Forum > Licht

Winner 1 scan

(31 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
26-6-2004 08:35

Dré schreef:

Had de 1 ook niet een verschrikkelijke kleurstelling (roze aluminium stukken)???
Gelukkig geen verschrikkelijk roze stukken, ze zijn gewoon donkerblauw. Er is door de leverancier eea. aan verandert, de eerste modellen hadden koelproblemen.
Wat is het voordeel of het nut van een appart shutter kannaal?
Makkelijk bij het programmeren op een simpele tafel, maar voor de rest? Ik ondervind geen beperkingen met dat ene kanaaltje minder.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
26-6-2004 10:36

tha joshh schreef:

Reemski schreef:

Geen apart shutterKANAAL. De winner 2 heeft ook geen aparte shutter, maar een apart kanaal om het gobowiel als shutter te gebruiken.
Wat is het voordeel of het nut van een appart shutter kannaal?
dan heb je waarschijnlijk ook een apparte shutter in het apparaat, een kam of lamellen dit zal bij de goedkopere scans niet voorkomen. bij the winners schakelt hij heel snel van dicht naar de eerste gobo en terug, hierdoor ontstaat dat strobo effect.
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
26-6-2004 12:14

Reemski schreef:

Geen apart shutterKANAAL. De winner 2 heeft ook geen aparte shutter, maar een apart kanaal om het gobowiel als shutter te gebruiken.
Dat snap ik niet, hoe kan je de stepper van het gobo wiel nou een apart DMX kanaal meegeven om te shutteren? Met een aprt shutter kanaal zit er toch een mes voor de wielen?

Voordeel is dat het veel mooier is dan over het gobowiel, en je kan ook goed shutteren met ELKE gobo.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
26-6-2004 12:20
De winner 2 doet alsof hij een aparte shutter heeft (d.m.v. een apart shutter kanaal) MAAR heeft dat niet. Ik zag iemand noemen dat dit vooral voordelen heeft op een eenvoudige tafel. Vreemd... Ik zie namlijk juist voordelen op een wat luxere tafel (aparte chases voor gobo's, kleuren, shutters etc. etc.)...

Persoonlijk vind ik het gewoon ERG slim om, als het budget een aparte shutter niet toelaat, dan tenminste te doen alsof hij wel een aparte shutter heeft!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
26-6-2004 12:29
Hmmm, dat komt op mij over als: ik doe alsof ik 400pk heb maar ik heb maar 80. Bedoel je nou dat ze een range van het gobowiel bijvoorbeeld 1 t/m 15 een apart kanaal geven, nummer 5? Dat kan toch niet?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
26-6-2004 12:32
Ik snap NIET dat anderen dit niet snappen!

Normaal zit je bij een scan zonder aparte shutter altijd te klooien met stobe standen e.d. Die moet je immers via het GOBO kanaal proggen en da's ... met peren! Nu kun je bij het proggen net doen alsof hij een aparte shutter heeft terwijl hij dat niet heeft.

Is dat gelijk aan net doen alsof je een sterkere motor hebt? So what! Als het budget er niet is voor een ECHT sterke motor dan is net doen alsof het enige dat erbij in de buurt komt! wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
26-6-2004 12:41
Ja ok maar je blijft shutteren over het gobowiel. Geven ze dat stukje van open position naar close position dan een apart kanaal mee? Wist niet dat dat kon.
Bij de meuk was het zo dacht ik:
1-10 = open
11-21 = close
22-32 = gobo 1
33-43 = gobo 2
etc.
Om te strobo-un ga je steeds heen en weer tussen de open en close dus. Maar nu geven ze die cyclus een apart kaanaal, nummer 5 mee?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
26-6-2004 12:45
Yep. Met een aantal "open" standen, aantal "closed" standen en een aantal strobe standen. Je gobo kanaal blijft hierdoor helemaal vrij van die wazige dubbele functies. Het enige dat ze WEL weer vergeten zijn is een "gobo scroll" en "color scroll" optie (dus die zul je zelf moeten proggen indien gewenst).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
26-6-2004 17:39

Dré schreef:

De winner 2 doet alsof hij een aparte shutter heeft (d.m.v. een apart shutter kanaal) MAAR heeft dat niet. Ik zag iemand noemen dat dit vooral voordelen heeft op een eenvoudige tafel. Vreemd... Ik zie namlijk juist voordelen op een wat luxere tafel (aparte chases voor gobo's, kleuren, shutters etc. etc.)...

Persoonlijk vind ik het gewoon ERG slim om, als het budget een aparte shutter niet toelaat, dan tenminste te doen alsof hij wel een aparte shutter heeft!
Wij gebruiken Martin LJ om het geheel te besturen, en in het profiel dat we geschreven hebben is die aparte 'shutter'-functie gewoon ingebouwd. Dus inderdaad makkelijk voor chases en shutters idd.

Even in het algemeen: De kanaalbezetting van een apparaat hoeft in weze niets te zeggen over de technische inhoud ervan. Een MAC 250 heeft ook een apart kanaal voor dimmer en shutter, terwijl er echt maar 1 shutter inzit.
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
26-6-2004 19:45
Weet iemand toevallig of de Winner 1 scans nog leverbaar zijn (misschien dat ze bij een of andere dealer nog in een stoffig magazijn liggen)?
MVG, Steijn Pelle

Terug naar forum Reageer (zonder quote)