Forum > Licht

Hoe wordt je LJ ?

(52 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
26-4-2003 20:30
Laten wij nou ook zo'n ding hebben staan...
Volgens mij kan je er naast een faderpanel ook nog 2 extra touchpanels aanhangen.
Volgens de site van avl (www.avl.be) wel.
Hoeveel knopjes wil je hebben, op een gegeven moment houd het toch een keer op, of niet soms? razz :p
Zelf geen ervaring met extra inputs, ben wel benieuwd of iemand het wel heeft.
Ik weet niet hoe groot je installatie is, maar op een gegeven moment wordt het nogal onoverzichtelijk vind ik.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
26-4-2003 20:39
En om weer ontopic te gaan, want enigma's zijn leuke speeltjes, maar daar ging het natuurlijk helemaal niet om...

Ik ben ook ongeveer 2 jaar lj bij de lokale discotheek.
Ben daar binnen gekomen via de lokale omroep toen we bandjes live gingen uitzenden, en ik was de aangewezen persoon om met de mobiele zender te werken.
Dat is een paar keer gebeurd, en dan ga je eigenlijk steeds meer doen.
Je begint bij het licht, en ondertussen ben ik de algemene td'er voor alles behalve audio (dat mogen ze zelf uitzoeken), en zit in het bestuur.
Het is maar net wat je wil gaan doen. LJ is leuk, maar aansluiten is leuker (en spannender) wink ;)
-- Let's do it my way and get it right the first time --
NighteyesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 11-4-2008
Berichten: 17
26-4-2003 21:15
ff een reactie op de grote tafels met shapegenerators. Ik werk zelf met diverse tafels, van klein tot groot, en mensen die met generators werken terwijl ze genoeg tijd hebben om te programmeren vind ik lui. Ik kan veel mooiere programma's maken zonder de generator. Tuurlijk gebruik je een paar standaard dingen en het is zeker erg handig als je te weinig tijd hebt om te programmeren (wat vaak het geval is), maar zelf kan ik mooiere dingen uit de tafel halen als ik het zelf programmeer.

Ook ben ik van mening dat als je begint met leren en programmeren op kleine tafels, dat je dan later veel meer weet te halen uit de grote tafels, omdat je geleerd hebt creatief te zijn met minder mogenlijkheden. Dus je hebt leren denken op een andere manier. Ik geef zelf lichtcursussen en heb gemerkt dat mensen die klein beginnen vaak komen tot mooiere programma's
if one million people say a foolish thing, it is still a foolish thing
LJ FlorisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2003
Laatste: 14-6-2003
Berichten: 2
27-4-2003 16:17
Hoi..

Zelf heb ik een diploma op zak van het I.A.B.
Dit was een opleiding met het oog op theater belichting..
Zelf vond ik dit een hele goeie cursus..
Je leert er weer een beetje kleuren psygologie en andere basis opstellingen bij.
Ook werd er veel aan praktijk gedaan.

En om nog even op de enigma terug te komen.. een xtra touch-panel hebben we er ook al op staan..
Verder heb ik via een installateur een aanbieding gehad om bij profsound een installer-cursus te nemen..
Want als ik een optie wilde veranderen in de enigma.. dan had ik weer die stomme installer-code nodig.. nou weet ik die wel.. maar wil me er iets meer in verdiepen..
Maargoed..

Groetjes,
Floris.
<< Enigma User >>
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
27-4-2003 17:27
Hoort eigenlijk in het nieuwe topic, maar toch maar hier gezet.

[offtopic]
Ah, wist niet dat je xtra touchpanel al had...
Ben ook wel geïnteresseerd in een installer cursus. Voor mij geldt hetzelfde, wel de installer code, maar om nou zomaar aan de settings te gaan rommelen wordt niet echt gewaardeerd denk ik. Bovendien is het erg handig als je zelf kan softpatchen, want de huidige patch rammelt nogal, en dan moet er weer een installer aan te pas komen.

[/offtopic]
-- Let's do it my way and get it right the first time --
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 70
28-4-2003 10:37

Douwe schreef:

KnipperdeKnip(per)
Op zich snap ik wat je bedoelt, maar aan de andere kant gaat het gewoon om het eindresultaat.

als iemand een DMX kabel zelf in elkaar flanst terwijl buurman ze kant en klaar bij de winkel haalt.. ben je dan meer 'elite' of 'stoerder'?? als 't signaaltje maar aankomt toch?

en als ik als IT-er zelf m'n UTP kabel knip, en m'n collega haalt ze in de winkel, betekent dat toch ook niet dat de netwerken die hij in elkaar flanst bij voorbaat al kansloos is?

gemak dient de mens, het lichtpaneel de LJ happy :)
LJ MarcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-5-2003
Laatste: 8-11-2004
Berichten: 12
15-5-2003 19:22

Dré schreef:

descon schreef:

Hoe ?

het lijkt mij wel leuk om erbij te doen
Vragen bij een lokaal verhuurbedrijf (of grotere drive-in show) of ze nog medewerkers nodig hebben.
Zo ben ik ook begonnen, ik moes op de middelbare stage lopen en toen dag ik, ik ga het daar maar eens vragen. Dus ik daar stage gelopen en toen zegt die vent, vin je het leuk om te blijven. Als je er ook nog iets mee verdient is het natuuk helemaal goud. Nu werk ik er al 4 of 5 jaar en ik kan wel uit de voetenmet een lichtcontroler of scanmaster E.d.
*&!@#-Respect-#@!&*
LJ MarcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-5-2003
Laatste: 8-11-2004
Berichten: 12
15-5-2003 19:41

