Forum > Algemeen Forum

goedkoop adres voor spiegelmatten

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
8-3-2005 19:11
ik ben gevraagd om in een grote discotheek de naam vd discotheek in spiegeletters te maken dus 3 demensionaal de letters worden uit platen mdf of multiplex gezaagd en dan 30 of 40 cm dik en de maximale maat die ik uit een plaat kan krijgen dus ongeveer 240 x 120 cm dus dat zijn een hoop aantal vierkante centimeters om met spiegelmat te beplakken ik heb een beetje op het internet rondgeneusd maar kan niet echt een groothandel in deze spiegelmatten vinden wel wat bedrijven die matjes van 12x24 cm verkopen maar ja dan heb je er heel wat nodig.

Weten jullie misschien een adres waar je dit groot en voor een leuke prijs kan inkopen het zou dan om de kleinste maat vierkante spiegeltjes gaan die ook op een bol gebruikt worden want er zijn geloof ik meerdere maten verkrijgbaar..
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
8-3-2005 21:41
Mail dre is of 'ie kan informeren bij highlight!!

Skytec of showtec (of wat voor china toko dan ook) hebben die dingen wel is groter gehad en ik heb ze ook wel 's op rol gezien...

Dre heeft vast wel een adresje of importeur waar ie zoiets kan vinden, en vaak voor een nette new-line prijs!!!

Groets
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 13458
8-3-2005 23:40
Niet bij m'n reguliere leveranciers. Dit is namelijk al eens eerder aan de orde geweest (en toen heb ik ze zo ongeveer allemaal gebeld). Skytronic heeft ze wel (maar om daar alleen maar even matjes te gaan bestellen...).

Tom heeft wel goede contacten met Skytronic (wellicht kan hij wat voor je regelen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MontoyaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-5-2004
Laatste: 28-4-2009
Berichten: 23
9-3-2005 00:31
ok ik mail tom anders morgen wel even
het leven is 1 groot feest je moet alleen zelf de slingers ophangen
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
9-3-2005 07:35

Maar er is een soort zeil/plastik(vinyl) op de markt met op de voorkant een spiegelend vlak.
Uit 1 geheel of zelfde als een spiegelmat.Dit is in zeer zwaar kwaliteit te verkrijgen.

Soms zie je bij de Gamma/praxis/karwei van dit spul liggen maar dan op rollen en lijkt het meer vinyl behang.
Om wanden,meubels etc etc te beplakken.

Voordeel van dit materiaal-Heel erg licht,alle vormen te knippen/snijden,simpel te nieten of te lijmen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-3-2005 12:19

fredje schreef:


Maar er is een soort zeil/plastik(vinyl) op de markt met op de voorkant een spiegelend vlak.
Uit 1 geheel of zelfde als een spiegelmat.Dit is in zeer zwaar kwaliteit te verkrijgen.
De grote vraag lijkt mij dan wel:
Geeft dit dezelfde uitstraling als een echte spiegel?

In de "saturday night" periode werd je doodgegooit met spiegelmatten (spiegels 1x1cm). Ook was er toen een goedkoper alternatief, plastic "spiegelmat" deze reflecteerde totaal anders (veel minder / wazig).

Voor een klein spiegelmatje 60x30cm, 1x1cm spiegel betaalde ik toen al plm 30 gulden netto.Daar komt overigens bij dat de mat slecht gesneden was,(alleen lengterichting) je moest zelf de spiegels in de breedte breken waardoor de mat uit elkaar viel.
Losse spiegeltjes waren makkelijker te verwerken.

Met de huidige euro denk ik dan ook niet dat er een adres is die "goedkoop" kan leveren. Tenminste het ligt er natuurlijk aan wat je goedkoop noemt.

Houd er overigens ook rekening mee dat zo'n grote letter met spiegels behoorlijk zwaar is.

Martin.
kvm entertainment
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
9-3-2005 14:30
https://www.lbverkoop.nl/index.html?lang=nl&target=d157.html

of www.protronics.nl/winkel

test wel de lijm voordat je fanatiek gaat plakken. Lossen spiegeltjes die naar beneden lazeren als het een beetje gaat trillen door geluid of flink warm wordt in de zomer is geen pretje.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
9-3-2005 17:42
Het effect is wel wat minder maar daar staat tegenover dat door de kleine prijs je veel meer kunt beplakken.
Waardoor je welliswaar minder effect hebt als de dure matten maar in verhouding voor die prijs bijna 10x zoveel kunt doen.
Het is een afweging.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-3-2005 20:15

fredje schreef:

Het effect is wel wat minder maar daar staat tegenover dat door de kleine prijs je veel meer kunt beplakken.
Daar komt natuurlijk ook nog eens bij dat het totaalgewicht vele malen lager is.

martin.
kvm entertainment
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
10-3-2005 07:21
ja zeker.
scheelt zomaar 80/90%.
Waardoor je weer groter zou kunnen werken.
En ik heb er nog s over nagedacht...
in een grijs verleden heb ik zoiets gedaan voor een thema feest.
Dit met echte spiegeltjes!!
Effect is helemaal te gek,zeker met paar parretjes erop maar.......
dat was voor 1 thema feest en super effect.
Toch was iedereen blij dat het daarna verwijdert werd,
echte spiegeltjes met lamp erop is wel heel dominant aanwezig en voor velen zelfs irritant,hinderlijk.
Voordeel van dat nep spiegel gebeuren,als je dat uilicht met parretjes of tl's eronder en erboven met kleurfilters bijvoorbeeld dan is het helemaal in verhouding.
HET VALT OP MAAR IS NIET PROMINENT AANWEZIG sneaky :V
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)