Forum > Newbie Forum

Beste manier om ergens te gaan draaien ( hoe aan te pakken )

(66 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
15-5-2005 22:36

Sylvia schreef:

ashamed :$

teknoknights schreef:

maar ik heb het echt wel over grote fuiven in een specifiek genre die maar ee of drie keer per jaar plaatsvinden.
Alsof op grote fuiven niet geldt dat er omzet moet worden gedraaid en het publiek het DUS naar de zin moet hebben.

In weze gaat bovenstaande ook daar voor op, en op grote evenementen worden over het algemeen JUIST die dj's geboekt die zich in dat opzicht al lang en breed bewezen hebben en door hun naam alleen al voldoende publiek uit de juiste doelgroep trekken.

En dat is dus héél iets anders dan een newbie-dj die fantaseert zo goed te zijn dat-ie ermee wegkomt om alle tussenstappen in het bewustzijn ten opzichte van het publiek te kunnen overslaan onder het mom van een "eigen style".
Maar als je gewoon het publiek helemaal met je meekrijgt als deejay?
Volstaat dat dan niet? Moet je dan het drankprobleem nog zien op te lossen? Volgens mij komt dat toch gewoon vanzelf dan? happy :)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-5-2005 22:47
Meestal wel. Maar het kan geen kwaad om je bezoek zo af & toe een zetje de goede kant uit te geven: de bar.

Maargoed: voor de meeste dj's zal een tjokvolle dansvloer heus wel volstaan hoor. Het ging mij om nét dat beetje meerwaarde van een dj die verder kijkt dan die vloer.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-5-2005 01:30
Ligt er maar net aan waar de mooiste vrouwen staan..... als dat helemaal achter in bij de plee's is wil ik zo af en toe best ff die kant op kijken wink ;) (al is het natuurlijk handiger om die gewoon recht voor je snufferd op de dansvloer te hebben.... kun je wat meer oog voor detail hebben wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
16-5-2005 11:47

teknoknights schreef:

Ik ga jullie niet tegenspreken, want er zijn hier mensen met 100 keer meer ervaring dan ik.

...

De mensen naar de bar sturen met je muziek, dat hoef je als deejay niet te kunnen. Als je maar goed draait. Drinken doen ze toch hoor. shut up :X
Je eerste regel strookt perfect met je laatste regel. Zeg zulke dingen nooit tegen een clubeigenaar als je er wilt solliciteren. En volgens mij ging het topic juist DAAR over.

Maar natuurlijk heeft de startende DJ helemaal gelijk. Belachelijk, werkelijk belachelijk dat een uitbater van een club z'n omzet belangrijk vindt. Het zou verboden moeten worden...

Point taken???

Laat bij een sollicatie dus duidelijk merken dat je verder denkt dan de gemiddelde (nogal kortzichtige en eigenwijze) DJ door aan te merken dat je niet alleen naar de dansvloer kijkt maar naar de gehele tent. Doen de klanten namelijk ook...

Een volle vloer met een lege bar is net zo waardeloos als een volle bar met een lege vloer (alleen is dat laatste in eerste instantie wat meer direct pijnlijk voor het ego van de DJ in kwestie). Mooist is als gewoon de gehele toko danst, inclusief de mensen die aan de bar (op de kruk) zitten... Krukdansen noemen we dat ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
16-5-2005 16:02
Nogmaals: het is mij hier echt om techno-evenementen te doen. Krukken aan de bar zul je daar zelfs niet vinden. Ik ben er vanovertuigd als ik vraag aan enkele ervaren deejays die zelf zo'n fuiven organiseren, dat zij de deejays kiezen op basis van muziekkeuze en techniek. Om het publiek mee te krijgen dus. Het publiek drinkt dus vanzelf wel op dat punt.
Waar mijn eerste regel over ging, over dat er hier heel veel zijn met een pak (zeg maar: PAKKEN) meer ervaring dan ik, dat ging vooral in "hoe het eraan toegaat in de discotheken, uitgaanswereld, .. in het algemeen" Maar ik durf wel beweren dat de meeste deejays hier geen rekening houden met drankmomenten. Zij willen gewoon een goede vlotte set neerzetten waarop iedereen zich amuseert.
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ NickazzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2005
Laatste: 24-9-2006
Berichten: 9
16-5-2005 20:33
Ja ik ben het met teknonights wel eens. Ik bedoel Tiësto gaat toch ook niet een rustiger saai liedje draaien om het publiek aan de drank te krijgen? In een bar of discotheek wel oke, maar als je op een bepaalde event draait op of een discotheek met als thema hardstyle dan beuk je gewoon de ene goeie plaat na de andere erin.
I Love Trance =)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2005 20:42
Ik geloof dat het niet helemaal meer tot iedereen door dringt dat we het hier over "beginnen" met draaien hebben, en hoe je als "beginner" ergens binnen gaat komen.

