Forum > Geluid

bedroom dj.. welke boxen

(38 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
6-4-2003 21:27
Ik draai tot nu toe alleen op mn kamer.
Ik heb mn stereo op mijn mengpaneel aangesloten, maar aangezien ik het geluid niet zo super vind wil ik graag goede boxen kopen die gewoon voldoen voor op mn kamer.
Wat raden jullie me aan en wat heb ik allemaal nodig?
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
6-4-2003 21:44
Ik zou gaan voor Dap's of Skytec (die met dubbele woofer). Voor buiten gebruik zijn ze niet echt geschikt en voor zalen ook niet. Maar je zei dat je alleen boven draaide, dus zou ik Dap of Skytec kopen. Ze halen 300 tot 400 Watt en kosten niet te duur. (dubbele 15" woofer kost 180 euro bij de regenboog). Echt vet genoeg voor op een kamer! En redelijk goed geluid. Wel jammer die schelle piezo hoorns...
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-4-2003 21:45
Je zult een versterker nodig hebben en 2 boxen natuurlijk. Daar komt nog wat bekabeling bij.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van versterking en luidsprekers, alleen dat zulk materiaal niet gemaakt is om op je kamer te gebruiken.

Je zou er beter aan doen een setje monitorspeakers te kopen (best met ingebouwde versterker, tenzij je plaats zat hebt). Deze zijn eerder bedoeld voor kleinere ruimtes.

Gebruik de zoekfuncie eens (linksboven):
1. Typ in: "monitor"
2. Druk op enter
3. Klik op het onderwerp van je voorkeur
4. LEES
5. Gebruik het scrollwieltje of de scrollbalk aan de rechterkant van het scherm om verder te lezen.
6. LEES
7. Herhaal stap 5 en 6 zoveel als je nodig acht
8. Post hier een vraag indien je er nog geen antwoord op gevonden hebt

Veel plezier!
HesslakokStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 56
6-4-2003 21:52
als je ons een budget geeft kunnen we je een beter advies geven.
Ik zou es gaan kijken naar een leuke set studio-monitoren, hierbij zit je al wel gauw aan een prijskaartje vanaf een slordige €500,=. Neem even als voorbeeld het Syrincs setje welke je hier ook in de webshop kunt vinden (€ 639,= in de aanbieding)
Ook is het van belang om te kijken of een actief of passief systeem zou willen aanschaffen.

Kijk ook even hiernaar: Yamaha MSP-5/3
Genelelec 1000 series
Behringer truth
Tannoy reveal series

Dré zou nog ooit es een test doen wat de diverse monitoren betreft, ik denk alleen dat we hierop nog even moeten wachten ivm grote drukte...
Let's play that funky music!
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-4-2003 21:53
ga nou niet 2 van die lompe grote 2x 15inch dap kasten voor op je kamer kopen dat is wel een beetje dom advies dat je geeft he, als je goedkoop uit wilt zijn koop dat 2 8/10inch speakers van dap en een 15inch sub, als jij niet zo keihard draait zul je merken dat het prima geluid is, ben je echte hif freak tja dan red je het daar niet mee
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
6-4-2003 21:55

Snake schreef:

Je zult een versterker nodig hebben en 2 boxen natuurlijk. Daar komt nog wat bekabeling bij.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van versterking en luidsprekers, alleen dat zulk materiaal niet gemaakt is om op je kamer te gebruiken.

Je zou er beter aan doen een setje monitorspeakers te kopen (best met ingebouwde versterker, tenzij je plaats zat hebt). Deze zijn eerder bedoeld voor kleinere ruimtes.

Gebruik de zoekfuncie eens (linksboven):
1. Typ in: "monitor"
2. Druk op enter
3. Klik op het onderwerp van je voorkeur
4. LEES
5. Gebruik het scrollwieltje of de scrollbalk aan de rechterkant van het scherm om verder te lezen.
6. LEES
7. Herhaal stap 5 en 6 zoveel als je nodig acht
8. Post hier een vraag indien je er nog geen antwoord op gevonden hebt

Veel plezier!
gedaan happy :)

heb ook ff in de shop gekeken
en ik kwam wat tegen www.new-line.nl/v/9775
is zoiets iets voor op mn kamer? of zit ik nu helemaal verkeerd?
en een btje versterker... wat kost dat ongeveer?
Ik heb rond de €175 te besteden...
alvast bedankt!
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-4-2003 21:59
175 in totaal...?

hel ff niet op mij letten hoor

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

oke dat was het weer, wat kun je voor 175 euro kopen? maar wat heb je nu staan dan kun je dnek ikbter eens 2de hands naar een setje hifi speakers kijken van een echt goed merk marantz, jbl of gewoon philips sony... dat soort merken wij hebben beneden ook 2 philips boxen staan 8 inch woofer dome mid en ook hoog, tja geluid is gewoon top, gaan nog best hard ook, desnoods zet je er een 15inch dap sub onder...

dat klinkt nog best wel hoor...
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
6-4-2003 22:05

speakerfreak schreef:

175 in totaal...?

hel ff niet op mij letten hoor

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

oke dat was het weer, wat kun je voor 175 euro kopen? maar wat heb je nu staan dan kun je dnek ikbter eens 2de hands naar een setje hifi speakers kijken van een echt goed merk marantz, jbl of gewoon philips sony... dat soort merken wij hebben beneden ook 2 philips boxen staan 8 inch woofer dome mid en ook hoog, tja geluid is gewoon top, gaan nog best hard ook, desnoods zet je er een 15inch dap sub onder...

dat klinkt nog best wel hoor...
Sorry... ben ook maar een 17 jarige havo scholier....
sad :(
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
6-4-2003 22:08

DjLeon_V schreef:

www.new-line.nl/v/9775
Dat is wel een hele goedkope oplossing (€ 26 voor 2 stuks).
Ik heb ze nog nooit getest, laat staan in het echt gezien, maar m'n gevoel zegt dat ze niet deugen. Lijkt me eerder op uit de kluiten gewassen pc-speakers.

Echt hard zal het niet gaan, je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het NIET doen. Doe een 'marktonderzoek', verdiep jezelf in deze materie. Dit forum is daar een uitstekend medium toe.

Je budget is inderdaad wat krap (zeker voor versterker + 2 boxen), kijk na wat kennis van zaken op te hebben gedaan eens op het tweedehandsforum.

Volgens mij is de beste keus voor huiskamerdj's de stereoketen (geen extra kost) of monitorspeakers met ingebouwde versterkers (neemt minder plaats én een stopcontact minder).
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
6-4-2003 22:12
17 ik ben 16 en koop ook setje van heel wat honderden euootjes omdat ik het een beetje zat ben die goedkope spullen....
voor 175 kun je 2de hands wel een hifi setje krijgen wat beter klinkt opzachte volumes dan die grote kasten dus zoek 2 mooie hifi kasten dat gaat als je een beetje goeie hebt nog best hard en 2de hands zijn er prachtige boxen voor geen geld te krijgen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)