelefoon). Heerlijk geluid, sluit lekker af, gaat over de oren heen waardoor hij comfortabel zit en kan hard. Is wel prijzig, maar je gaf al aan dat dat geen rol speelde.
Moet je ook wel een beetje een grote kop voor hebben. Ik heb er van het weekend 2 uur mee voor jan joker gelopen....... zo'n bakbeest op een klein hoofdje met flaporen.... godzijdank zijn er geen foto's van zeg wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
5-4-2005 12:00
Ach ja, als je al lelijk bent maakt dat niet zoveel uit toch? Heb nou niet zo'n grote kop dus ben erg benieuwd hoe het eruit ziet (nog nooit gekeken). Op dit moment draai ik door omstandigheden niet veel buitenshuis, dus de enige die mij dan zo ziet is mijn vriendin en die ziet al genoeg gekke bekken van me... razz :p
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
5-4-2005 20:47
Maar al met al toch wel ideaal voor produceren? Toch denk ik keer bij Dré langs om 1 en ander te testen.
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
6-4-2005 10:15
Zelf heb ik niet echt verstand van wat nodig is bij produceren, maar in de studio is het inderdaad belangrijker dat je goed geluid op je hoofd hebt dan dat het er goed uitziet. Testen is inderdaad bij zulke aankopen een vereiste.
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
LassyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 22-10-2009
Berichten: 18
18-5-2005 13:35
2 Cup: Bij het cue'en inmixen en een tijdje master-output.

Ik zet beide cues aa; cue de 2e plaat en stel de toonhoogtes in; zet beide cues uit (master-output is te horen in koptelefoon bij de Dateq XTC) en begin met inmixen. Voordat ik 2e fader voluit zet regel ik de toonhoogtes bij en zet af en toe cues aan voor het evt fijnstellen vd snelheid.
De toonregeling is echt belangrijk bij het inmixen. De bassen kunnen tegen elkaar wegvallen als ze op gelijk niveau staan en plots veel midden en hoog is ook niet mooi naar mijn smaak. Vooral bij het maken van CD-Mixes en wanneer ik s'sachts thuis draai werkt dit bij mij het beste. Als ik "live" mix wil ik natuurlijk ook hetzelfde horen als de mensen en doe ik tussen de overgangen m'n koptelefoon af, is ook beter voor je oren (afh. van aanwezige monitors uiteraard).
Het is al heel wat als je kunt fietsen!
Hardstyle dudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2005
Laatste: 3-1-2007
Berichten: 5
7-7-2005 14:47
Als je beide kanalen aanhebt staan in je koptelefoon, werkt dit toch alleen maar verwarrend lijkt mij toch??

Zelf kan ik goed mixen als ik het pfl van de nieuwe plaat heb geselecteerd en de draaiknop pfl/main iets meer dan de helft na main heb staan. zo hoor je de lopende plaat goed en heb je meer zekerheid dat je goed hebt gematcht!

zeg het even als ik het mis heb?

Ik draaide pas eventjes in een discotheek en dan is het kut als die pfl/main knop er niet opzit maar je ineens een SLECHTE monitor moet gebruiken angry angry
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
7-7-2005 18:43
Manier die ik gebruik vind ik wel makkelijk:

Plaat 1 draai, plaat 2 ga je cue'en:

Plaat 1 draait al een tijdje, plaat 2 zoek je uit en leg je op je draaitafel. Zo, dat gedaan zet ik de koptelefoon op mijn oren, alleen plaat 2 over de koptelefoon, en dan het begin van de plaat zoeken. Soms luister ik nog even of het tempo niet extreem sneller/langzamer is, omdat ik dan nog moet wachten op plaat 1 om op het goede punt te komen.

Nou, begin van plaat 2 gevonden. Plaat 1 óók over de koptelefoon (gewoon alletwee de cue knopjes indrukken, nix van main/pfl schuifje/draaiknop ofzo). Ik draai de Mid en High van plaat 2 wat verder open, zodat die er lekker boven uit komt. Dan ga ik cue'en. Als ik dat gedaan heb ga ik weer (met alleen plaat 2 over de koptelefoon) het begin van plaat 2 zoeken. Als ik dat heb gedaan, wachten op het punt dat je hem kan starten. Dan ff luisteren met beide kanalen over koptelefoon of ie lekker strak loopt en eventueel bijsturen. Dan de eq van plaat 2 netjes afstellen. En dan: mixen wink ;) .

Zo doe ik het (meestal (ik maak wel eens uitzonderingen mee, bijvoorbeel platen die heel zacht te horen zijn als je hem langs het spelende kanaal laat horen)). Maar iedereen kiest toch die manier die hij het makkelijkst vind. Kwestie van uitproberen en kiezen wink ;) .
Hardstyle dudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2005
Laatste: 3-1-2007
Berichten: 5
7-7-2005 22:25
Ik vind Beide kanalen = bende lawaai en je word er weinig uit wijs (ook als je je eq erop afstemt)

Ben nu ook veel aan het oefenen met 1 oor te cue-en en het kanaal te selecteren van het in te mixen nummer. maar soms blijft het nog wel eens lastig.
Dan heb ik de koptelefoon : Sennheiser HD25 en dat is een gesloten systeem,
open was misschien iets handiger geweest in dit geval.

maargoed veel oefenen en niet opgeven happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 13458
8-7-2005 00:57

Hardstyle dude schreef:

Ik vind Beide kanalen = bende lawaai en je word er weinig uit wijs (ook als je je eq erop afstemt)
Dan zet je de hoofdtelefoon zachter en oefen je nog wat meer...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)