Forum > Geluid

Bell VPS-400 of een ander A merk.

(36 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
BEWAPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 6-11-2016
Berichten: 39
2-4-2005 13:46
ik heb eventueel nog 8x esw 1018 te koop samen met 4x das st215, als u interresse heeft hoor ik het wel vr gr Arjan schuurman
Interessant, ik zal het overwegen, als ik dus voor RCF ga, dan kunt u een mailtje verwachten. Maar wat ik niet wil is de combinatie van twee merken, ook al klinkt het zo goed. Maar die DAS toppen zijn ook zeker interessant en zitten in het gebied waar ik naar op zoek ben.

Wat zijn eigenlijk de meningen over de KF853? Klinkt dat een beetje fatsoenlijk? Ik hoor namelijk best wel vaak van verschillende mensen dat het aggressief over komt. Ik heb het zelf een paar keer mogen beluisteren, en op zich kon ik er best wel mee leven. Alleen moet ik bij KF850 aan het verhaal van Remco denken van die eeuwig durende piep van de Hollywood.
Maar ik neig nu best wel in de richting van EAW. Het is belangrijk dat het dus gebruikt gaat worden bij de grotere klussen, en dat is dus regelmatig buiten. En de KF853 is hoorngeladen, tevens de BH853, dit lijkt me dus perfect voor buiten. Voor de kleinere blijf ik bij RCF ART met de ESW 1018 baskasten. Dit gaat gewoon perfect, niet al te zwaar en gewoon de perfecte set tot 300 personen.

Maar op zich lijkt een DAS set ook interessant, maar dan moeten er wel DAS subs onder, het liefst uit dezelfde serie.
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
2-4-2005 13:57
Hoi Eric,

De KF853 is echt een lompe kast hoor (samen met Bh853 eigenlijk dubbele KF850, alleen dan met 1x 2"). Met de BH853 erbij heb je nog steeds echte subs (SB850/SB1000) nodig voor de sub. Als je voor EAW wilt gaan, kun je beter de 'normale' 850 kast nemen. Met een subje erbij heb je dan een compleet systeem. Anders blijf je met waanzinnig veel (zware!) kasten slepen en voor zover ik je idee begrepen heb ging het je om een flexibel systeem.
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
2-4-2005 14:44
ik verkoop de set eventueel ook in delen hoor dus dat is geen probleem.ik hoor het wel wat het wordt vr gr Arjan

ps foto's staan op www.moving-melodies.nl
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
2-4-2005 17:38
een van de voordelen van de vps set vind ik ook de afmetingen (55*55*60) per kast en het gewicht (35kg) Het is makkelijk te transporteren en in je eentje op te bouwen. Tevens is de set spatwaterproof.
MB Audio systems
BEWAPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 6-11-2016
Berichten: 39
2-4-2005 20:21
De KF853 is echt een lompe kast hoor
Op zich als flexibel systeem wil ik eigenlijk de RCF kasten gaan gebruiken, deze wil ik dan gebruiken voor kleine activiteiten maar ook als monitoring en eventueel op statief. Dus in principe mogen ze wat zwaarder zijn, die KF853 top is wel aan de zware kant, zie ik bij de specs, 120 kg. Maar ik zag dat de KF850 ook best zwaar was, zo'n 108 kg.

Maar je vind dat de BH853 niet diep genoeg gaat? Wordt het misschien niet beter bij het stacken van meerdere kasten? Verlaagt dit niet het -3dB punt, ik weet niet wat voor hoorn erachter zit, anders moet ik toch eens gaan kijken na de normale SB850. De KF 850 lijkt me misschien voor mijn toepassingen eigenlijk wel beter. Ik weet niet wat de combinatie van KF1000 met BH853 doet, die KF1000 is wat minder zwaar in gewicht. Wanneer meerdere BH853 kasten samen lager gaan, dan lijkt me een combinatie van KF1000 en BH853 ook wel iets. Of zijn daar grote nadelen aan?

