Forum > Muziek

Cd's kopen

(25 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
24-3-2003 23:01
Yo..

weer vraagje

per maand/ week koop je als gemiddelde DJ tog wel veel cd's (neem ik aan) om je collectie op peil te houden etc.

maar als je thuis veel bezig bent en in discotheken/clubs/drive in shows wat minder, of je boekings zijn even wat minder...
dan komt er wel wat minder geld in het laatje

als je tog veel cd's wilt kopen word dat vaak wel een probleem.
als je zelf daarbij niet werk (ik wel hoor daar niet van)

maar ook de werkende dj wil zijn zuurverdiende geld (van werk bij supermarkt O.I.D.) niet alleen maar uitgeven aan cd's etc..

hebben jullie tips, oid, om toch je cd's te kunnen kopen, bijvoorbeeld cd-groothandelaren ofzoiets...

cd's zijn namelijk ook zo duur geworden (:S) en daarbij wil je als goede dj natuurlijk niet overstappen op illegale/ gebrande cd's..

iemand help?
groeten bazz
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-3-2003 23:15
Een vriendschapsband opbouwen met je verkoper!
In mijn geval gaat het nu wel over vinyls, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde!

Ik ben beginnen kopen in die bepaalde winkel toen hij nog maar voor de eerste dag openging. Op een bepaald moment begon het wat de spuigaten uit te lopen qua uitgaven (niet de schuld van die winkel dus wink ;)) zodat ik ben beginnen rondkijken naar andere winkels en zo kwam ik bij de grotere zaken terecht die zo'n euro per vinyl goedkoper waren (aan een verbruik tussen de 100EUR en 300EUR per week kan dat wel tellen natuurlijk). Na een paar weken kwam ik toevallig terug in die eerste winkel en na een gesprekske van een half uurtje probeerde hij me terug te krijgen met een enorme korting. Op dat ogenblik kwam de prijs plots beneden die van de grotere winkel te liggen en zag ik geen enkele reden meer om een uur in mijn auto te zitten om dan meer te betalen happy :).

Eventjes onder ons gezegd: elke 3-4 weken ga ik wel nog even snuisteren in die grotere winkel voor releases die die andere shop over het hoofd heeft gezien!

Groeten,
Didier
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ZappiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 10-4-2006
Berichten: 138
24-3-2003 23:20

DSalembier schreef:

Een vriendschapsband opbouwen met je verkoper!
In mijn geval gaat het nu wel over vinyls, maar het principe blijft natuurlijk hetzelfde!

Ik ben beginnen kopen in die bepaalde winkel toen hij nog maar voor de eerste dag openging. Op een bepaald moment begon het wat de spuigaten uit te lopen qua uitgaven (niet de schuld van die winkel dus wink ;)) zodat ik ben beginnen rondkijken naar andere winkels en zo kwam ik bij de grotere zaken terecht die zo'n euro per vinyl goedkoper waren (aan een verbruik tussen de 100EUR en 300EUR per week kan dat wel tellen natuurlijk). Na een paar weken kwam ik toevallig terug in die eerste winkel en na een gesprekske van een half uurtje probeerde hij me terug te krijgen met een enorme korting. Op dat ogenblik kwam de prijs plots beneden die van de grotere winkel te liggen en zag ik geen enkele reden meer om een uur in mijn auto te zitten om dan meer te betalen happy :).

Eventjes onder ons gezegd: elke 3-4 weken ga ik wel nog even snuisteren in die grotere winkel voor releases die die andere shop over het hoofd heeft gezien!