Tiemen schreef:

Douwe schreef:

Ik benm zelf (naast Flash) ook LJ in een club/discotheek, wat mij opvalt is dat veel mensen moeite hebben met het werken met "goedkope zooi" en veel losse controllers. Wat mij betreft is dat het ECHTE WERK. Ik ben erg verwend door het werk bij flash en daardoor heb ik minder respect voor mensen die mogen werken met een MA,Pearl of zelfs een Hog, die mensen hoeven minder craetief te denken omdat de desk dat voor ze doet.
Het gaat er niet over MET WAT je het doet, het gaat over het RESULTAAT. Al zijn dat nu vijf GMA's of zestig Pearl's. Dat doet er niet toe. Weet iemand nog met welke tafel de Pulse tour van Pink Floyd belicht is? Neen. Maar we herinneren ons nog wel het schitterende klank/licht spectakel.

Iemand die niet veel met losse zooi werkt zal daar moeite mee hebben, net als iemand die weinig met Hog werkt daar ook moeite mee zal hebben.

Ik heb het gevoel dat er een algemeen denigrerende toon in je posting zit. En ik moet zeggen, dat bevalt me niet...Laat mensen nu eens doen wat ze willen!

Het "echte werk" is noch werken op een GMA, noch werken met een 4 kanaals Dalton-dimmertje. Het gaat erom wat de bezoeker ZIET.

Dat mensen minder creatief moeten zijn op een grote tafel is onzin. Punt. Het enige wat ik daarop kan zeggen is "werk zelf op een grote tafel en je zal zien dat het niet zo is".
Dat is zeker gelul man, met een Pearl, Hog en MA ben je JUIST meer bezig om een leuk iets in elkaar te flanzen, en in de MA bijvoorbeeld kan je ook instellen dat je zelf alles moet doen, en dat er maar 2 geprogrammeerde showtjes van 5 stappen in staan ofzo dus. Het enige wat IK beter VIND(PERSOONLIJKE MENING)dan al die losse controllers is dat je niet al die zooi van apparte snoertjes en shit hebt, met de Pearl, Hog en MA ken je alles in één flightcase meenenmen en je hebt altijd je ding bij je PLUS dat je er maar één kabeltje in hoef te pluggen en alles door hoef te lussen en je ken alles laten draaien.
Juist man, het gaat erom dat het publiek het leuk vind en het maakt niet uit waarop je het doet, al is het een houte kassie met schuko's dat je zelf gemaakt heb. Het gaat erom dat het publiek het naar hun zin heeft.
Ik heb ook voor niemand minder respect ook voor Douwe niet. Iedereen doet zijn eigen ding, op welk niveau en op welke controlers dan ook.

Zo hehe dat is eruit..... wink ;)
*&!@#-Respect-#@!&*
LJ MarcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-5-2003
Laatste: 8-11-2004
Berichten: 12
15-5-2003 20:00

nighteyes schreef:

ff een reactie op de grote tafels met shapegenerators. Ik werk zelf met diverse tafels, van klein tot groot, en mensen die met generators werken terwijl ze genoeg tijd hebben om te programmeren vind ik lui. Ik kan veel mooiere programma's maken zonder de generator. Tuurlijk gebruik je een paar standaard dingen en het is zeker erg handig als je te weinig tijd hebt om te programmeren (wat vaak het geval is), maar zelf kan ik mooiere dingen uit de tafel halen als ik het zelf programmeer.

Ook ben ik van mening dat als je begint met leren en programmeren op kleine tafels, dat je dan later veel meer weet te halen uit de grote tafels, omdat je geleerd hebt creatief te zijn met minder mogenlijkheden. Dus je hebt leren denken op een andere manier. Ik geef zelf lichtcursussen en heb gemerkt dat mensen die klein beginnen vaak komen tot mooiere programma's
Ik werk met een MA Scancommander en natuurlijk ook wel met andere msaar als ik met de scancommander moet werken, dan maak ik ook altijd mijn eigen programma. Ik weet dat er wel shape generators opzitten maar dat vind ik wat te saai. Ik vind het ook meer een uitdaging om zelf telkens weer een aantal uur ofzo bezig te zijn om een heel programma in elkaar te zetten. Dus al die shap shit gebruik ik haast niet eens.
Alleen als je Vééééééél te laat bent en je gouw moet beginnen, kijk als ik er nog net ff snel iets van kan maken in 20 minuten ofzo dan doe ik dat maar dan zitten er ook wel dingen van de generator tussen
*&!@#-Respect-#@!&*
THeFLyZoNeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-5-2003
Laatste: 5-7-2005
Berichten: 82
3-6-2003 20:06
ben het met LJ Marc eens.. als er maar wat moois uitkomt.

Zelf vind ik het prachtig als de DJ en de LJ op elkaar zijn ingespeelt.. ook eens in een tent gestaan samen met een maat van me.. toen wisselde we het DJen en het LJen af met elkaar en omdat ik prcies wist wat hou zou gaan doen met de muziek en andersom was de show echt spetterend.
FF Quote-less

Terug naar forum Reageer (zonder quote)