Forum > Muziek

Legale cd's met ALLES

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
31-10-2004 17:46
Het werkt min of meer zo:

Na het downloaden en installeren maak je een Apple ID aan. Dat wijst zich vanzelf. Betaling geschiedt per credit-card. Er wordt, als jij een nummer download iedere keer 99 eurocent van je credit-card afgeschreven.

Je nummer komt in je itunes bibliotheek, van waaruit je het kunt branden als mp3 (AAC) of .aiff, wat hetzelfde is als wav. Je kunt het nummer (als ik het goed heb) alleen maar gebruiken in itunes zelf, dit in verband met het feit dat je licentie om de muziek te gebruiken, mede gebaseerd is op verborgen code in iTunes.

Het programma an sich is niks mis mee, tenminste op mijn mac. Ik heb geen idee hoe het zich gedraagt in windows, maar Mac kennende, zal het geen problemen opleveren.

Het eigendom blijkt o.a. uit jouw credit-card gegevens en uit code in het bestand. er wordt een log van bijgehouden, dat je zelf goed moet back-uppen. Daarin staat dat het afkomstig is van itunes en dat ervoor betaald is. Het bestand is op 5 verschillende pc's met iTunes te gebruiken, je mag 7 keer een playlist branden, net zo vaak als je wilt een nummer op cd branden. Je mag een nummer alleen gebruiken voor persoonlijk, niet commercieel gebruik. (bron: licentieovereenkomst en mijn eigen interpretatie, het hele zaakje is namelijk in "copyright" engels geschreven)

John
I am a TimeDriver!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
31-10-2004 18:43

ideedeluxe schreef:

Het eigendom blijkt o.a. uit jouw credit-card gegevens en uit code in het bestand. er wordt een log van bijgehouden, dat je zelf goed moet back-uppen. Daarin staat dat het afkomstig is van itunes en dat ervoor betaald is. Het bestand is op 5 verschillende pc's met iTunes te gebruiken, je mag 7 keer een playlist branden, net zo vaak als je wilt een nummer op cd branden. Je mag een nummer alleen gebruiken voor persoonlijk, niet commercieel gebruik. (bron: licentieovereenkomst en mijn eigen interpretatie, het hele zaakje is namelijk in "copyright" engels geschreven)
ik neem dan dus aan dat dezelfde rechten gelden als bij een normaal gekochte cd. die mag je ook niet zomaar voor commercieel gebruik draaien. (daar betaald dan de lokatie eigenaar weer rechten voor).
want als je dat zelfs niet mag, is dit ook geen uitkomst voor ons DJ's.

het aanbod van iTunes vind ik al wel redelijk, maar het mag van mij nog wel een stukje meer worden, vooral het aantal recente verzamel CDs is nog erg laag.. (maar misschien komt dat vanzelf wel als meer mensen van zo'n dienst gebruik gaan maken)
maar 10 euro voor een zelf gebrande LEGALE cd, vind ik nog wel te doen, misschien zo eens even 1tje downloaden en branden, en luisteren of het een beetje klinkt!
(nu nog even wachten tot ze snel zijn met top40 muziek) wink ;)
Music is what feelings sound like...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
31-10-2004 18:50
Ik hoor hier echt ook verschrikkelijk veel over, over die cd's.
Heb net ff die site van I tunes bekeken en dat ziet er allemaal wel goed, deftig en betaalbaar uit. Ik zou juist graag 1 iets weten (ik kan namelijk zelf het programma niet installeren omdat ik geen XP of 2000 heb), maar weet iemand soms of je daar ook de echte techno kan vinden? Dan denk ik aan Dave Clarke en zeker ook de MINDER BEKENDE dj's of producers. Met andere woorden... Moet je kiezen uit een lijst? of kan je dus echt wel via andere gebruikers die dat liedje ook hebben staan downloaden (zoals bij kazaa bijvoorbeeld?)
Indien echt alle muziek te verkrijgen zou zijn, dan ben ik er zeker van dat dit op lange termijn grote invloed zal uitoefenen op de vinyl -verkoop. Dan zal de cd revolutie pas echt beginnen. Ik zit nu ook de hele tijd te twijfelen.. Ik draai zo graag met cd's, maar als ik een ander genre wil bijnemen of zo ; iets veel oncommerciëlers, dan wordt een mens echt gepusht om over te gaan op die dure platenboel. Het zou zalig zijn als dat kon vermeden worden

