Forum > Newbie Forum

welk element en waarom???

(68 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
RitscheStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
Berichten: 129
26-12-2004 21:55
Gewoon goed kijken of het onderste rechte vlak van je naald horizontaal loopt met je plaat, hier is geen standaard regel voor omdat de ene slipmat nou éénmaal wat dikker of dunner is dan de ander. (zou een vinyl DJ toch moeten weten? shocked 8O sneaky :V )
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
27-12-2004 13:06
Tja, een echte vinyl Dj kun je me niet noemen.Is al bijna mijn hele leven gewoon een grote thuishobby (Met muziek begonnen toen ik een jaartje of 7 was en ben er nu 34 ;-).Ik draai verder nergens.Ik heb nu nog eens de hoogte proberen juist in te stellen en nu kom ik op rond de 1mm.Maar ik blijf het dus niet echt makkelijk vinden om te zien of het juist helemaal parallel loopt, want het is allemaal zo miniem.Maar ja, mijn ogen zijn ook niet meer van iemand van 20 hé. LOL
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
3-1-2005 15:55

Masterboy schreef:

Ik denk dat de armhoogte van mijn Sl-1200MKII's misschien te hoog staat.Staan nu namelijk op 3,5mm met concorde pro elementen.Kan dit?Want ik vind dat ik dat niet echt goed zie wanneer de onderkant van het element echt helemaal parallel loopt met de plaat.Als ik ernaar kijk lijkt dat bijna bij elke armhoogte parallel te lopen.Waar ligt de armhoogte bij een Sl-1200MKII met Concorde Pro elementen ongeveer tussen?Dan heb ik enig idee.
Met normale maat slipmat direct op plateau: Tussen de 0 en de 1mm. Bij een dikkere neopreen mat kom je 1-2 mm hoger uit.

PS: Wel leuk die promo op TV van Veronica (waar ze een 500AL (blauw) op de plaat zetten). Die staat dus gewoon van de pot gerukt helemaal verkeerd afgesteld ;-)

Is ook logisch aangezien een 500 eigenlijk alleen netjes afgesteld kan worden door hem "uit de doos" direct met de hand bij te buigen! (Zeer nauwkeurig... my ass!!!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
3-1-2005 19:08

Dré schreef:

PS: Wel leuk die promo op TV van Veronica (waar ze een 500AL (blauw) op de plaat zetten). Die staat dus gewoon van de pot gerukt helemaal verkeerd afgesteld ;-)
Hahaha laugh :D laugh :D , dat het een stanton 500 AL was had ik gezien, maar dat die fout afgesteld stond, zie jij dat zo snel shocked 8O razz :p ? Mischien al iets teveel naaldjes afgesteld laugh :D ?
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
4-1-2005 18:36
Beroepsdeformatie laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
4-1-2005 21:01

Dré schreef:

Beroepsdeformatie laugh :D
laugh :D de enige echte wink ;) ...

Maar even een vraagje, ik was/ben van plan om een ortofon concorde dj E te kopen, maar nu heb ik hier nogal wat oudere platen (zoals allure enz.).
Ze zeggen dat een E naaldje gevoeliger voor oudere platen, kan ik nu beter de S versie nemen of gewoon bij de E blijven?
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 13458
5-1-2005 18:39
DJ S! De E pakt te veel ellende op van je versleten platen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
17-1-2005 23:18
*kick*

Paar posts terug heb ik probleem uitgelegd over mijn nogal overdreven vaak skippende concorde pro. Heb me op gegeven moment maar bij neergelegd, maar nu wil ik toch even op terug komen. Viel me ineens op dat me rechter draaitafel hier veel meer last van had. Dus ik automatisch elementen omdraaien. Nu had mijn linker er veel meer last van. Het andere element heeft er nauwelijks last van, eigenlijk niet. Waarschijnlijk is me naald niet helemaal koosjer meer (deze heb ik ook nog omgedraaid, kreeg hetzelfde effect). Wordt een nieuwe naald kopen ben ik bang. Weet ook echt niet hoe 't zo gekomen is (zou me niks verbazen dat hij bij aankoop al niet in orde was, maar dat even terzijde).

Kan je elke willekeurige naald erin zetten, of ben je ahw verplicht een concorde pro naald erin te zetten?

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-1-2005 01:23

DJ Quinten schreef:

*kick*
Kan je elke willekeurige naald erin zetten, of ben je ahw verplicht een concorde pro naald erin te zetten?

grtn,

Stefan
Kan gewoon iedere andere ortofon naald in.

Heb je niet te vaak een oepsje gehad met die ene naald?
Een concorde kan veel hebben maar een stuiter op een rare manier kan er wel voor zorgen dat je ophanging verbuigt met alle gevolgen van dien.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)