Forum > Newbie Forum

[van plaat op cd] hoe vinyl te digitaliseren?

(123 reacties. Pagina 7 van 13)
Moderator(s): Dré
RicoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2005
Laatste: 22-11-2011
Berichten: 13
15-5-2005 22:46

Reind schreef:

Rico schreef:

Er van uitgaand dat jij hem adviseert neem ik aan dat die er wel op zit. Dus ik heb geen voorversterker nodig?
Voor versterker heb je dus wel nodig, of een phono ingang op je pc (heb ik op een externe geluidskaart zitten).
Ok, hoe kun je dat tjekken of er een phono ingang op je geluidskaart zit? Ik heb wel een interne geluidskaart, maar geen geïntegreerde.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-5-2005 01:29

Rico schreef:

Ok, hoe kun je dat tjekken of er een phono ingang op je geluidskaart zit? Ik heb wel een interne geluidskaart, maar geen geïntegreerde.
RTFM van je geluidskaart. Als ze een phono ingang hebben zal een fabrikant het niet laten dat te vermelden.... kan ie namelijk weer extra centjes voor zijn product vragen ;)

Maar ga er maar vanuit dat je geen phono ingang op je pc hebt en met een voor versterker moet gaan werken.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
16-5-2005 10:43

Rico schreef:

Viero schreef:

Ik neem op met LP2CD (Voorversterker bij new-line bij de software indien je geen versterker hebt).
Is een goed progje hoor, je kan mooi alles knippen in de verschillende liedjes, verschillende filters (tik, ruis, brom)...
ik ben er zeer tevreden van, zal eventueel es print screen posten
En wat voor draaitafel maak je hierbij gebruik van? En krijg je de track dan ook net zo mooi digitaal als dat hij op vinyl klinkt?
Er is een klein verschil (toch als je zoals mezelf filters gebruikt). Het klinkt nog altijd zeer mooi!
Pics komen er aan, krijg ze ff niet online
Fun is serious business!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
16-5-2005 11:35

Reind schreef:

Wat mensen nogal eens vergeten is dat een plak vinyl ook ooit eens digitaal was.... of komen er tegenwoordig master plates uit de PC van een producer rollen wink ;)
Ik wist niet eens dat er analoge PC's op de markt waren... Draait dat dan op Windows XP Tubes???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-5-2005 11:54

Dré schreef:

Ik wist niet eens dat er analoge PC's op de markt waren... Draait dat dan op Windows XP Tubes???
Analoge computers WAREN op de markt... Had je nu nog gezegd "Ik wist niet eens dat er analoge PC's op de markt ZIJN...", dan had je gelijk wink ;).
Meer info.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
16-5-2005 11:56

Didier_S schreef:

Dré schreef:

Ik wist niet eens dat er analoge PC's op de markt waren... Draait dat dan op Windows XP Tubes???
Analoge computers WAREN op de markt... Had je nu nog gezegd "Ik wist niet eens dat er analoge PC's op de markt ZIJN...", dan had je gelijk wink ;).
Meer info.
Ik hoef jou toch het verschil niet uit te leggen tussen een PC en een computer? Daarom zei ik ook expliciet analoge PC. Analoge PC's zijn er namelijk niet en nooit geweest. Analoge computers waren er al toen de PC nog niet bestond (maar ik heb ook niet gezegd dat dit niet zo was)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-5-2005 11:59
shut up :X
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
16-5-2005 15:50
Hé ik heb ook weer een rarigheidje.
Ik ben aan het digitaliseren (weeral dus) en zie in audacity dat de bovenste balk iets breder opneemt dan de onderste (heel klein beetje maar maar toch een verschil) De balansen staan wel goed afgesteld.
Is dit normaal of zie ik weer maar eens een instelling over het hoofd?

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
16-5-2005 16:18

teknoknights schreef:

Hé ik heb ook weer een rarigheidje.
Ik ben aan het digitaliseren (weeral dus) en zie in audacity dat de bovenste balk iets breder opneemt dan de onderste (heel klein beetje maar maar toch een verschil) De balansen staan wel goed afgesteld.
Is dit normaal of zie ik weer maar eens een instelling over het hoofd?

Groetn
Dat kan simpelweg aan je element liggen. Sommige elementen hebben een verschil van ... per kant. Ook kan het aan de plaat liggen, maar niks om je zorgen over te maken, heb ik hier ook redelijk vaak.
*Quukske*
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
16-5-2005 19:50
Ja, ben intussen nog altijd bezig en het loopt wel goed. Is met een concorde element. Ik merk dat het soms gewoon wat balanceert omdat het immers stereo is dat alles opgenomen wordt. Morgen dan maar eens testen op cd. Zal wel meevallen wink ;)
Bedankt voor je reactie;
moest toch even zekerheid hebben.

Groetn
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)