Deze nadelen heeft zo'n Bell VPS set niet, blijft toch allemaal interessant. Misschien dat ik toch eens in deze richting kijk. Het voordeel van zo'n KF set is dat het wel meteen goed is, het zit toch in het topsegment. En het levert volgens mij flink wat druk op. Het voordeel van DAS en Bell is dat het ook goed is, maar iets minder, maar het scheelt ook erg veel in geld.

Maar Remco wat denk je van het stacken van meerdere BH853 kasten, en de combinatie met de KF1000? Deze heb ik namelijk ook occasion gevonden voor denk ik een goede prijs.
Of de combinatie van de BH250 (zag ik bij AED) met de KF1000? Of is de KF1000 eigenlijk al verouderd?
RemcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2002
Laatste: 11-7-2020
Berichten: 149
2-4-2005 20:53
Hoi Eric,

Kort gezegd kun je (wanneer je voor groot oud eaw hout gaat) het beste het 'normale' KF/SB850 systeem kopen naar mijn mening. Daar kun je nog mee voor de dag komen, kun je nog steeds in redelijke aantallen inhuren, kun je verhuren aan collega bedrijven. Als je zo'n exotische KF853/KF1000 koopt (laatste ken ik niet) kun je volgens mij het inhuren in Nederland zo goed als vergeten. Al met al is dit meer materiaal voor the usa met waanzinnige voetbalvelden....

Toch vind ik dat er tegenwoordig een hoop leuk spul te koop is wat een stuk compacter/lichter is en wat ook goed presteert. Zo'n 850 kast zou ik toch niet graag vaak sjouwen.

KF650/695 zou ook nog een optie zijn voor je. Dit is een heel stuk handzamer met zijn 65 kg, als ik het goed heb.

De BH853 zal ongetwijfeld beter presteren in grotere aantallen. Dessalniettemin wordt/werd er volgens mij altijd een rij Sb850/1000 onder gebruikt.

Wanneer je de KF853 als dubbele 850 ziet (dubbel 10" echter maar 1x 2") kun je de BH853 zien als 2x de laagsectie van de KF850. Wanneer ze dit in 1 kast gestopt hadden was het geheel helemaal niet meer handelbaar. Het echte sublaag ga je dus missen, zonder een SB kast.
BEWAPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 6-11-2016
Berichten: 39
2-4-2005 22:45
KF650/695 zou ook nog een optie zijn voor je.
Ik heb naar de KF650 gekeken, het heeft wel iets weg van mijn oude LS-2 set. Maar eigenlijk wil liever toch iets wat 'heftiger', anders begin ik toch weer langzaam te twijfelen naar verloop tijd, ik heb nu eigenlijk de kans om iets goeds te kopen. Als ik dat nu doe dan zit ik zeker niet over een tijd van als maar, dan.... Ik ken dat wel van mijn eigen, dan staat het over twee jaar toch weer te koop happy :)

Maar met inhuren heb je wel een punt, KF1000 is dus afgeblazen, en volgens mij ook te oud en ik wil geen oud hout. Eigenlijk moet het nu gewoon geproduceerd worden dan kan het in ieder geval nog even mee. Die BH853 is ook afgeblazen, dat wordt ook niks, dat zie ik wel te zwaar, en we wonen niet in de USA.

Zo iets als de KF750 is dat misschien iets, is een stuk lichter, heeft een behoorlijke hoge opgegeven gevoeligheid. Dit in combinatie met SB1000. Volgens mij moet dit nog wel te tillen zijn en is redelijk compact. Wat me opviel aan de KF750 is zijn opgegeven frequentiebereik van 48 tot 18 Khz (+- 3dB), daar is bijna geen sub meer bij nodig. Tevens wordt het nog geproduceerd, dit lijkt me wel interessant. Is dit misschien een betere optie? EAW zegt zelf dat het ook full range is, op zich lijkt het me best wel interessant materiaal.