Grtz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
LarzzzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
Berichten: 307
31-10-2004 18:58
Ik heb hier iedere maand een dubbel cd met alle laatste nummers, goeie cd´s maar illegaal, helaas. Ze zijn net als die Hit Explosion, maar de ene keer heten ze HIT, andere keer EUROMEGAHITS, dan weer HitExplosion etc. En de ene maand duurt het langer als de andere... agz, ze zijn dan illegaal, maar goeie muziek is het zeker... Verder hou ik het gewoon op diverse andere cd´s, die ik dan wel bij de m****markt haal, daar zijn nog wel ´s leuke aanbiedingen (laatste hitzone (tja niet bijzonder maar toch) voor maar 9,-- dat is nog ´s leuk, maar cd´s voor 20 a 22 euro vind ik niet normaal...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
31-10-2004 19:08

larzzzie schreef:

Ik heb hier iedere maand een dubbel cd met alle laatste nummers, goeie cd´s maar illegaal, helaas. Ze zijn net als die Hit Explosion, maar de ene keer heten ze HIT, andere keer EUROMEGAHITS, dan weer HitExplosion etc. En de ene maand duurt het langer als de andere... agz, ze zijn dan illegaal, maar goeie muziek is het zeker... Verder hou ik het gewoon op diverse andere cd´s, die ik dan wel bij de m****markt haal, daar zijn nog wel ´s leuke aanbiedingen (laatste hitzone (tja niet bijzonder maar toch) voor maar 9,-- dat is nog ´s leuk, maar cd´s voor 20 a 22 euro vind ik niet normaal...
ik ken die cd's ook wel, staat inderdaad bomvol goeie muziek, maar dat kan helaas niet gebruikt worden voor de drive-in!

vandaar dan maar op zoek naar andere alternatieven...
Music is what feelings sound like...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
31-10-2004 19:13

teknoknights schreef:

verhaaaal.....
je krijgt geen muziek van andere gebruikers (gelukkig maar! ik ga niet betalen voor slecht geripte rotzooi van anderen!)
helaas zul je qua on-commerciele muziek er nog niet veel aantreffen, heb even voor je gezocht op dave clark, maar vond alleen maar een remix van hem, van een nummer van depeche mode.
Music is what feelings sound like...
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
31-10-2004 20:13
Ik moet zeggen: ik zit ook even te kijken op die musicplanet site van de vorige pagina. En die is nu ook behoorlijk uitgebreidt en up-to-date. Voor 7,49 per maand heb je dan 1000 credits te besteden en 1 nummer kost zo'n 100 credits...
Denk dat ik dit eens ga proberen
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
31-10-2004 20:39
Als er van Clarke alleen maar een remix te vinden is.. zo'n naam.. zo'n dj... dan mag ik het nu al opgeven vrees ik.
Dat worden platen... hoewel ik ze helemaal niet wil sad :(

Grtz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
8-11-2004 21:52
Eindelijk 12 November is het zover.

Voor het eerst is het mogelijk, 1 cd vol met de 100 beste nummers van digidance,( die ook de Damn reeks altijd maakt.)

Nu zal deze cd helemaal vol staan met mp3 tjes in de 192 kb/s kwaliteit.

En deze kost slechts 20 euro voor 100 nummers :D
Niet gek dacht ik zo happy :)

Gaat nu toch egt de goede kant uit denk ik zo
Where words fail, music speaks :D
Mark_devriesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2003
Laatste: 21-5-2009
Berichten: 15
9-11-2004 07:32
Maar... mag je de mp3 bestanden van deze cd omzetten naar bv. .wav bestanden en dan op cd branden om deze te gebruiken om te draaien?
[TK] UDG Softbag Large (army green) €50,-

Terug naar forum Reageer (zonder quote)