Forum > Newbie Forum

eigen mix

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
23-4-2003 18:33

dj-fix schreef:

zeg kan iemand mij uitlegen hoe je juist die beats telt want ik heb ok wel beat counters op mijn mengpaneel maar ik wel ok wel is weten hoe je de beats teld wink ;) en weet er !iemand oe dat het komt dat die beats om de vijf sec verspringen eerst heb je 80 beats en de 140
daar kan ik nu echt niet aan uit shocked 8O
Dat de counters steeds verspringen is logisch. Een beatcounter doet eigenlijk niets anders dat de BOEM's te tellen en hoeveel ertussen zit. Zo rekent hij uit hoeveel 'BOEM's' er in een minuut passen (beats per minuut) en dat geeft ie weer. Als je nu een stukje hebt wat wat langzamer is en daarna komt een wat sneller stukje dan verspringen ze.

En wat betreffed het tellen, als je gewoon wilt weten wat de BPM is, kun je gewoon 10sec de beats tellen en dat keer 6. Maar het beste is natuurlijk dat je gewoon op je gevoel de volgende plaat evensnel zet. Daar moet je een beetje gevoel voor krijgen maar als je dat eenmaal hebt kan daar geen enkele beatcounter tegenop.
Maar dat is MIJN mening...
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
23-4-2003 18:53
Dat de counters steeds verspringen is logisch. Een beatcounter doet eigenlijk niets anders dat de BOEM's te tellen en hoeveel ertussen zit. Zo rekent hij uit hoeveel 'BOEM's' er in een minuut passen (beats per minuut) en dat geeft ie weer. Als je nu een stukje hebt wat wat langzamer is en daarna komt een wat sneller stukje dan verspringen ze.
wat er denk ik bedoeld word is natuurlijk dat dat gewoon niet goed werkt die goedkope beatcounters want die verspringen ook als de beats gewoon het zelfde blijven
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
24-4-2003 16:36

Reind schreef:

Reemski schreef:

Een overgang kun je absoluut wel naadloos horen. Enkel een juiste platenkeuze en een goede mixtechniek zijn nodig..

En een muziekstijl die zich er voor leent.

Neem bijvoorbeeld trance e.d. Het gaat je dus never nooit niet lukken met een garage of een 2Step plaat.
Het kan wel maar er zijn verdomd weinig mensen die het echt kunnen.
Uitdaging. Ik draai nog geen 3 maanden maar het gaat me écht wel lukken hoor!
je hebt wel alleen dat het garage nrtje ongeveer een pitch heeft van +9.0

gewoon tot 8 tellen laugh :D
Dj-fixStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-4-2003
Laatste: 14-8-2004
Berichten: 10
24-4-2003 16:54
speakerfreak zijn beatcounter van jb system mengpaneel beat 6 goed of niet anders zit ik in de pinari sad :(
god is a dj
AlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2002
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 33
24-4-2003 17:14
Beatcounters zijn (naar mijn bescheiden mening) totaal nutteloze gadgets waar je niet van afhankelijk moet(mag?) zijn. Als je een keer op een feest draait waar ze die dingen niet hebben en je kan niet zonder ben je zwaar het zakje. Bovendien werken ze maar matig, zoals hierboven al is uitgelegd.

Dré] schreef:

Zo lang je grove veranderingen maar in de juiste blokken doet zal er geen haan zijn die ernaar kraait.

Maar dan MOET je dus tellen (tenzij je zo ervaren bent dat het een gevoelskwestie wordt (JAREN EN JAREN)).
Wat André hiermee bedoelt is volgens mij iets anders(correct me if I'm wrong).
Als je de plaat maar in het goede blok in-mixt kun je met een hoop wegkomen. Het tellen gaat dus niet over het tempo, maar over het muziekblok.

Elke (house)plaat is opgedeeld in verschillende blokken. Bijvoorbeeld: intro, tussenstuk, break, climax, afbouw. Elk blok is opgebouwd uit een aantal maten muziek: 8,16 of 32 zijn de meest voorkomende. Als tijdens het mixen dus maar zorgt dat twee blokken precies overlappen kun overgangen zonder al te veel moeite (zo goed als) naadloos maken.
Dj-fixStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-4-2003
Laatste: 14-8-2004
Berichten: 10
24-4-2003 19:33
thanks gelle hede mij al veel verder geholpen happy :) nu allen hopen dat mijn broer zijn koppijn rap over is angry laugh :D sad :( en oefenen nog iets hebben jullie mss of ken nne jullie iemand die een cassete deck verkoopt
god is a dj
AlexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2002
Laatste: 1-1-2007
Berichten: 33
24-4-2003 22:35

dj-fix schreef:

thanks gelle hede mij al veel verder geholpen happy :) nu allen hopen dat mijn broer zijn koppijn rap over is angry laugh :D sad :( en oefenen nog iets hebben jullie mss of ken nne jullie iemand die een cassete deck verkoopt
Graag gedaan.

Nog ff wat anders: op je toetsenbord zitten ook een punt(.), een comma(,) en een backspace. In combinatie met de "bekijk" knop op de bericht-type-pagina kun je daarmee er een leesbaar bericht van maken razz :p

Er is ook een tweedehands rubiek hier op het forum, daar kun je je verzoekjes om tweedehands apparatuur kwijt.
Om hier maar op vooruit te lopen wink ;) ; ik heb nog een JVC dubbeldeck staan. Hij is bijna 10 jaar oud, maar nog in perfecte staat. Kostte toen 750 gulden. Voor 40 euro mag je hem hebben.
Dj-fixStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-4-2003
Laatste: 14-8-2004
Berichten: 10
25-4-2003 17:46
is heel goed maar ik zouw graag willen weten waar je woont en dat ze nog opnemen en ze ook nog een lin in heben ik hoop dat het nu duidlijk genoeg is getipt
god is a dj
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 13458
25-4-2003 18:01

dj-fix schreef:

is heel goed maar ik zouw graag willen weten waar je woont en dat ze nog opnemen en ze ook nog een lin in heben ik hoop dat het nu duidlijk genoeg is getipt
Nee, het is ronduit waardeloos. Geen komma's, geen punten, geen hoofdletter en over de taalfouten wil ik het al helemaal niet hebben. Laatste kans; daarna ga je op de strafbank tot je je diploma Nederlanse taal kunt overleggen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-fixStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 15-4-2003
Laatste: 14-8-2004
Berichten: 10
25-4-2003 22:14

Dré schreef:

dj-fix schreef:

is heel goed maar ik zouw graag willen weten waar je woont en dat ze nog opnemen en ze ook nog een lin in heben ik hoop dat het nu duidlijk genoeg is getipt
Nee, het is ronduit waardeloos. Geen komma's, geen punten, geen hoofdletter en over de taalfouten wil ik het al helemaal niet hebben. Laatste kans; daarna ga je op de strafbank tot je je diploma Nederlanse taal kunt overleggen.
Oke ik zal mijn beest doen voor mijn antwerps een beetje duidelijk te maken en punten en kommas zal ik er ook in zeten. sad :(

Ik vroeg dus of die cassete decks nog konde opnemen en dat via een line in . Zo ja is het oke en kom ik die hallen of mijn vader.

Is het zo goe.
god is a dj

Terug naar forum Reageer (zonder quote)