Forum > Algemeen Forum

Promoten van je drive-in

(76 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
27-2-2005 11:37
Volgens mij heb ik iets met die zoekmachine. Ik heb van alles ingetikt, maar heb geen compleet topic over reclame maken gevonden. Toch bedankt!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
28-2-2005 00:04
Klik bijvoorbeeld.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
28-2-2005 12:13
Even wat tipjes.

-Zorg voor mooie foto,s van je drive-in.
-Maak visitekaartjes.
-Zorg voor een goede nette website.
-Zorg voor een vast informatie punt (niet je vriend ook als info punt gebruiken)
-Ga als je gevraagd word naar de klant toe. Voor het feest.(Voor de goede indruk)
-Schrijf zoveel mogenlijk campings aan. (als je er daar 1 of 2 van hebt zit je voor de zomer gebaken)
-Een kleine advertenie in het dagblad/weekblad
-Laat je kaartje/folder achter bij cafe,s zalen centra als je daar gedraaid hebt.
-Mond op mond werkt het beste.

Enne ga niet de poopie joopie uithangen tegen iedereen.
Maakt een slechte indruk en je hebt meteen een naam.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
1-3-2005 20:35
Ik heb inmiddels een folder gemaakt met een brief die ik naar basisscholen ga sturen (check www.ptdeejays.nl). Dat van campings is een goed idee! Ook ben ik idd bezig met visitekaartjes en geef ik wat volders rond aan wat vrienden voor verenigingen e.d. Ik ben aan het uitzoeken wat een advertentie gaat kosten in de lokale krant. Meestal is deze gratis maar voor diensten weet ik het niet zeker.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
1-3-2005 22:14
kreeg laatst telefoontje van een vertegenwoordigster van de gouden gids, voor te adverteren op hun internet-site:

nou,zegt ze, voor een advertentietje met logo (waarop je kan klikken, zodat je naar de website kan) kost een 675 euro..... per jaar!!! shocked 8O shocked 8O

Ik dan: euhm (even kleine stilte) ik zal het eens euhm bekijken!

Na 5 maal mij te bellen heb ik deze dan vriendelijk geantwoordt dat ik momenteel andere prioriteiten heb!

voor dat geld kan ik betere reklame maken, waaronder visitekaartjes, website, foldertjes, t-shirts, etc..
love my sharpy moving-heads!!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
2-3-2005 11:21
Reclame kost geld...
Ik voer momenteel ook reclame via 4 lokale radio's en ik kan je zeggen dat dit een niet te missen kost met zich meebrengt... is het nu niet dat ik een korting krijg als werknemer want anders zou ik er toch al eens goed over nagedacht hebben!
Aan de andere kant brengt zoiets wel zijn geld op natuurlijk, wat uiterst twijfelachtig is in de Gouden Gids, toch voor drive-ins...
Ik denk dat je er stukken beter aan doet om het Internet af te schuimen naar die honderden sites waar je als DJ en drive-in jezelf kunt voorstellen, een lijstje aanleggen en achteraf netjes up-to-date houden dan dat je je geld verdoet aan de Gouden Gids.
Net zoals die lokale krantjes die uitpuilen van de advertenties... ofwel moet je het nodige geld ertegen smijten om opvallend uit de hoeken te kunnen komen want anders lijkt het succes me minimaal (spreek me gerust tegen, ik praat enkel uit eigen ervaring!). Ik zou dat geld persoonlijk liever gebruiken om mijn auto te gaan bestickeren met de nodige reclame...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-3-2005 11:25
Een advertentie in de Gouden Gids maakt ook dat je bereik vaak veel te breed is, en dat je gebeld wordt voor feesten die je helemaal niet aankunt of die je gewoonweg niet wil doen.

Denk dus na over je doelgroep. Zijn dit scholieren? Richt je dan op scholen of plaatsen waar de scholieren buiten schooltijd heengaan. Studenten? Zelfde verhaal. Pak je iedere trouwerij en verjaardag die je krijgen kunt wél aan? Dan is de Gouden Gids misschien een optie. Maar open die van jouw regio eerst eens om te zien hoeveel er al in staan. Als je één van de vele bent, kun je je afvragen of het zijn geld nog wel oplevert.

Netwerken is gewoonweg het beste, en je netwerk help je natuurlijk door scheutig te zijn met visitekaartjes aan de juiste mensen.
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
2-3-2005 16:39
Ja idd,
Volgens mij kun je beter in lokale krantjes e.d. reclame maken.
Ik ga een mailing doen naar alle scholen in de buurt (stuk of 100). Eens kijken wat daar uitkomt. Ik kon goedkoop printen bij iemand (kleurenlaser: mooi, snel, goedkoop), want een foldertje drukken/kopiëren kost al gauw 100 euro per 200 stuks...
Verder ga ik eens campings proberen, ik ga deze vakantie misschien niet zelf op vakantie dus eens kijken of er nog vraag naar is op een camping in de buurt.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
2-3-2005 17:20
dat is ook wat ik gedaan heb:

belettering op de auto: 90 euro
visitekaartjes: 80 euro
t-shirts: 200 euro

etc...

dit heeft gegarandeerd meer succes al s in de gouden gids te staan!

greetzz
love my sharpy moving-heads!!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
3-3-2005 14:39
Kijk bij belettering van je auto of bus wel uit voor je verzekering. Vaak is het zo dat als door belettering duidelijk wordt dat er wel een dure apparatuur in zou kunnen liggen je plotseling niet meer voor inbraak verzekerd bent of dat je meer premie moet gaan betalen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)