Wat Tiësto en andere grote namen nu doen heeft daar helemaal niks mee te maken. Bovendien heb ik hierboven al iets gezegd over grote namen in combinatie met omzet. (Overheen gelezen denk ik?)

En hoewel een beetje ambitie niet verkeerd is, zal alleen denken of hopen dat je ooit zo groot wordt als Tiësto er niet voor zorgen dat een clubeigenaar nu al de rode loper nu al voor je uitrolt. (Don't flatter yourself: alleen al op dit moment staan waarschijnlijk een paar 100 newbies thuis op hun slaapkamer te oefenen met een poster van Tiësto voor hun neus aan de muur.)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-5-2005 20:48

DJ Nickazz schreef:

maar als je op een bepaalde event draait op of een discotheek met als thema hardstyle dan beuk je gewoon de ene goeie plaat na de andere erin.
Neen, zelfs dan ga je knutselen met muziek... zelfs in hardstyle heb je gradaties waarmee je kunt goochelen en zoals ik al zei: je hoeft het niet eens te horen dat de DJ het volk naar de bar jaagt, zolang de bar het maar merkt...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
16-5-2005 22:17

Sylvia schreef:

Ik geloof dat het niet helemaal meer tot iedereen door dringt dat we het hier over "beginnen" met draaien hebben, en hoe je als "beginner" ergens binnen gaat komen.

Wat Tiësto en andere grote namen nu doen heeft daar helemaal niks mee te maken. Bovendien heb ik hierboven al iets gezegd over grote namen in combinatie met omzet. (Overheen gelezen denk ik?)

En hoewel een beetje ambitie niet verkeerd is, zal alleen denken of hopen dat je ooit zo groot wordt als Tiësto er niet voor zorgen dat een clubeigenaar nu al de rode loper nu al voor je uitrolt. (Don't flatter yourself: alleen al op dit moment staan waarschijnlijk een paar 100 newbies thuis op hun slaapkamer te oefenen met een poster van Tiësto voor hun neus aan de muur.)
laugh :D laugh :D laugh :D

en over het drank-draaien : ik denk dat ik het nu wel allemaal door heb. Heb het nog eens gelezen; kan jullie nu wel volgen in jullie punten. Blijf er natuurlijk wel een beetje m'n eigen mening over hebben maar ik zie dat jullie grotendeels gelijk hebben shut up :X
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
16-5-2005 22:31
precies het probleem komt hier naar boven laugh :D
Lezen is en blijft moeilijk!!!! razz :p
Nu word er 1 evenement of avond aangehaald waar grote namen staan en de tickets alles al dekken,worden jullie nu s een beetje wakker.
Wat heeft een beginner aan deze info!?
Niets helemaal rete niets.
Die komt daar niet,heeft er niets te maken en zal er hoogstwaarschijnlijk alleen maar natte dromen aan overhouden tot zn dood laugh :D

Heeft een ondernemer niet andere prioriteiten en lasten-huur op jaarbasis,personeel op jaarbasis,etc etc etc etc

Zal het je nog mooier maken en gebruik toch s dat kortzichtige verstand allemaal......
zowel thijs alsmede E.E heb ik rege+matig mee gewerkt /geboekt of mee gedraaid.
Deze beide hebben ondermeer in een discotheek gestaan waar ik toendertijd bedrijfsleider van was.
Het was een wereldfeest maar het publiek zat niet mee,terwijl ze kaarten hadden gekocht voor hun idolen maar de mood kwam er gewoon niet in!!??
mensen gingen weg-gewoon de deur uit!!??,sjaggie etc etc,muziek was top,eigen stijl waar ze bekend om stonden en waar ze voor kwamen maar toch het liep niet-de reden we weten het nu nog niet!!??
Zowel Erik als Thijs hebben hun stijl finaal omgegooid en gebruik gemaakt van muziek die ze normaal niet!!!!!!!!!
gebruiken.deze beide grootheden hebben namelijk ook altijd wat extra's bij zich als ze in een club etc moeten werken want stel dat het niet loopt.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)