Groeten,
Didier
okay! dat heb je goed gedaan, hoe ben je dat gesprek begonnen dan en wat kwam er in te spraken (of is dat TE veel gevraag van mij)...weet dus echt niet hoe je zoiets moet aanpakken...maar het geld begint hier ook aardig te vliegen haah

iemand anders nog?
tnx anyways..
Zijn er nog vragen? Geen vragen? Mooi! gaan we door!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
24-3-2003 23:23
ik kom ook altijd bij dezelfde cd-shop, dus die verkoper kent me al aardig, vooral ook omdat ik soms een uurtje muziek sta te luisteren in zn winkel..

toen heb ik aan hem gevraagd of ie me niet een beetje korting kon geven, omdat ik toch zo vaak CDs kom kopen! dat vond ie geen probleem, dus nu zijn mn CD's weer een paar procentjes goedkoper.. (tis niet veel, maar toch wat! en als ie weer eens wat nieuws heeft, laat ie het me altijd ff weten...)
Music is what feelings sound like...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-3-2003 23:29

zappiej schreef:

dat heb je goed gedaan, hoe ben je dat gesprek begonnen dan en wat kwam er in te spraken (of is dat TE veel gevraag van mij)...weet dus echt niet hoe je zoiets moet aanpakken...maar het geld begint hier ook aardig te vliegen haah
Een paar keer per maand flyer ik voor een discotheek en die vinylshop ligt in mijn "flyerzone" dus moest ik er wel binnenstappen. Ik ging dus niet doelbewust voor korting hoor (al kun jij dat natuurlijk wél doen hé wink ;)).
Die begon natuurlijk al direct vinyls voor te sorteren in mijn genre en ik nam toch maar eens de tijd om te luisteren! Groot was zijn verbazing dat ik de ene na de andere vinyl op mijn hoop "al gekocht" begon te leggen laugh :D.
Toen vroeg hij me waar ik de laatste tijd dan wel geweest was en ik begon hem gewoon eerlijk te vertellen dat ik naar die grotere shop geweest was, waar het 1EUR goedkoper is! Toen ging die wat "in discussie" met zijn collega en binnen de kortste keren kwamen ze overeen me in een hogere schijf te plaatsen waardoor ik een betere korting kreeg. Die prijs lag dan wél weer beneden die van die grotere shop waardoor voor mij de keuze snel gemaakt was.
Jammergenoeg heb ik wél nog het gevoel dat ze niet alle goeie muziek verkopen, dus ga ik toch nog af en toe naar die grotere shop om weer wat specialekes op te kopen!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
RobbertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2003
Laatste: 15-11-2008
Berichten: 109
24-3-2003 23:32
mijn vader verkoopt naast zijn gewone werk ook computers, is maar een klein bedrijfje en alleen hier in de buurt aardig bekend maar de baas van de free record shop heeft pas gelede nog een computer gekocht en komt hier nu zo af en toe nog over de vloer dus ik ken hem wel een beetje. hij woont trouwens ook op 100 meter afstand van me en draait ook dus is wel makkelijk.
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
24-3-2003 23:49
Als je iedere week voor € 50,- of meer in zo'n winkel besteed, moet een korting van 10 tot 20 % haalbaar/verkrjgbaar zijn.
Ga een onderhandelen wink ;)

en kijk ook eens op de (jaar)markt, bij de cd verkopers daar zijn ze standaard altijd wel wat goedkoper.
Ook op de zwarte markt in Beverwijk.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
25-3-2003 15:08
Ik dacht gelezen te hebben dat het niet verplicht is.
Je kunt je ook als gewoon persoontje inschrijven en dan heb je dus geen kvk inschrijving te hebben!

letterlijk geciteerd:

Wie kunnen er "lid" worden ?
In principe kunnen alle DJ's in Nederland lid worden.
DJ's kunnen lid worden door een eenmalige betaling van een nog nader
vast te stellen tarief.
Dit om een bestand aan te maken van naam en adresgegevens en de betalingsmachtiging.
WouterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 11-10-2012
Berichten: 20
25-3-2003 16:28
Misschien een tip voor de jongere niet-grootverbruikers... Met een CJP-pas krijg je op alle cd's (helaas niet op singles) bij de Free Record Shop 10% korting. Die pas kun je voor ongeveer 10 euro per jaar aanvragen.
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
27-8-2003 23:29
en als je nog CKV op school hebt dan issie helemaal gratis laugh :D
Lekker bouncen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)