Forum > Geluid

Vervelende harde piep uit Xone:62

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
1-10-2004 17:05
ik heb nu dus de "nieuwe" xone gekregen en ik maak de doos open en zie vrijwel meteen dat het geen nieuwe is... Hij zat niet in de orginele verpakking maar in de flightcase waarin ik mijn oude had opgestuurd, zonder handleiding, zonder garantiepapieren en dus alleen de mixer met een stroomkabel (die ook niet nieuw uitzag... er zat troep tussen de groeven op het snoer en de stekker aan 1 kant zit een beetje los (je kunt er bijna mee ronddraaien) en toen ik die kabel naast de kabel van mijn orginele xone hield zag ik dat het 2 verschillende kabels waren.) dan komt er nog eens bij dat het serienummer van die "nieuwe" xone lager is dan dat van mijn oude xone, dus het is een oudere mixer (erg raar voor een nieuwe mixer)!!! ook zitten er wat krassen op de zijkant en op de hoeken, duidelijk een gebruikte mixer dus. en op de aardeklemmetjes op de achterkant zit ook troep, niemand maakt mij wijs dat dit een nieuwe mixer is.

nu is mijn vraag: "heb ik recht op een nieuwe mixer? of moet ik hier tevreden mee zijn?"

ik ben in ieder geval alweer teleurgesteld, het valt me nog mee dat deze mixer het doet... tot nu toe.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
1-10-2004 17:31
Ik zou eens binnen wippen bij de dealer (voor zover dat mogelijk is) en het volgende onder de neus duwen: firearms.smith-wesson.com/userimages/163640_large.jpg

Serieus: Ik vind dat je hier helemaal geen genoegen mee moet nemen!! Als men de fout in de mixer niet kan herstellen dan heb je gewoon recht op een nieuwe. En geen reeds gebruikt model...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-10-2004 17:49
Niet accepteren, meteen mee teruggaan.

Ik begin zo langzamerhand wel benieuwd te worden wie jouw dealer is.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
4-10-2004 17:31

sylvia schreef:

Niet accepteren, meteen mee teruggaan.

Ik begin zo langzamerhand wel benieuwd te worden wie jouw dealer is.
Idd geen genoegen mee nemen!

Ik heb een soortgelijk verhaal gehad met een Gemini PT 450 draaitafel gekocht via dealer in Haarlem (zal je vast wel kennen dan, Victor wink ;)) en ik heb brieven moten schrijven, bijna dagelijks aan de telefoon moeten hangen met dealer, importeur en Gemini zelf die uiteindelijk de tt "kwijt" waren en nog zo meer van die zaken...

Uiteindelijk met Gemini een deal kunnen maken maar ik ben ERG blij dat ik nu van alle ellende af ben en van mn super-OEMs mag genieten... happy :).

Motto van dit verhaal: aanhouder wint! happy :)

Mzzl!
imho...
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
4-10-2004 17:42

Laolith schreef:

Ik heb een soortgelijk verhaal gehad met een Gemini PT 450 draaitafel gekocht via dealer in Haarlem (zal je vast wel kennen dan, Victor wink ;)) en ik heb brieven moten schrijven, bijna dagelijks aan de telefoon moeten hangen met dealer, importeur en Gemini zelf die uiteindelijk de tt "kwijt" waren en nog zo meer van die zaken...
K**kens? Daar heb ik ook mn eerste spulletjes gekocht. Ik vond de service wel ok, met 1 van de draaitafels was een probleem en binnen een paar dagen stond er een nieuwe. Ook zijn de faders van mn mixer 2x gratis vervangen (ook buiten de garantie periode). Wel veel problemen gehad daar maar 't werd wel opgelost.

(sorry, beetje offtopic)
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
4-10-2004 18:44
Euros**nd verkoopt ook Gemini....da's wel een stereotype discoboer...
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-10-2004 19:28
Soms ligt de snelheid (of traagheid) waarmee een defect wordt opgelost aan de dealer, soms aan de beter of slechter ingerichte reparatie/inruilprocedure van de fabrikant zelf.

Het kwalitatief onderscheid tussen dealers ligt wat mij betreft in de manier waarop een dealer omgaat met vooral de "mindere" fabrikanten. Bijvoorbeeld door eenvoudige defecten zelf te repareren, sneller over te gaan tot inruil, fabrikant harder onder druk te zetten, klant eerlijk voor te lichten, of in het uiterste geval het merk in kwestie uit het aanbod te knikkeren.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
18-12-2004 15:13
zo, na lange tijd weer een nieuwsflash happy :)

De xone:62 die ik hiervoor had gekregen, die nieuw zou moeten zijn, maar die dat dus niet was, bleek ook nog eens defect te zijn. Allebei de Mic/line-kanalen deden het niet en de VU-meter viel soms weg. Ook deze mixer heb ik teruggestuurd uiteraard.

Na veel bellen, klagen en gezeur werd ik gisteren gebeld dat ik in januari een ECHTE NIEUWE mixer kreeg, nieuw uit de fabriek... maar pas in januari, want er waren nog 25 wachtende voor me.

Ik weet niet of het probleem nu opgelost is, ik wacht eerst eens af of ik ook daadwerkelijk een ECHTE NIEUWE mixer krijg.

In ieder geval ben ik erg teleurgesteld, maar ik weet niet op wie ik kwaad moet zijn, de winkel, of de importeur? Ik denk dat ik het hier niet bij laat zitten...
ArneHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 5-5-2005
Berichten: 9
18-12-2004 15:44
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar:

In principe op de importeur als ik het zo lees. Kijk, die winkel heeft hem iedere keer netjes voor je opgestuurd en jou gebeld als hij er was. Dus hun service is goed!
De fout ligt bij de importeur, zij sturen een verkeerde mixer op (kan een foutje zijn uiteraard).
Worldwide Party People Manifesto
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
18-12-2004 15:46

ArneH schreef:

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar:

In principe op de importeur als ik het zo lees. Kijk, die winkel heeft hem iedere keer netjes voor je opgestuurd en jou gebeld als hij er was. Dus hun service is goed!
De fout ligt bij de importeur, zij sturen een verkeerde mixer op (kan een foutje zijn uiteraard).
ikzelf denk dat de fout ook bij de importeur ligt, alhoewel de winkel er wat meer druk achter had mogen zetten, het heeft een paar maanden geduurt en dat vind ik niet kunnen voor zo'n dure mixer wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)