Overigens de KF850 wordt toch nog steeds geproduceerd? Dus met inhuren, zou dat toch nog wel goed moeten komen. Maar Remco, wat denk je van de KF750. Als ik voor EAW ga, dan zou het volgens mij een keuze moeten worden tussen KF650, KF750 of de KF850. Met ieder zijn voor en nadelen. Welke is klankmatig de beste keuze? Volgens mij valt de KF 850 dan af, tevens is deze ook best wel zwaar. Als ik kijk naar gewicht dan is de KF 650 misschien het meest interessant.
KlaaskeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 173
3-4-2005 12:21

BEWAP schreef:

KF650/695 zou ook nog een optie zijn voor je.
Ik heb naar de KF650 gekeken, het heeft wel iets weg van mijn oude LS-2 set. Maar eigenlijk wil liever toch iets wat 'heftiger', anders begin ik toch weer langzaam te twijfelen naar verloop tijd, ik heb nu eigenlijk de kans om iets goeds te kopen. Als ik dat nu doe dan zit ik zeker niet over een tijd van als maar, dan.... Ik ken dat wel van mijn eigen, dan staat het over twee jaar toch weer te koop happy :)

Maar met inhuren heb je wel een punt, KF1000 is dus afgeblazen, en volgens mij ook te oud en ik wil geen oud hout. Eigenlijk moet het nu gewoon geproduceerd worden dan kan het in ieder geval nog even mee. Die BH853 is ook afgeblazen, dat wordt ook niks, dat zie ik wel te zwaar, en we wonen niet in de USA.

Zo iets als de KF750 is dat misschien iets, is een stuk lichter, heeft een behoorlijke hoge opgegeven gevoeligheid. Dit in combinatie met SB1000. Volgens mij moet dit nog wel te tillen zijn en is redelijk compact. Wat me opviel aan de KF750 is zijn opgegeven frequentiebereik van 48 tot 18 Khz (+- 3dB), daar is bijna geen sub meer bij nodig. Tevens wordt het nog geproduceerd, dit lijkt me wel interessant. Is dit misschien een betere optie? EAW zegt zelf dat het ook full range is, op zich lijkt het me best wel interessant materiaal.

Overigens de KF850 wordt toch nog steeds geproduceerd? Dus met inhuren, zou dat toch nog wel goed moeten komen. Maar Remco, wat denk je van de KF750. Als ik voor EAW ga, dan zou het volgens mij een keuze moeten worden tussen KF650, KF750 of de KF850. Met ieder zijn voor en nadelen. Welke is klankmatig de beste keuze? Volgens mij valt de KF 850 dan af, tevens is deze ook best wel zwaar. Als ik kijk naar gewicht dan is de KF 650 misschien het meest interessant.
Een KF650 en KF850 zijn gelijk qua bezetting, enkel heeft de 650 kortere hoorns als een 850 kast
[..It's the size of you horn that counts!..]
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
3-4-2005 22:46
Heeft u al eens gekeken naar wat kf 750 kost!Ik heb er ook naar geken, en daar is het gelijk bij gebleven!Is natuurlijk wel super spul maar zit ook een super prijsje aan.Meen dat kf 750 topje op 9500euro advies verkoop zit.Je hebt er minimaal 2 per kant nodig dus reken maar uit met bassen wat zoon setje kost.Ik weet natuurlijk ook dat eigelijk geen enkel systeem voor de advies prijs wordt verkocht , maar dan blijfd het nog duur (en goed!).gr arjan
BEWAPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 6-11-2016
Berichten: 39
3-4-2005 23:20
Heeft u al eens gekeken naar wat kf 750 kost!Ik
Het is natuurlijk zo dat ik nooit zo iets nieuw ga kopen, dat is mijn eigen insteek, ik heb op dit moment nog bijna nooit iets nieuws gekocht, en dat bevalt me over het algemeen goed, vooral de restwaarde. Ik nam KF750 in overweging omdat ik het occasion heb zien staan, en daar wordt deze prijs dus niet voor geteld. Maar op zich ben ik er ook nog steeds niet uit, het kan gerust zijn dat ik hiervoor ook niet ga, misschien wel iets van Turbo of Funktion one. Het is een beetje afwegen wat alles kost en wat het meeste past bij mijn eigen behoefte. Daarover heb ik met verschillende mensen al via mail contact over gehad.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)